Nieuwe voorruit

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Vandaag een barst in mijn voorruit van ongeveer 20 cm. Balen want er zat geen steenslag oid. Ging door de bocht en krak precies tussen de twee vervarmingselementen van de ruitenwissers.

Heeft iemand ervaring met bv Carglass want ik vraag me af of die autoruiten wel gelijkwaardig zijn aan de originele bv windgeruis enz?

gr Arie
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Kennelijk heb je een pechperiode met je ruiten.
Heb hem in de TR6 ook eens 3x in 1 jar stuk gehad en toen 15 jaar niks.
Afgelopen maand trouwens 4x spijker in een band gehad!!
En afgelopen jaar heeft mijn vrouw al tig keer schade gereden( ze is gratis af te halen; zie artkel elders op dit forum).
En die prijs; is 400 incl montage? veel bedrijven rekenen risico breuk bij montage door, en uiteraard kost personeel. outillage, gebouw etc ook allemaal geld. Als je er niet voor verzekerd bent, moet je dat altijd nadrukkelijk melden en er valt dan meestal best over die prijzen te praten. Niettemin; bij verzekeringswerk vraag je je inderdaad soms af hoe het zit. Ik reken normaal 45 per uur ex, maar experts zeggen dat anderen 65 per uur rekenen en hanteren dat tarief dan ook voor mij. Vervolgens moet je in discussie met diezelfde vent omdat je 20 nieuwe bekledingsclipjes van 1 euro per stuk op de raming zet. Volgens hem kun je de oude gebruiken. Dat de klant dan 2 weken later de deurbekleding op zijn schoot valt dondert niet. Snapt U het nog? Hou je taai en je voorruit heel.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
EUR 400 inclusief montage is echt bijzonder goedkoop, te zelfs. Er zitten inderdaad verschillen tussen bruto en netto. Wellicht dat je Lexus dealer je al een iets lager tarief aanrekent dan Carglass. Gaat het via je verzekering of dien je dit zelf te betalen? En tot waar zit de scheur? Kan je er mee leven of liever vervangen vanwege het zicht?

Ik weet dat de ruitprijs bij mijn vervanging EUR 370 ex. was. Daar zal dan nog wel enige marge in zitten, maar ik denk maximaal EUR 100. Alles inclusief, nieuwe lijsten, klemmen en arbeid, was inclusief BTW een goeie EUR 700 (wel via de verzekering). De meeste kosten zitten in het materiaal, daar zit ook de meeste marge.
Als bij jouw EUR 400 aanbieder de arbeid een paar tientjes per uur is, dan is het of imitatie of zit er totaal geen marge op, maar dan ook helemaal niets. Ik denk namelijk dat een IS 2nd gen voorruit duurder is dan een IS 1st gen. Ik gok bruto al gauw 500 a 600.

Ik zeg niet direct dat je partijen tegen elkaar moet uitspelen, maar vraag anders op de man af aan je dealer wat de ruitprijs is en waar het verschil vandaan komt. Als je het dan zelf moet betalen, dan lief aankijken en vragen of hij bereid is marge weg te geven, om de prijs te drukken.
 

LexusIS220d

Nieuw hier
12 apr 2013
16
0
0
Mijn nieuwe ruit staat er nu al een tijdje in. De vervanging wwas op een uurtje gebeurd en ben er blijven bijstaan.

Kostprijs: 320 euro all-in + 3 maand garantie. Merk van de ruit: Pilkinton (regensensor, verwarming, acoustisch, zonwerend). Volgens de garagist kostte de ruit hem 200 euro + 120 euro werktijd = 320 euro.

Ongelooflijk toch, de kostprijs voor zelfde vervanging bij Carglass: 1200 euro, dit is zomaar eventjes bijna 4 keer zo duur!!! Je betaalt met andere woorden 1000 euro voor 1 uur werk :)
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Waanzinning scherpe prijs! Ik blijf toch wat sceptisch. Ervan uitgaande dat het ook echt een orignele Pilkinton is en niet alleen een sticker of drukwerk die dat zegt, dan levert deze beste man zo'n beetje netto netto de ruit aan jou door. Wel grappig dat de ruit dan goedkoper is dan bij een 1st gen IS. Dan uurtje werk en 120 euro arbeid, dan pakt hij daar dus zijn marge. Zeker weten erg goedkoop. Carglass kan vast goedkoper, maar zo laag komen ze nooit. In ieder geval mooi voordeel voor jou.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
LexusIS220d zei:
Mijn nieuwe ruit staat er nu al een tijdje in. De vervanging wwas op een uurtje gebeurd en ben er blijven bijstaan.

Kostprijs: 320 euro all-in + 3 maand garantie. Merk van de ruit: Pilkinton (regensensor, verwarming, acoustisch, zonwerend). Volgens de garagist kostte de ruit hem 200 euro + 120 euro werktijd = 320 euro.

Ongelooflijk toch, de kostprijs voor zelfde vervanging bij Carglass: 1200 euro, dit is zomaar eventjes bijna 4 keer zo duur!!! Je betaalt met andere woorden 1000 euro voor 1 uur werk :)

Mij gaven ze toen bij Carglass al aan dat de kostprijs van de ruit alleen al (ook Pilkington) zo'n 700 euro was...
 

LexusIS220d

Nieuw hier
12 apr 2013
16
0
0
Misschien er toch even bij vertellen dat deze garagist zelf in een ruitenfabriek werkte en zo zelf heel goedkoop ruiten kon bestellen :)

Btw, als de ruit 700 euro is, dan vragen ze bij Carglass nog steeds meer dan 300 euro voor een uurtje werk...
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
LexusIS220d zei:
Misschien er toch even bij vertellen dat deze garagist zelf in een ruitenfabriek werkte en zo zelf heel goedkoop ruiten kon bestellen :)

Btw, als de ruit 700 euro is, dan vragen ze bij Carglass nog steeds meer dan 300 euro voor een uurtje werk...

Geen idee eigenlijk, dat was bij mij puur verzekeringswerk ;)
 

Scan

Nieuw hier
19 jun 2017
1
0
0
Vorige week ook mijn voorruit van m'n is250 uit 2006 laten vervangen, ook Pilkington en ook met regensensor, verwarming, acoustisch en zonwerend voor ? 325,- door Glasgarage in Dordrecht, de monteur kwam het bij ons op de zaak doen dus het scheelde me ook nog eens een halve snipperdag. Het lijkt me dat de combinatie Carglass/Autotaalglas ze wel iets goedkoper in kan kopen dan ? 700,-
 

oedipus

Hoort erbij
30 jul 2011
46
0
0
Heeft iemand ervaring met bv Carglass want ik vraag me af of die autoruiten wel gelijkwaardig zijn aan de originele bv windgeruis enz?

Ja, de voorruit van mijn IS200heb ik na een zware steenslag moeten laten vervangen. Diepe kap midden in het gezichtsveld die niet herstelbaar was. Glasbraak was verzekerd, dus gewoon naar Carglass gegaan. Er kwam een Pilkington ruit in. Bij het buitenrijden had ik aan het eerste kruispunt onder de bomen zo?n vervorming dat ik er duizelig van werd. Gelijk terug binnen gereden. Ze keken het na en konden inderdaad vervorming vaststellen. Ze wilden me een afspraak geven, want een originele Lexusruit hadden ze niet in voorraad. Uiteindelijk ging het nog snel en 2d later kon ik ze laten installeren. Deze ruit was perfect. Dus laat je niets vertellen, vraag gewoon een originele ruit van Lexus, dat mag zeiden ze me, zelfs als het verzekerd is.