Nog een video

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
439
21
18
sorry....ik kan niet aan deze auto wennen....lexus staat voor mij voor een grote snelle limo.
het ziet er zeker niet slecht uit maar er had ook toyota , mazda of nissan op kunnen staan.

gr wilco(m2005)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik vind hem al leuker worden :!: :D Paar dikke wielen er onder knikkeren en dan wil ik hem wel in het wit... alleen geen geld voor :lol:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik vind hem er ook leuker uit gaan zien. Toch blijft een Lexus "hot hatch" wel wennen.

Ach geld Jelmer, Wij zijn met zijn allen goed achterlijk dat er zoveel in auto's gaat.

Een CEO vertelde mij tijdens mijn jeugd: Wanneer je echt slim bent, koop je een oude kever, rijdt hem op tot hij uit elkaar valt, daarna koop je er weer ??n.

Mijn tegenopmerking dat hij makelijk praten had, hij had immers een nieuwe 750 voor de deur staan. hij vertelde dat hij deze alleen maar reed omdat zijn personeel en klanten dit van hem verwachten..... Wat een straf :p
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Hube zei:
Een CEO vertelde mij tijdens mijn jeugd: Wanneer je echt slim bent, koop je een oude kever, rijdt hem op tot hij uit elkaar valt, daarna koop je er weer ??n.

Mijn tegenopmerking dat hij makelijk praten had, hij had immers een nieuwe 750 voor de deur staan. hij vertelde dat hij deze alleen maar reed omdat zijn personeel en klanten dit van hem verwachten..... Wat een straf :p

zoiets zei een klant ook laatst, toen hij intresse toonde voor de LS..
"ik geef niks om auto's, maar men verwacht dat ik, als interim-manager, met een behoorlijke auto aan kom.."

woont in Amsterdam aan het vondelpark, dus kan gerust aannemen dat ie wel een paar losse centen heeft liggen!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik ben dolblij met m'n oude LS :D kan makkelijk een nieuwere Lexus kopen, maar ik heb er geen behoefte naar :!: :idea:
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
439
21
18
ik vind het juist leuk dat lexus wat aparter is dan de volumemerken...met de IS werd dat al minder en nu met deze nieuwe word lexus ook een gewoon volume merk...moet ik misschien overstappen op infinity ofzo..
ik vind het jammer.

gr wilco(m2005)
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
439
21
18
ik snap niet dat je een extra merk naast toyota zet om het daarna proberen het net zo groot te maken...misschien dan toch een saab...:)
infinity komt trouwens erg goed uit diverse testen , ik zou mijn neus er niet voor op halen.

gr wilco(m2005)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Re:

Re:

wilcom2005 zei:
ik snap niet dat je een extra merk naast toyota zet om het daarna proberen het net zo groot te maken...misschien dan toch een saab...:)
infinity komt trouwens erg goed uit diverse testen , ik zou mijn neus er niet voor op halen.

gr wilco(m2005)

Omdat men in het verleden geen grote Toyota's pruimde in Europa, denk aan de Crown en Cressida, wereldauto's heb er meerdere gehad, en waren hun tijd ver vooruit met standaardzaken waar een gemiddelde Europese autofabrikant niet eens aan gedacht had. Daarbij komt dat de eerste geleverde Lexussen in NL waaronder de IS200 en GS300 nog gewoon Toyota in de ramen hadden staan en in feite waren het gewoon Toyota's de IS is bv een Toyota Altezza.

De autojournalisten hebben dit veroorzaakt in het verleden die de japanse inferieure kwaliteit nogal in hun bolletje hadden en dus vol vooroordelen zaten.

Wij accepteren schijnbaar wat een journalist schrijft en geloven dat ook, ik echter niet en heb een eigen kijk op auto's en hou van de japanse denkwijze over auto's en hoe zij hem bouwen.
In Europa is alleen de Europese gevestigde orde zoals Audi, BMW en Mercedes schijnbaar een premiummerk, maar worden deze ook wereldwijd in dezelfde configuratie geleverd? Nee dacht het ook niet, de enige autofabrikant die dat redelijk wel doet is Ford met de Mondeo en Focus.

Laat je niet bij de neus nemen door de journalisten die een merk of model kapot schrijven maar ga op je eigen oordeel af,

dus aan de autojournalisten hebben we de naam Lexus te danken, dan weten we dat ook weer.

En BTW in de VS maken ze er geen big deal van, daar breek je je nek over de Lexi, ondanks het Amerikaanse in eigen straatje denken.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Auto's maken onder een andere naam (Lexus ipv Toyota) is natuurlijk marketing, dus de consument. Want uiteindelijk zegt een naam gewoon heel veel, want ondanks dat er veel onderdelen uit een Lexus & Toyota hetzelfde zijn, komt het bij de buurman/collega/vriend/etc. toch wel anders over wanneer we praten over wat voor merk je rijdt.

Er zijn genoeg mensen die een kale 1 serie/ A klasse / A3 kopen ipv een geladen Jap/Koreaan/Frans autootje. Want uiteindelijk heb je wel een sleutel van een premium brand in je handen. Mensen zijn er helaas gevoeliger voor.

Daarnaast is Lexus, Zelfs de IS, nog zeer exclusief te noemen, dus hiervoor hoeven we voorlopig geen zorgen om te maken, echter als het nog steeds zo exclusief zou zijn, dan zou dit betekenen dat het merk lexus niet lang zal bestaan. Elk bedrijf/onderneming streeft natuurlijk naar meer omzet/verkoopaantallen en willen met de jaar een X percentage groeien, dus wat dat betreft is er niks mis mee om bv een ct200h te introduceren, zodat de aantallen omhoog worden gehaald. Al dit resulteert uiteindelijk in een extra potje Research & Development binnen Lexus, zodat de klant (Wij) kunnen profiteren van nieuwe/mooie/leuke/veilige/betaalbare/etc. modellen van Lexus.

BTW Ik vind de CT200h ook steeds mooier :), dus dit wordt wellicht een vervanger voor de huidige Toyota Auris van mijn ouders. :p