Nog geen Lexus

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
740
682
93
Heb je daar meer info over? Mijn NX450h+ is een parallelimport uit Duitsland en er zitten wel wat verschillen in benamingen en uitvoeringen vergeleken met Nederland dus zou dit voor mijn auto wel eens willen checken. Kan op de Lexus Europe site zo gauw niet de juiste pagina vinden hiervoor.

Het adres van de website is: https://www.lexus-tech.eu/

Om informatie te verkrijgen dien je je te registreren met email en wachtwoord. Dat zou je toegang tot allerlei informatie moeten geven. Aan eenvoudige registratie zijn geen kosten verbonden, als je zeer uitgebreide informatie wilt over allerlei zaken dien je er wel voor te betalen. De informatie over wat er zoal op en aan zit op basis van het VIN was destijds gratis.

Ik heb even gekeken of er inmiddels veel is veranderd. Ik kan met mijn gebruikersnaam en wachtwoord nog steeds inloggen, maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik aan de gewenste informatie kwam. Ik heb ongeveer 5 jaar geleden die informatie probleemloos opgevraagd, maar ik kan me niet meer precies herinneren hoe ik dat heb gedaan.

Op dit moment begint mijn beveiligingssoftware ook te roepen dat de naam van de website niet overeenkomt met een geldig certifikaat en dat het onverstandig is om toch naar de website te gaan. Als je dan toch doorzet gebeurt er bij mijn weten niets waar je je zorgen over zou moeten maken, waarschijnlijk is het gewraakte certifikaat "over tijd" en is er verder niks aan de hand.

Sorry voor een vrij lang antwoord waaraan je waarschijnlijk niet meteen veel hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel

Primi

Nieuw hier
3 jun 2024
17
20
3
Dit is wat ik vond over de auto die ik wilde kopen.
Ik ben een beetje de weg kwijt qua afkortingen. LKA (lane keep assist) met LTA (lane tracing assist). Heb je dan wel of geen stuurassistentie?
Dit is dus de auto waarbij het niet werkte.
1000053712.jpg


Ik kon trouwens met mijn zojuist aangemaakte toyota tech account zo inloggen. Zoals zo vaak is het dus aan de achterkant 1 website. Ik kreeg geen beveiligingswaarschuwing (op mijn Samsung telefoon)
 

sanookh

Hoort erbij
23 mrt 2024
47
45
18
Ik heb een account aanemaakt en ik heb wat gegevens kunnen achterhalen maar volgens mij is dat niet meer dan wat op de diverse openbare kentekensites/apps beschikbaar is.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
377
247
43
Inloggen op lexus-tech.eu, vervolgens rechtsboven het hamburgermenu (drie streepjes) klikken, kiezen voor reparatie en dan "Specificaties voertuig". Daar je VIN invoeren en je krijgt alles te zien. Alle opties, fabriek, lakkleur, interieurkleur, welk land hij afgeleverd is etc etc.
 

Primi

Nieuw hier
3 jun 2024
17
20
3
Heel fijn dat dit lukt!

Nu een beetje lane assist op het topic: heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Google kent dit probleem (inactive) niet bij Lexus. Ik lees wel bij de Toyota RAV4 een soortgelijk probleem, daar kan het bijvoorbeeld een probleem met de sensor zijn of een vieze camera.

We hebben contact gehad met Lexus Nederland en gehoord dat het 99% zeker is dat de auto het wel heeft. Daarna de dealer gebeld en ze gaan nog een keer kijken. Als ze dit oplossen en de auto helemaal in orde is dan ben ik van plan hem alsnog te kopen.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.164
4
886
113
@UsedLexus had dit ook al eens gezegd dacht ik: Onderkant van de buitenspiegels schoonmaken, daar zitten camera's voor de BSM én zorgen dat de twee camera's achter de binnenspiegel goed zicht hebben.
 

Primi

Nieuw hier
3 jun 2024
17
20
3
Ja klopt, alleen de auto stond schoon gewassen voor de proefrit klaar. Zou toch in orde moeten zijn denk je.

Het puzzelt me wel waarom er dan staat inactief, en niet foutmelding.

Als ik de auto zelf had zou ik uiteraard nog een keer alle menuutjes doorgaan en dit soort dingen checken. Nu ben ik helaas afhankelijk van de verkoper om dit te doen.

De BSM werkte wel trouwens.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
740
682
93
Inloggen op lexus-tech.eu, vervolgens rechtsboven het hamburgermenu (drie streepjes) klikken, kiezen voor reparatie en dan "Specificaties voertuig". Daar je VIN invoeren en je krijgt alles te zien. Alle opties, fabriek, lakkleur, interieurkleur, welk land hij afgeleverd is etc etc.
Waar staan die streepjes precies? Ik zie ze op mijn PC niet staan.

Wel kan ik na inloggen via het "home" menu naar een submenu en dan kiezen voor reparatie. Hamburgers heb ik echter rechtsboven niet kunnen vinden
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
191
165
43
Inloggen op lexus-tech.eu, vervolgens rechtsboven het hamburgermenu (drie streepjes) klikken, kiezen voor reparatie en dan "Specificaties voertuig". Daar je VIN invoeren en je krijgt alles te zien. Alle opties, fabriek, lakkleur, interieurkleur, welk land hij afgeleverd is etc etc.
Interessant! Maar na registratie en inloggen krijg ik het hamburgermenu niet, rechts bovenin staat mijn naam, links daarvan een winkelmandje :unsure:

Is dat omdat mijn auto oorspronkelijk in RU is geleverd?

(Sorry geen topic-kaap-intentie)
 

Primi

Nieuw hier
3 jun 2024
17
20
3
Als je daar bent kun je klikken op specificaties en daar het VIN nummer invullen. Je bent dan de stap met de streepjes of puntjes voor het uitklappen al voorbij.

Ik ben heel benieuwd wat er uitkomt met je RU auto.

Bij mij kwam er geen specifiek land uit, er stond gemaakt voor de EU-landen.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel

sanookh

Hoort erbij
23 mrt 2024
47
45
18
Waar staan die streepjes precies? Ik zie ze op mijn PC niet staan.

Wel kan ik na inloggen via het "home" menu naar een submenu en dan kiezen voor reparatie. Hamburgers heb ik echter rechtsboven niet kunnen vinden
Interessant! Maar na registratie en inloggen krijg ik het hamburgermenu niet, rechts bovenin staat mijn naam, links daarvan een winkelmandje :unsure:

Is dat omdat mijn auto oorspronkelijk in RU is geleverd?

(Sorry geen topic-kaap-intentie)
Op de reguliere (niet mobiele) website staan die streepjes inderdaad niet, je moet dan via 'Home' naar Repair gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Romke en levensnevel

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
191
165
43
Gelukt! Bedankt!
@Primi : een hele rits aan info die lijkt te kloppen :) plus een regel die zegt dat er een Russische handleiding bij zit. Die zat er inderdaad bij, ik heb destijds een NL versie gekocht.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel en Primi

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
377
247
43
Och jullie hebben gelijk! Ik gebruik veelal de smartphone, ipv. PC. Maar op de PC krijg je inderdaad het hamburgermenu niet te zien. Dank voor de aanvulling Sanookh.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel

Bobusa

Actief
12 okt 2008
315
188
43
Gelukt! Bedankt!
@Primi : een hele rits aan info die lijkt te kloppen :) plus een regel die zegt dat er een Russische handleiding bij zit. Die zat er inderdaad bij, ik heb destijds een NL versie gekocht.
Je weet dat alle Russische (ex) eigendommen verdacht zijn? Is het geen spionage limousine geweest van de Russische ambassade?:trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel en Speedy J

Primi

Nieuw hier
3 jun 2024
17
20
3
Heel jammer. De dealer houdt vol dat het er echt niet op zit.
Ik durf het niet aan hem te kopen om er misschien achter te komen dat ondanks deze lijst ze toch gelijk hebben. De werkplaatschef zelf heeft er naar gekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel

Primi

Nieuw hier
3 jun 2024
17
20
3
Inmiddels heeft de productspecialist van Lexus Nederland bevestigd dat er stuurcorrectie op die auto zit. Er is dus een defect.

Ik ben alleen niet meer geneigd die auto te kopen. Erg teleurstellend dat een Lexus dealer de auto zo verkoopt en volhardt dat het er niet op zit terwijl het toch een storing moet zijn. De communicatie was verder ook niet prettig dus ik laat het erbij.

Helaas visten we achter het net voor een mooie UX bij een Lexushandelaar die geen dealer is maar wel een goede reputatie op dit forum heeft. De auto was net verkocht. Wel kom ik er zo steeds beter achter wat ik zoek, en wat mijn partner belangrijk vindt aan een auto.

Wordt wederom vervolgd.
 
Laatst bewerkt: