Nog zoekende

Marcie misschien moet de jacht hier beginnen bij Anton van Kakerken auto's in Dongen Vierbundersweg 125 (Tel: 0416311053).
Het forum is bezig met een meeting op 21 Juni 2014 bij van Kakerken.
Zelf ben ik er nog nooit geweest maar er staan div. modellen, succes met jullie zoektocht .
 
Van Kakerken staat ook op marktplaats en gaspedaal. Staat wel een mooie GS 430 van 2002 met weinig km's. maar ben bang dat de GS 430 nogal in de papieren gaat lopen met onderhoud enz'.
We gaan toch meer met de Lexus rijden dan we dachten en dan is benzine een ( klein) issue. Ik weet dan ze gemiddeld ( zoals wij rijden weinig binnen bebouwde kom meer b en snelwegen) 1 op 8 verbruiken maar ben bang dat de 430 een slokkie meer tot zich neemt.


Iemand bekend met deze auto en/of garage bedrijf:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr



Ook nog een potentiele:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

alleen geen xenon maar wel garantie ;)
 
De eerste link is een 2000 versie. Dat zou ik in kader van aanbod afraden (zie ook eerder genoemde redenen).

Bij de 2e zijn de velgen wat gecorrodeerd, dus dat eventueel incalculeren. Verder checken (en zeker weten) of de distributieriem is gedaan; 8 jaar of 150dkm (welke het eerst komt en in dit geval de jaren).

Een 2002 430 met weinig km's zal qua onderhoud niet meer in de papieren lopen dan b.v. een 2000 model met 2 ton. Qua meerverbruik zal het ook niet zo'n vaart lopen t.o.v. de GS300, dat ligt vooral aan de rechtervoet. Uiteraard is e.e.a. nogal afhankelijk van hoe met de auto is omgegaan, daarom altijd vooraf een aankoopkeuring laten uitvoeren. Dat zegt ook wat meer dan een incidentele slechte ervaring met een garagebedrijf of 'bekende' auto.
 
Kun je me zo vertellen wat een 2001 versie voor een technische verbeteringen heeft door gemaakt. Je had het al over Isofix maar ik zie nergens bij een model vanaf 2001 een isofix aanduiding op de stoelleuning oid.
Mijn gevoel gaat ook uit naar de 2001 model ( de 2de met 126000 km) en zal bellen of deze dealer onderhouden is en de distributie is vervangen.
Corrosie op de velgen vind ik geen ramp. Wij hebben dagelijks een paintrestyler op het werk en voor een leuk bedrag zijn de velgen weer nieuw.

Aankoopkeuring via de dealer mogelijk? Want ik heb afgelopen vrijdag een aankoopkeuring meegemaakt van de ANWB maar daar was ik niet over te spreken.
 
Je kunt hier even checken m.b.t. wijzigingen 2001: http://www.lexusownersclub.co.uk/for...es-2001-model/

ISOfix staat wel genoemd, maar het lijkt onduidelijk of dat overal consequent is doorgevoerd. De 1 heeft het wel, de ander kennelijk niet, misschien landafhankelijk o.i.d. Ook wordt er gesproken over een CRS systeem (Child Restraint System) vanaf 2001, wat inhoud dat er speciale bevestigingspunten voor riemen zijn ingebouwd op hoedenplank. Bekijk bijlage Lexus CRS.pdf

M.b.t. aankoopkeuring zijn dealers normaal gesproken welwillend dit uit te voeren.Ik heb dat destijds laten doen (naar tevredenheid overigens) en er kwamen precies een aantal punten uit die mij ook waren opgevallen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht. Duidelijk verhaal. Had ge?nformeerd voor de GS 300 : ~~http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/l...reviousPage=lr maar die mist nogal een onderhoudhistorie waaronder het vervangen van de distributiriem ( niet gedaan )

We zoeken nu rustig verder naar een GS van na 2001. Ga volgende informeren wat Kakerken als uiterste prijs wil voor de GS430.
 
YES GS 300 (2000) op de oprit. Nette GS met 210000 km op de teller. Bij meerdere wezen kijken maar deze was zowel van buiten en binnen erg netjes.
Wel met na terug rijden ( 110 km) remblokken rechts voor op door vast zittende remklauw. Ach kleinigheidje.
Motor kurkdroog en alles werkt. Helemaal compleet zoals wij wensen.

Nu nog op jacht naar zomerbanden ( zitten nu winterbanden op) en rijden.
 
Proficiat en veel plezier gewenst! :thumbsup: Pics?
 
Laatst bewerkt:
Gistermorgen de Lexus naar de garage gebracht ( oude kennis met veel Toyota ervaring) . Aangegeven van de remklauw en dat de GS een klein beurtje moet hebben. Hij liep met me mee om de GS te bekijken. Na korte check bleek het koelvloeistof tankje leeg te zijn en kon er ook nog wel wat vloeistof bij de radiateur.
Maandag zetten ze het systeem op druk maar ik ben benieuwd ofdat jullie ervaring hebben met missende koelvloeistof. Bij proefrit alles bekeken: temperatuur blijft mooi op peil, kachel werd goed warm en blok is overal ( zover je kunt zien ) droog ook bij de waterpomp. Ook geen zoete geur in de auto ( kachelradiateur).
De garage eigenaar had nog nooit een koppakking vervangen meegemaakt bij de GS.
 
Lekke koppakking zie ik ook niet echt terugkomen bij de GS, zou daar dus niet direct de focus op leggen. Wat in tijd bv kan optreden is veroudering v/d rubber slangen/aansluitingen aan de (onderzijde) radiateur. Dat kan mogelijk een ongemerkt druppeltje verlies kunnen opleveren als het systeem 'op stoom is'. Mogelijk zit er ergens een scheurtje in je reservoir.

Wat je zelf al beschrijft lijkt e.e.a. ook redelijk uit te sluiten. Gewoon even afwachten wat het afpersen oplevert, als dat al iets oplevert.
smirk.png


Btw, het kan misschien geen kwaad om ook de remvloeistof te laten verversen. In tijd trekt dit water aan en kan je zuigers laten corroderen.
 
Veel plezier met je GS, ben benieuwd naar foto's. Op een foto zie je een vastzittende klauw niet hoor. :P