Not Again!

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goed, gisteravond opnieuw door een kuiltje op de A1 gegaan.

005.jpg


Ik wordt echt ziek van deze snelweg! Dit is nu de 2de keer in 4 maanden......
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat is wel kak

Ik ken die weg ook goed, maar dat is mij nog nooit gebeurt met die 19" :?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het stuk tussen de A9 en de A6 is zeer slecht, ik rij regelmatig 's avonds over dit stuk, het probleem is dat met al dat verkeer om je heen, je weinig tijd hebt om ook nog eens gaten te ontwijken.

Maar goed, mijn zomerset zit er weer op, nu opnieuw via de verzekering gaan claimen bij rijkswaterstaat.

Ik kreeg laatst te horen van een accountant bij rijkswaterstaat hoe het komt dat de wegen in zo'n superslechte staat zijn, en het heeft niet veel te maken met een harde winter of ZOAB, volgens hem. Het schijnt te zijn dat in de tijd dat er nog mensen van RWS zelf waren die de wegen controleerden, de directie vond dat zij te duur waren. Daarom heeft men besloten om hen te vervangen voor aannemers. Echter deze aannemers hebben een kostenonderzoek gedaan en zij kwamen tot de conclusie dat het goedkoper was het onderhoud te beperken, te reageren bij de eerste klacht in combinatie met de schadeclaims, dan proactief de wegen te onderhouden.

Ik weet niet of het waar is, het zal vast wel een combinatie van factoren zijn, maar het zet je wel aan het denken.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Weet je, de bedragen voor de wielen zijn net niet hoog genoeg om mijn noclaim voor op te offeren. Dus komt dit gewoon uit mijn eigen zak. En als RWS mij al tegemoet komt bij de claim, zal het nooit voor het hele bedrag zijn...

Ondertussen laat ik het maar even zo, de wielen zullen pas in de winter er opnieuw op moeten, dus heb ik nog even tijd om te beslissen het wiel te laten repareren (als dat mogelijk is) of te vervangen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
mooi crap dit! volgens mij reed ik ook over dit kuiltje gister.....
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
Ik ken ook zat rotte plekken in 't asfalt op m'n route naar m'n werk toe (N325 / A12), altijd vloeken als ik toch nog door zo'n bagger kuil rijd ook al weet ik waar ze zitten.

En wanneer krijgt de Waalbrug een nieuwe asfalt laag? Er liggen wel 50 / 60 patches op dat gare wegdek!