Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dit is de 3e prijsverlaging van de NX in 2.5 jaar tijd; de eerste, de tweede en nu de derde sinds de introductie.
Prijsverlagingen hebben altijd 2 kanten;
- de nieuwe potentiële koper zal er blij mee zijn want nu is een Lexus NX toch (beter) bereikbaar.
- de huidige eigenaren worden toch wel een beetje in de kou gezet. Als je net zo'n auto gekocht hebt dan schrijf je meteen extra af. Als je er 10 jaar mee rijdt maakt het natuurlijk geen donder uit, maar als je de auto na 3-4 jaar weer inruilt dan kan dat toch meespelen. Ik vraag me dan ook af hoe leasemaatschappijen hiermee omgaan.
Ik meen me te herinneren dat de eerste prijsverlaging kwam door een gunstigere Yen. Hierdoor kon de importeur goedkoper inkopen en gaf dit voordeel deels aan de klant (of de verkopen vielen tegen).
Als er een facelift aankomt dan ben ik benieuwd hoelang dat nog gaat duren en of deze face-lift veel duurder gaat worden.
Zelf heb ik mijn NX gekocht na de 2e prijsverlaging, hiervoor vond ik m gewoon te duur. Ik was dus wel blij met die eerste twee .