NX paneel overzetten voor stoelgeheugen

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik heb een NX F Sport Facelift van 2017 op het oog. Enige optie die mist is stoelgeheugen.
De verkoper heeft ook een NX F Sport van 2018 staan mét stoelgeheugen, maar de kleur van de auto vind ik niet mooi.

Verkoper bied aan om het paneel van de 2018 NX over te zetten op de 2017 NX zodat ik stoelgeheugen heb.
Maar werkt die zomaar? Stoelgeheugen is immers ook gekoppeld aan spiegel- en stuurgeheugen.
Iemand ervaring mee?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
837
113
Hmmm... Goede vraag, bedoel je het paneel in de deur? daar zit als het goed is ook "sleutelgeheugen" in zodat de auto de bestuurder herkent en daar alles op instelt zoals niet alleen de stoel, stuur en spiegels maar ook de AC voorkeuren. (Althans bij mijn vorige en huidige LS)
Ik denk dat dit niet zomaar gaat werken want waarschijnlijk zitten de basisfuncties van de stoel aan de zijkant en kun je extra functies zoals lende steun, onderrug etc. alleen via het menu instellen. (indien aanwezig)
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik bedoel inderdaad het hele paneel. Met de knoppen van geheugen. Verstelling van de stoel zelf zit op de stoel.

Ik denk ook dat het meer is dan alleen vervangen van paneel omdat het meer is dan alleen het stoel geheugen.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
384
63
Toen ik op zoek was naar een NX was voor mij een exemplaar met geheugens voor de stoel ook een vereiste. Ik heb diverse auto's met en zonder gezien en gereden. De Luxury line heeft voor zover ik weet geen stoelgeheugen tenzij door de eerste eigenaar bijbesteld, maar is geen standaard op die uitvoering.
Ik heb toen ook nagevraagd bij een dealer of het achteraf aangepast kon worden en zij zeiden dat dat niet mogelijk was. Reden onbekend, antwoord was nee. Kan onwil geweest zijn maar ook simpel nee.
Uiteindelijk heb ik een President gekocht want de facelift F-Sport waar ik ook naar keek beviel me niet. En ik weet niet meer zeker of die wel de gewilde optie had als ik er zo aan terug denk.....
Ik denk dat Higgie gelijk heeft en was dat de reden dat ze bij Lexus nee zeiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88 en Higgie

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Toen ik op zoek was naar een NX was voor mij een exemplaar met geheugens voor de stoel ook een vereiste. Ik heb diverse auto's met en zonder gezien en gereden. De Luxury line heeft voor zover ik weet geen stoelgeheugen tenzij door de eerste eigenaar bijbesteld, maar is geen standaard op die uitvoering.
Ik heb toen ook nagevraagd bij een dealer of het achteraf aangepast kon worden en zij zeiden dat dat niet mogelijk was. Reden onbekend, antwoord was nee. Kan onwil geweest zijn maar ook simpel nee.
Uiteindelijk heb ik een President gekocht want de facelift F-Sport waar ik ook naar keek beviel me niet. En ik weet niet meer zeker of die wel de gewilde optie had als ik er zo aan terug denk.....
Ik denk dat Higgie gelijk heeft en was dat de reden dat ze bij Lexus nee zeiden.

Ik ben nog geen Luxury Line tegen gekomen mét stoelgeheugen. Kan best zijn dat dit niet standaard op het pakket zat.
Dat wordt dus een President of een F Sport.

Ik vind de F Sport grill erg mooi. Zijn er nog meer verschillen? Ik lees over andere stoelen met dikkere zijwangen en een smallere zit in een F Sport? Bij veel mensen bevalt dat niet... is natuurlijk enorm persoonlijk. Dus ik doe er goed aan eens plaats te nemen in een NX F Sport en het verschil te voelen met een President.

Zie: https://www.clublexus.com/forums/nx...-2019-nx300-fsport-seats-uncomfortable-2.html

Waarom beviel de F Sport jou niet?
 
Laatst bewerkt:
2 okt 2021
203
123
43
Stoelen zijn idd verschillend met die in de President uitvoering. In België noemt de president uitvoering eigenlijk de Privilege uitvoering. Ik heb 2 jaar geleden zowel de F-Sport als de Privilege gaan proefrijden en uiteindelijk voor de F-sport gekozen , ook omwille van het rooster met onderaan de spoiler. De sportzetels is in het begin wat aanpassen, maar uiteindelijk ben ik wel heel tevreden van de keuze die ik gemaakt heb
Mijn NX FSport is eerste maal ingeschreven januari 2021,en heeft dus ook geheugen bestuurderszetel
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Stoelen zijn idd verschillend met die in de President uitvoering. In België noemt de president uitvoering eigenlijk de Privilege uitvoering. Ik heb 2 jaar geleden zowel de F-Sport als de Privilege gaan proefrijden en uiteindelijk voor de F-sport gekozen , ook omwille van het rooster met onderaan de spoiler. De sportzetels is in het begin wat aanpassen, maar uiteindelijk ben ik wel heel tevreden van de keuze die ik gemaakt heb
Mijn NX FSport is eerste maal ingeschreven januari 2021,en heeft dus ook geheugen bestuurderszetel

Zijn er nog meer verschillen behalve de grill, bumper spoiler en de stoelen (en emblemen op de zijkant, stuur)?

Was het een groot verschil qua comfort tussen F Sport en President/Privilege stoelen?
 
2 okt 2021
203
123
43
Bij de F-Sport heb je een Sport en Sport + rijmodus. Ik herinner me niet meer of dat in de Privilege line ook zo was. De vering is ook ‘sportiever’, dus wat harder. En dan de zetels natuurlijk. Daar is zowel bij het zit-gedeelte als het ruggedeelte langs de zijkanten een afwerking dat wat meer naar ‘kuipzetels’ neigt, maar je zit natuurlijk nog altijd in een SUV
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
384
63
Waarom beviel de F Sport jou niet?

De rijeigenschappen van de F-Sport vond ik niet prettig, is zoals gezegd stugger en dat wil ik niet met een hoge wagen. Ik heb eens een "stugge" RAV4 gehad, die was ik na 8 maanden zat omdat ieder hobbeltje in het asfalt werd doorgegeven naar boven, heel oncomfortabel. Verder was die auto niet zo fris als de President die ik uiteindelijk gekocht heb, ondanks dat 'ie een jaar jonger was.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Zijn er dan modellen met elektrische verstelbare stoelen zonder geheugen? Ik dacht dat dat er dan automatisch bij aanwezig was.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Zijn er dan modellen met elektrische verstelbare stoelen zonder geheugen? Ik dacht dat dat er dan automatisch bij aanwezig was.
Er zijn (helaas) meer uitvoeringen zonder geheugen dan met i.c.m. elektrisch verstelbare stoelen
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Bijzonde,.het is mij nooit opgevallen.

Ik weet wel dat het geheugen ook op de sleutel zou moeten werken. Maar dan moet het natuurlijk überhaupt wel mogelijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Bijzonde,.het is mij nooit opgevallen.

Ik weet wel dat het geheugen ook op de sleutel zou moeten werken. Maar dan moet het natuurlijk überhaupt wel mogelijk zijn.
Ja dat heb ik nu ook bij mijn CT en dat werkt ideaal. Maar dan moet je wel de optie van de 3 knopjes voor stoelgeheugen hebben anders werkt het sleutelgeheugen ook niet.