NX uit België

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Ik heb een mooie lexus nx gevonden, een AWD met een teruggeregeld vermogen van 155pk (dat schijnt vanwege belasting voordelen in Belgie gebruikelijk te zijn). Mijn vraag is of deze terugregeling gemakkelijk ongedaan gemaakt kan worden en wat hiervan de eventuele kosten zijn.
 

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
nog een aanvullende vraag: Momenteel rijd ik in een MB /e320 benzine uit 2003, het T model.
is de overstap naar een Lexus NX 300 uit 09/2015 een verstandige?
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
93
35
18
Ik vind overstappen zeer verstandig. Maar dat is mijn mening. Dat terug geschroefde vermogen begrijp ik niet zo goed. Ik denk dat er wat anders mee bedoeld wordt
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
@snoek1 In bepaalde landen wordt/werd wegenbelasting aan de hand van vermogen/cilinderinhoud/uitstoot berekend. In Italië had je daarom vaak ook een 2.0t, terwijl wij dan een 2.5t namen. Dit omdat je daar boven de 2000cc in een andere schaal kwam qua wegenbelasting. Overigens kwam die 2.0t ook wel hier beschikbaar.. Maarja, waarom zou je, een 2.5t was een lekkerder blok en qua wegenbelasting was het hier €0 verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoek1

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Hartelijk dank voor de reacties,
Sommige auto's (ook in NL) worden geadverteerd met 197pk en anderen met 155pk. Het laatste vermogen lijkt mij (te) laag voor zo'n zware auto. Mijn MB heeft 225pk en dat is zeker geen strepentrekker omdat dit ook een zware wagen van 1750kg is.
De verkoper gaf aan dat dit te maken had met fiscale zaken in België maar ik begin nu te twijfelen of hij de auto goed genoeg kent en alleen het vermogen van de benzinemotor telt....
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
Vermoedelijk communiceert in dit geval de verkoper enkel het vermogen van de ICE. Gecombineerd heb je met een NX 300h AWD "197PK". De ICE alleen staat voor 155PK:

Screenshot_20240216_175912_Chrome.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Bedankt voor de reactie, ik ga er waarschijnlijk morgen naar kijken (als die nog niet verkocht is).
Zijn er nog zaken waar ik in het bijzonder op letten moet behalve; sluitende onderhoudshistorie, banden en estetischie zaken??
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Bedankt voor de reactie, ik ga er waarschijnlijk morgen naar kijken (als die nog niet verkocht is).
Zijn er nog zaken waar ik in het bijzonder op letten moet behalve; sluitende onderhoudshistorie, banden en estetischie zaken??
Van welk bouwjaar is de auto?
 

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Momenteel probeer ik me zoveel als mogelijk in te lezen. Ergens vond ik dat er een uitgebreide gebruiksaanwijzing bestaat die als download wordt verstrekt. Enig idee waar ik die zou kunnen vinden?
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
2015
je hebt hem gevonden ;-)
Onderhoudshistorie.
Na het invoeren meteen groot onderhoud laten plegen bij een Lexus dealer, dan valt de auto onder de volledige garantie.
Onze auto komt uit Zuid Duitsland, maar is altijd in Italië bereden en daar in onderhoud geweest. In de Navigatie stonden alle adressen nog en dat waren allemaal dorpen en steden in de Dolomieten. Erg leuk. En de auto rook zo lekker van binnen dat wij het vermoeden hebben dat er een dame in gereden heeft.
Chanel NR 5 blijft lang hangen.
 

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Even een terugkoppeling van de afgelopen dagen.
De Lexus was mooi maar qua autohandelaar en onderhoud (auto uit Belgie te koop in Duitsland) zeer teleurstellend.
Een dagje later, vandaag, bij een RAV4 gaan kijken en rijden en dat is em geworden.

Dank voor alle support en goede raad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno, D43m0n en robtp09

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
De RAV is ook een fijne en probleemloze wagen.
Veel fijne kilometers toegewenst!