NX

Putnik

Nieuw hier
21 feb 2018
20
15
3
De keuze voor een NX als opvolger van de door mij gereden IS uit 2014 is voor mij iig logisch. Hogere instap, hogere zit(overzicht)meer laadruimte.
Na 6 jaar in IS waarin en waarmee ik veel plezier beleefde, was het tijd voor iets anders.Het is deels door mijn vrouw aangegeven da het een NX zal worden.
De afmetingen (bijna)even groot, wel hogere instap en meer ruimte achterin. Waar ik mee worstel is 10 L kleinere benzinetank, wat op de weg 300 km lagere bereik en vaker aan de pomp staan oplevert. Dat is een gemiste kans van Lexus.
Nu ben ik langzamerhand aan het ontdekken wat de auto allemaal kan en waarmee is NX uitgerust.
Tot nu toe is het verbruik binnen het verwachte.
In de komende weken en manden zal ik review aanvullen. Nu ga ik plezier maken met de NX
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
142
71
28
1 op 30 is knap. Betreft het een NX plug in hybride?
Met mijn 350h red ik net een goede 1 op 16

Veel plezier gewenst met de NX (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: ISNX

Colombe

Nieuw hier
29 jan 2014
17
8
3
Zelfde move gemaakt, van IS naar NX. Hebben wel wat jaren en auto's tussen gezeten. Onder anderen twee maal PHEV, de Kia Niro en de Mitsubishi Cross. Die laatste heb ik ingeruild voor een NX F-sport van 2019. Ik heb begrepen dat de handmatig verstelbare stoel wat lager kan dan de elektrisch verstelbare. Die handmatige staat nu op de allerlaagste stand met de stoel en rugleuning wat naar achter waardoor je het gevoel hebt echt in de stoel te zitten en niet er bovenop.

Waarom vertel ik dit? Gewoon omdat de IS een geweldig zit- en rijcomfort biedt die naar mijn ervaring veel andere auto's missen. Je rijdt zo veel meer ontspannen en dat telt als je vier, vijf keer per jaar heen en weer pendelt tussen Nederland en Zweden. Die ontspannenheid, daar was ik kennelijk naar op zoek, want de NX biedt op deze manier bijna het IS zitcomfort. Gewoon heerlijk zo. Het rijcomfort verschilt wel, de NX is voor ons meer functioneel, meer aangedreven wielen op vaak besneeuwde of beijsde Zweedse bosweggetjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Putnik

Putnik

Nieuw hier
21 feb 2018
20
15
3
1 op 30 is knap. Betreft het een NX plug in hybride?
Met mijn 350h red ik net een goede 1 op 16

Veel plezier gewenst met de NX (y)
Het was tussen 1 op 16 en 1 op 18 met de IS, gecombineerd snelweg en binnendoor(omgeving en in A'dam). Nu zal ik een tal van weken moeten wenen aan rijden NX gezien deze zwaarder is en hoger, wat minder gunstig is voor het verbruik.
 

Putnik

Nieuw hier
21 feb 2018
20
15
3
Zelfde move gemaakt, van IS naar NX. Hebben wel wat jaren en auto's tussen gezeten. Onder anderen twee maal PHEV, de Kia Niro en de Mitsubishi Cross. Die laatste heb ik ingeruild voor een NX F-sport van 2019. Ik heb begrepen dat de handmatig verstelbare stoel wat lager kan dan de elektrisch verstelbare. Die handmatige staat nu op de allerlaagste stand met de stoel en rugleuning wat naar achter waardoor je het gevoel hebt echt in de stoel te zitten en niet er bovenop.

Waarom vertel ik dit? Gewoon omdat de IS een geweldig zit- en rijcomfort biedt die naar mijn ervaring veel andere auto's missen. Je rijdt zo veel meer ontspannen en dat telt als je vier, vijf keer per jaar heen en weer pendelt tussen Nederland en Zweden. Die ontspannenheid, daar was ik kennelijk naar op zoek, want de NX biedt op deze manier bijna het IS zitcomfort. Gewoon heerlijk zo. Het rijcomfort verschilt wel, de NX is voor ons meer functioneel, meer aangedreven wielen op vaak besneeuwde of beijsde Zweedse bosweggetjes.
U heeft het precies uitgelegd als ik dacht. Stoelen van IS had ik graag in NX
 
  • Leuk
Waarderingen: Colombe