OBD lezer mogelijkheden / aanbeveling?

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Is er misschien iemand die een OBD lezer heeft en kan vertellen wat je er allemaal me kunt uitlezen / aanpassen? Ik heb een '16 RX 450h en ik zou graag o.a. de volgende zaken zelf willen kunnen doen:
  • Registreren TPMS sensoren
  • Aantal keren knipperen richtingaanwijzers
  • Op afstand open / dicht doen ramen
  • Ruitenwisser achter in de rubber verwisselstand zetten
Dit kan allemaal niet via de normale menu's dus ik vermoed dat dit via OBD gedaan wordt. Kan iemand dit bevestigen en misschien ook een goede OBD lezer aanbevelen?

Jarno
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ik heb een Carista waarmee je best veel zelf aan kunt passen, op de site van Carista krijg je een idee wat je zou kunnen aanpassen;


Als je een beetje in mijn omgeving woont mag je de mijne wel lenen.....

Overigens is die lijst van aanpassingen die je kunt zien niet een zekerheid, maar veel kan wel.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Bedankt voor de tip en het aanbod maar ik woon in Rotterdam, niet echt naast de deur dus. Die Carista lijkt me echter wel wat en misschien bestel ik die wel. die heb ik inmiddels besteld. ETA vrijdag, wordt vervolgd.

Jarno
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Kan Lexus Rotterdam dat niet even voor je activeren?
Toen mijn CT er voor onderhoud was hebben ze gelijk mijn instellingen aangepast.

Maar aan de andere kant zo'n Carista ding is wel eens handig om zelf mee te spelen.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ja Lexus Rotterdam zal het wel kunnen maar mijn ervaringen met hen zijn niet al te positief. Tot dusver is me er dit overkomen:
  1. Tot 3x toe een verkeerde factuur voor een onderhoudsbeurt
  2. Bij gecombineerde onderhoudsbeurt en APK keuring was men vergeten de APK uit te voeren
  3. Bij aflevering van net gekochte auto had men niet gezien dat er nog een terugroepactie openstond
  4. Dezelfde auto bleek een slechte 12V accu te hebben, is pas na stevig aandringen en een paar keer terug naar Lexus vervangen
  5. Monteur heeft schade gereden met mijn auto, diffuser vervangen en achterbumper hersteld
  6. En waar ik een paar dagen geleden achterkwam: het middelste bevestigingspunt van de diffuser is niet vastgezet en één van de parkeersensoren is er niet goed ingezet.
Allemaal dingen die wijzen op slordig werken. Ik ben dus wel een beetje klaar met Lexus Rotterdam.

Maar goed, dat is allemaal een zijstraat. Ik heb inmiddels de Carista ontvangen en o.a. de volgende zaken aangepast:
  • Richtingaanwijzer knippert nu 4x i.p.v. 3x
  • Gevoeligheid van achterklep sensor in logo verhoogd
  • Waarschuwingsafstand dode hoek sensor vergroot
En voor toekomstige referentie, de volgorde van de TPMS sensoren is: sensor 1,2,3 en 4 zijn respectievelijk LV, RV, LA en RA. Scheelt iemand misschien weer wat opzoekwerk. :)

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en D43m0n

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt met Lexus Rotterdam. Ik deel die mening gelukkig (nog) niet.

Maare goed dat je wat hebt kunnen aanpassen.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ja Lexus Rotterdam zal het wel kunnen maar mijn ervaringen met hen zijn niet al te positief. Tot dusver is me er dit overkomen:
  1. Tot 3x toe een verkeerde factuur voor een onderhoudsbeurt
  2. Bij gecombineerde onderhoudsbeurt en APK keuring was men vergeten de APK uit te voeren
  3. Bij aflevering van net gekochte auto had men niet gezien dat er nog een terugroepactie openstond
  4. Dezelfde auto bleek een slechte 12V accu te hebben, is pas na stevig aandringen en een paar keer terug naar Lexus vervangen
  5. Monteur heeft schade gereden met mijn auto, diffuser vervangen en achterbumper hersteld
  6. En waar ik een paar dagen geleden achterkwam: het middelste bevestigingspunt van de diffuser is niet vastgezet en één van de parkeersensoren is er niet goed ingezet.
Allemaal dingen die wijzen op slordig werken. Ik ben dus wel een beetje klaar met Lexus Rotterdam.
1 ervaring van een klant is voor mij belangrijker dat 1000 mooie woorden van de verkoper..
Daar zullen ze mij nooit zien.

sowieso had ik al een heel slechte ervaring met een Toyota dealer in Rotterdam
ook een unicum trouwens, want alle anderen heb ik nooit op een minpuntje kunnen betrappen.