- 1 jul 2020
- 566
- 257
- 63
Dag Lexus vrienden!
Ik ben nu 1,5 jaar in bezit van de IS 250..
Bij aflevering heeft met de remmerij achter nog gesmeerd..
Maar omdat de achterremmen al een tijdje piepen als ik net wegrijd thuis, heb ik tijd gemaakt om even naar de remmen te kijken.
Ik had al eerder vluchtig gekeken, maar t zat toen nog niet vast, dus heb ik het even uitgesteld.
Wat ik nu aantrof was hetgeen je op de foto's ziet.
Wat vinden de ervaren ogen op dit forum hiervan? Zijn ze uitstekend in orde voor 10 jaar oude klauwen? Moeten ze onmiddellijk vervangen worden?
Of zit het daar ergens tussenin? En hoe ziet dit er uit na een dealer beurtje? (15.000 km / 1,5 jaar vooral lange afstanden en altijd in de garage slapen)
Wie kan hier eens wat zinnigs over zeggen.
Wat mij opvalt is dat de glijpennen ruw zijn door wat roestvorming, hierdoor willen de remblokken natuurlijk minder goed glijden.
Is dat op te schuren? Of roesten ze dan nog sneller?
Graag jullie advies wat ik hier het beste mee kan doen!
Alvast bedankt!
Ik ben nu 1,5 jaar in bezit van de IS 250..
Bij aflevering heeft met de remmerij achter nog gesmeerd..
Maar omdat de achterremmen al een tijdje piepen als ik net wegrijd thuis, heb ik tijd gemaakt om even naar de remmen te kijken.
Ik had al eerder vluchtig gekeken, maar t zat toen nog niet vast, dus heb ik het even uitgesteld.
Wat ik nu aantrof was hetgeen je op de foto's ziet.
Wat vinden de ervaren ogen op dit forum hiervan? Zijn ze uitstekend in orde voor 10 jaar oude klauwen? Moeten ze onmiddellijk vervangen worden?
Of zit het daar ergens tussenin? En hoe ziet dit er uit na een dealer beurtje? (15.000 km / 1,5 jaar vooral lange afstanden en altijd in de garage slapen)
Wie kan hier eens wat zinnigs over zeggen.
Wat mij opvalt is dat de glijpennen ruw zijn door wat roestvorming, hierdoor willen de remblokken natuurlijk minder goed glijden.
Is dat op te schuren? Of roesten ze dan nog sneller?
Graag jullie advies wat ik hier het beste mee kan doen!
Alvast bedankt!