olie lekkage

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
384
121
43
Heeft een van jullie ervaring met olie lekkage op de 1uZ-fe VVTI (1999 LS)?

Bij mij is het rondom het olie filter nat, dusdanig dat er met een nachtje een druppel of 4 op de grond ligt.

Deze nattigheid komt van boven. Er is een spoor over de airco compressor en het spruitstuk is nat. De cilinderkop was vettig op de onderste hoek distributie zijde maar na schoonmaken blijft dit schoon. Onderzijde kom je simpelweg niet bij om schoon te maken. Kan net een klein stukje zien met een spiegel en that's it.

Aangezien het spruitstuk ook nat is, moet het ergens boven het spruitstuk vandaan komen maar ik kan gewoon niet vinden wat zonder er een dag werk aan te hebben. Er is nagenoeg geen zicht op de locatie waar het mogelijk vandaan komt.

Ik heb met wat moeite de distributie deksel los kunnen halen om er onder te kijken. De afdicht ring is/was wat vochtig, maar niets wat in verhouding staat met wat ik onder de auto vind.


Nu is een dag werk niet persé een issue, maar ik hoop iemand te kunnen vinden die een goeie suggestie heeft zodat ik de klus voorbereid in kan gaan en niet de auto lang vast heb staan op de brug ivm onderdelen.

Thx