oliemetertje op dashboard

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
ik heb gezien dat de meeste IS-en een verbruiksmetertje in het onderste rondje van het dashboard hebben zitten.
bij mij is dit een oliemetertje (misschien bij andere IS-en ook???)
nou vroeg ik me af wat het metertje aangeeft?
oliedruk, olietemp of hoeveelheid olie?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
olietemp of olie druk! maar dat kan je zien bij een koude motor als de meter meteen een weergave geeft zal het oliedruk zijn. als hij langzaam oploopt naar een bepaalde stand is het olietemp.

wel beter dan die verbruiksmeter!!! deze had ik ook liever gehad :)
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
normaliter laten ze dan de olie temp zien. (volgens mij wordt maar in zeer weinig auto's standaard de oliedruk getoond, daar heb je het rode_oliekannetje_lampje ergens verstopt in de dash voor.)
En aangezien je koelvloeistof metertje hetzelfde eruitziet en ook de temp aangeeft, ben ik er redelijk zeker van dat ze dit laten zien.
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
thx.

ik zal eens kijken als ik hem vanmiddag terugkrijg van de APK.

ik dacht zelf ook dat het een oliedrukmeter was.

jeroen zei:
wel beter dan die verbruiksmeter!!! deze had ik ook liever gehad :)

hahaha ach...ik heb een teller (en auto) die maar tot 180 gaat...

micdee zei:
normaliter laten ze dan de olie temp zien. (volgens mij wordt maar in zeer weinig auto's standaard de oliedruk getoond, daar heb je het rode_oliekannetje_lampje ergens verstopt in de dash voor.)
En aangezien je koelvloeistof metertje hetzelfde eruitziet en ook de temp aangeeft, ben ik er redelijk zeker van dat ze dit laten zien.

Hij is niet helemaal hetzelfde, het koelvloeistof metertje loopt van H(ot) naar C(old) en het oliemetertje van (H)igh naar L(ow).
ik zie dat nu pas hehehe

het is ook niet de standaard IS, tis een RS (japanese sport versie)
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
hahaha ik heb het nog niet geprobeert, maar ik denk dat de pret gewoon bij 180 ophoudt hahaha. :roll:

iemand enig idee hoe je die begrenzer omzeilt?


ben trouwens benieuwt wat er nog meer verschilt tussen de Toyo en de Lex.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
in de uk wordt dit bijvoorbeeld omzeilt door de converter van km/u naar mph... ik zal het voor je uitzoeken... verschillen?? interieur, lsd van de Altezza en volgens mij heeft de IS meer gadgets...

EDIT: http://homepages.paradise.net.nz/jswrig ... lexus.html hier is een goed begin voor de verschillen...

Maar we zitten dit topic te vervuilen.. misschien kun je een nieuwe topic voor je vragen maken...
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
ik ben niet zo'n kei in het omrekenen van mph naar kmh als ik een flitspaal zie hahaha, lijkt me niet zo'n goed idee.

thx voor de link
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
magila zei:
ik ben niet zo'n kei in het omrekenen van mph naar kmh als ik een flitspaal zie hahaha, lijkt me niet zo'n goed idee.

thx voor de link

ja inderdaad dan moet je snel zijn :p maar heeft het niet te maken met een soort begrenzing op de snelheidsconsole?? (ik heb er eigenlijk geen ervaring mee dit is meer van "horen zeggen"
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
magila zei:
micdee zei:
normaliter laten ze dan de olie temp zien. (volgens mij wordt maar in zeer weinig auto's standaard de oliedruk getoond, daar heb je het rode_oliekannetje_lampje ergens verstopt in de dash voor.)
En aangezien je koelvloeistof metertje hetzelfde eruitziet en ook de temp aangeeft, ben ik er redelijk zeker van dat ze dit laten zien.

Hij is niet helemaal hetzelfde, het koelvloeistof metertje loopt van H(ot) naar C(old) en het oliemetertje van (H)igh naar L(ow).
ik zie dat nu pas hehehe

het is ook niet de standaard IS, tis een RS (japanese sport versie)
En ik ben er dan ook niet meer redelijk zeker van ... :(
Ik dacht dat die C van de koelvloeistof door licht inval net niet helemaal scherp was. maar dat is ie wel. :redface2:
Ach gelukkig heb ik meer verstand van uhmmmmmm..... dat moet ik eens gaan uitzoeken...
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
is zeker alledaags en zeer nuttig zo een oliedrukmeter, lek in leiding, oliepomp stuk, je ziet t meteen.
men porsche 924s, saab 9000 turbo, toyota land cruiser 90 3.8 td (hebben we nog, beest van een kar)
hadden t zelfs, perfecte parameter voor goede of slechte motor, lage druk bij warme motor +- 1 bar en motor is niet goed meer, 2 bar perfecte motor.
En wanneer rijd je sneller dan 180? buiten de autobahn :D
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
foto van een saab oliedrukmetertje
Dus schat ik dat je 2,5 bar oliedruk hebt bij warme motor, prima
 

Bijlagen

  • IMG_4015.jpg
    IMG_4015.jpg
    42 KB · Weergaven: 49

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Altezza heeft standaard idd een oliedrukmetertje en geen temp :) zover ik het mij kon herinneren in de specs :)