- 21 sep 2010
- 662
- 80
- 28
Wellicht een beetje na?ef, maar sinds ik mijn GS300 in oktober heb verkregen (en in augustus nog een grote beurt heeft gehad) en ik het ini-minimale olieverbruik van m'n IS200 gewend was, heb ik eigenlijk nog nooit het oliepijl gecheckt, tot afgelopen weekend. Bleek dat het oliepijl onder het onderste bolletje op de peilstok zat. Voor iets meer dan 6 maanden na een grote beurt vond ik dat verbruik wel pittig (ik schat zo'n 1 ? 1,5 liter op 10.000km)
Ik had nog wat Castol Edge 5w30 staan, dus daar 2 liter (voor de zekerheid) in gedonderd. Nu zit ie iets boven het peil (bovenste bolletje). Zover ik kan zie is het onder de auto aardig droog en zweet er niks. Overigens begon er geen lampje te branden t.a.v. laag oliepeil. Jullie ook ervaring met (overmatig) olieverbruik?
Ik had nog wat Castol Edge 5w30 staan, dus daar 2 liter (voor de zekerheid) in gedonderd. Nu zit ie iets boven het peil (bovenste bolletje). Zover ik kan zie is het onder de auto aardig droog en zweet er niks. Overigens begon er geen lampje te branden t.a.v. laag oliepeil. Jullie ook ervaring met (overmatig) olieverbruik?