Onderhoud aan je Lexus: dealer/universele garage/beunhaas/zelf?

Onderhoud aan je Lexus: dealer/universele garage/beunhaas/zelf?

  • Altijd naar de dealer (Lexus)

    Stemmen: 19 46,3%
  • Altijd naar een specialistisch bedrijf (zoals een Toyota dealer of VETOS)

    Stemmen: 6 14,6%
  • Eerst naar de dealer tot een bepaalde leeftijd of km-stand en dan wat anders

    Stemmen: 4 9,8%
  • Altijd naar een universeel garagebedrijf

    Stemmen: 4 9,8%
  • Beun de Haas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik doe alles zelf

    Stemmen: 8 19,5%

  • Totaal aantal stemmers
    41
Die 20 was inclusief het koude middel, de 35 minuten aan de vul machine en de 10 minuten prutsen of iets langer om de slangen goed aangesloten te krijgen/kappen te demonteren etc. Maar als je gelijk wilt hebben dan ook prima hoor ............ hier komt ie "ja hoor je hebt gelijk"

Hehe... Eindelijk.
Was dat nou zo moeilijk?
:kiss:
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko en D43m0n
Ik weet het nog niet, vroeger kwam ik nooit in een garage om onderhoud te laten doen.
Met nieuwe en hele jonge auto's het wel gedaan maar geen super gevoel gehad.

Ik heb wel een uitlees apparaat ooit gekocht voor mijn citroen maar of ik daar ook de Lexus mee kan uitlezen weet ik niet.
 
Met de IS doe de meeste dingen gewoon zelf, dus de reguliere beurtjes en laatst het vervangen van de LP brandstofpomp. Eens per jaar ga ik naar de beunhaas die de remmen weer gangbaar maakt en ga ik naar een MB specialist voor de APK (garage die ik volledig vertrouw, vorige auto was daar altijd in onderhoud).

Met de IS-C wel van plan naar de Lexus dealer te gaan. Met iets meer dan een ton op de klok vind ik dit interessanter dan met mijn normale IS met bijna 250k.
Ben erg tevreden over de transparantie in prijzen bij de Lexus dealer, en ben tot nu toe altijd goed geholpen. Ook altijd leuk een gloednieuwe Lexus (gratis) mee te krijgen als leenauto.

Heb zelf ooit contact gezocht met Vetos over verversing van de bakolie maar hier nooit reactie van gehad. Ik ga er (als potenti?le klant) niet te veel achteraan dus daar zal ik niet zo snel heen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Heb zelf ooit contact gezocht met Vetos over verversing van de bakolie maar hier nooit reactie van gehad. Ik ga er (als potenti?le klant) niet te veel achteraan dus daar zal ik niet zo snel heen gaan.

Precies! als je een vraag stelt en je krijgt geen antwoord, dan heeft een bedrijf het bij mij levenslang verpest, kom ik nooit meer..

zo hebben diverse Toyota dealers bij mij het vertrouwen gewonnen door juist w?l heel goed met hun klanten om te gaan.

Onderhoud/reparatie deed ik de laatste jaren zelf, maar nu met de Lexus die voor mijn lifestyle te duur/te jong is om zelf iets te vernachelen, zal deze de eerste jaren voorlopig naar de Lexus dealer gaan. Er komt bij mij dan altijd zo'n omslagpunt, dat de auto wat ouder wordt, het uurtarief pijn begint te doen en ik voldoende zelfvertrouwen heb om er zelf aan te beginnen en dan doe ik eigenlijk het meeste zelf wel. Maar als het te specialistisch wordt, ga ik alsnog naar een merkdealer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O en D43m0n
Ik heb wel een uitlees apparaat ooit gekocht voor mijn citroen maar of ik daar ook de Lexus mee kan uitlezen weet ik niet.

Een Citroen is fruit, die kan je niet uitlezen. Een Lexus is een auto. :grin:
 
Deze week eens naar de Leuxus dealer gegaan voor een second opinion over de koplampafstelling. Volgens mijn Toyota werkplaats was daar niets aan te verbeteren. Ze trokken dezelfde conclusie dus dat weet ik dan nu ook. Kostte me ?35,-. Best aardige receptionist, maar allemaal een stuk afstandelijker dan bij Tolman. Kreeg de monteur niet te spreken ondanks mijn verzoek. Leergeld dus en ik weet nu dat ik daar niet meer helemaal naar toe hoef.
 
s Kijken:

1-Niet altijd naar de dealer (alleen als het echt niet anders is)
2-Niet altijd naar een specialistisch bedrijf; olie verversen gebeurt daar w?l en bepaalde klussen waarbij een brug wel handig is (Toyota)
3-Nee...geen universeel garagebedrijf.
4-Een Beun de Haas raakt mijn Lex niet aan!
5-Doe bijna alles zelf op de in punt 2 vermelde acties daargelaten (deed dat vroeger wel want opa is ook geen 21 meer:))
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Als newbie Lexus rijder natuurlijk nog geen ervaring met de Lexus-standaard. In de afgelopen dagen 2 keer contact gehad met Lexus Eindhoven en ik moet zeggen zeer naar tevredenheid. Ik had een behoorlijk aantal vragen omdat onze Lexus een paar aanpassingen nodig heeft voor het koude klimaat van Noord Scandinavi?. De heer die ik aan de telefoon had nam alle tijd, dacht mee, was meer dan bereid om dingen voor me uit te zoeken en belde netjes de volgende dag terug met de antwoorden op al mijn nog openstaande vragen. Meteen maar een afspraak ingepland om een rijtje werk aan onze auto te laten doen en weet op voorhand ook al precies de kosten van alles wat er gedaan gaat worden. Top, als je het mij vraagt!
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik had een behoorlijk aantal vragen omdat onze Lexus een paar aanpassingen nodig heeft voor het koude klimaat van Noord Scandinavi?.

Welke aanpassingen waren nodig? Winterbanden zijn daar uiteraard verplicht, maar zijn er ook nog andere zaken aangepast?
 
Belangrijkste aanpassingen zijn: de zwaarst mogelijke accu erin omdat een auto met temperaturen tot -30 nogal snel start/accuproblemen kan krijgen. Daarnaast koelvloeistof en ruitenwisservloeistof die tot een - temperatuur kunnen die niet gebruikelijk is voor de producten die je gemiddeld op de Nederlandse markt koopt. En toen ik het ging hebben over de installatie van motorverwarming (die we overigens in Zweden laten doen) toen kende de medewerker die ik aan de telefoon had ook direct het systeem (en dan heb ik het niet over een Webasto standkachel ofzo).
 
Afspraak bij de Lexus dealer staat inmiidels ingepland. De versnellingsbakolie wordt vervangen, Michelin Crossclimate SUV banden worden gemonteerd (hier hebben we goede ervaringen mee op onze vorige auto), grote beurt, zwaardere accu erin, nieuwe/andere koelvloeistof en een eventuele navi update (als die er nog is).
 
Ik heb m in onderhoud bij een specialist in toyota. Scheelt ongeveer de helft in uurtarief. Ik ken zijn monteurs ook, dus dat geeft ook een stuk vertrouwen. Alle reacties in dit topic lezende komt het daar toch ook steeds op neer. Als je vertrouwen hebt in je garage en je hebt het gevoel dat je een beetje gematst wordt terwijl je auto het probleemloos blijft doen, dan doet die garage iets goed.
 
Onderhoud bij lexus,alle andere dingen,zoals banden batterij enz zoek ik zelf wel.
Na de prijsopgave van een batterij en waterpomp was ik,wel ff gaar.....12v batterij ?500 excl. btw en plaatsing, waterpomp ?900.....is trouwens nog niet veranderd en lekt nog steeds niet.
Waarschijnlijk bij het verversen van de koelvloeistof wat naast gekieperd en heeft men dit op de bodemplaat gezien....
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Zojuist de auto opgehaald bij Lexus Eindhoven. Ik kan niet anders zeggen dan: Super Service. Vanochtend de auto gebracht, er stond een leenauto klaar (die we overigens niet nodig hadden). Alle werkzaamheden zoals afgesproken netjes uitgevoerd. Ik had gevraagd om 2 kleine deukjes uit de bestuurdersportier te halen, bleken er uiteindelijk 6 te zijn (hele kleintjes) en die zijn allemaal verwijderd. Persoonlijk kaartje achtergelaten in de auto door de monteur. Beide malen bij binnenkomst direct met mijn naam verwelkomd.....en dit was toch de eerste keer dat onze Lexus daar naartoe ging voor onderhoud. Men heeft er gratis meteen een nieuwe APK op gezet. Factuur en nieuwe Lexus pas wordt deze week toegestuurd. 100 punten wat mij betreft.
 
Breng mijn lexus IS altijd naar lexus specialist in nieuw-vennep, hele aardige mensen en dito prijzen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Tja, Lexus IS250 van 2006.
tot nu toe doe ik daar alles zelf aan.
ga wel originele onderdelen bij Lexus Eindhoven halen.
waar ik de mening over deel zoals hierboven ook reeds genoemd.
goede service, je wordt netjes behandeld.
door zowel receptie als de monteur daar.
Er staat nog 1 terugroepactie open.
daar gaat hij deze zomer wel n keer voor naar de dealer.