Onderhoud Lexus dichtbij Lelystad

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Mijn vrouw rijdt sinds een paar maanden een IS300h, en inmiddels zijn we alweer 5000 km verder.
Om vast onderhoud te doen, wie zit er in de buurt ? Tot nu toe is elke beurt bij Lexus Breda gedaan, en wil het boekje netjes bijhouden.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
146
75
28
Informeer eens bij de Toyota dealer in Lelystad. Met name of de garantie nog blijft.
Anders is Lexus Zwolle mss een optie.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
587
1
386
63
De Toyota dealer kan geen garantie geven op een Lexus omdat hij als Toyota dealer geen garantie kan claimen bij Lexus. Ik zat met hetzelfde; ik ging met mijn IS300h naar "mijn" Toyota dealer omdat de auto bijna 10 jaar was en er niks aan mankeerde. De NX mankeert ook niks maar is een stuk jonger dan de IS. Ik had diezelfde vraag gesteld bij de Toyota dealer en die gaven mij dit antwoord; onderhoud en garantie alleen via de Lexus dealer. Ik ga naar Zwolle vanuit Almere.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
306
179
43
Op het hybride systeem na, is er weinig garantie meer te halen voor TS. Een auto uit 2014 met +-2 ton, is (bijna) uit de garantie. Persoonlijk zou ik - als TS dealeronderhoud prefereert - toch naar Lexus Zwolle gaan. Ik heb het idee dat veel Toyota dealers niet op Lexus zitten te wachten (je rijdt Lexus, dus vindt ons te min..dus ga maar lekker naar Lexus!)
Daarnaast kunnen die je voorzien van een hybrid health check en ze zullen specifieke IS kwaaltjes eerder spotten dan een monteur die elke dag onder een Rav4 loopt. Ook is het het mooiste als de auto z'n leven lang Lexus stempels gehad heeft, dit voort te zetten. Mocht de afstand bezwaarlijk zijn, kun je altijd kiezen voor haal en breng service. Dan komt de chauffeur met een leenauto aan de deur en wisselt de sleutels om. Deze doet dan ook de intake met eventuele bijzonderheden. Dit zit inbegrepen bij de Red Carpet service.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Klopt ja, de garantie is volgens mij ook voorbij. Maar goed onderhoud is voor alles belangrijk, en een boekje vol dealer stempels geeft wat behoud van restwaarde.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
702
628
93
Ik heb 5 jaar geleden een 6 jaar oude Lexus gekocht en deze sindsdien deze laten onderhouden bij de dichstbijzijnde Lexus dealer. Eigenlijk gewoon omdat ik geen zin had om een alternatief te zoeken. Mijn ervaringen zijn daarmee positief - tot nu toe zijn er geen handelingen nodig geweest die buiten de normale onderhoudsroutine vallen. En, in vergelijking met vorige auto's van andere merken, blijkt het reguliere onderhoud duidelijk minder duur dan ik in het verleden moest betalen. Anders gezegd: het reguliere onderhoud is niet excessief duur, en zelf duidelijk goedkoper dan bij een aantal andere, niet premium, merken.

Wanneer er echt reparaties nodig zijn, kan dat uiteraard anders uitpakken - dan gaat het om vervangen van relatief weinig te vervangen onderdelen die vaak ook alleen op een Lexus passen. Dan kan het wel prijzig worden omdat dan in de kosten ook de kosten van opslag en in voorraad houden in de prijs zitten verwerkt - en er ook vaak geen aftermarket alternatieven zijn. Gezien de geringe storingsgevoeligheid en de lange garantietermijn, zal bij regelmatig onderhoud daaraan echter weinig behoefte zijn. Uiteraard neemt de behoefte aan het vervangen van onderdelen wel toe met de leeftijd/km stand - iets dat je je bij aankoop van een al lichtelijk bejaard model moet realiseren.
 

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43
Over een paar maanden ga ik Lexus Rotterdam proberen om te kijken hoe dat bevalt met onderhoud. Normaal kom ik bij Lexus Den Haag. Iemand nog ervaring met Lexus Rotterdam ?