onderhoud

napoleon

Nieuw hier
13 nov 2020
21
5
3
hoeveel betaalt men voor een onderhoud van 90000km, met normaal, gebruik, voor een CT200h, anno 2023??
Voor een Corolla 1.8 ,hybride, zou dat 475 euro zijn ,,,
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
175
139
43
Dank je maar ik krijg het niet voor elkaar.. ben tot stap 4 gekomen en dan moet ik gaan inplannen, doe maar even niet :)

Staan ook geen kostenindicaties bij voor beurten, ligt misschien aan de auto (oudere LS)?
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
289
165
43
Is stap 2 al. Zal wellicht inderdaad aan het kenteken liggen, hier een voorbeeldje met een random kenteken en km stand.
Screenshot_20230418_063635_Chrome.jpg
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
133
68
28
Ik heb het net ook ff geprobeerd. Krijg alleen de prijzen van extra werkzaamheden . Niet van het onderhoud zelf.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
289
165
43
Haha! Had ik die maar. 😉

Nee ik ben gisterenavond na jullie berichtjes nog eens een beetje gaan proberen.. Schijnbaar worden bedragen alleen benoemd bij CT's. Andere nieuwere auto's (bijv. UX of IS) levert inderdaad enkel bedragen bij de extra werkzaamheden op. Zo heb ik dus ook weer iets geleerd. Zal wellicht iets te maken hebben, met de CT die vroeger flink in de lease zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Speedy J

Rigormortis

Nieuw hier
23 jan 2022
7
0
1
Ik heb gisteren een grote beurt laten geven bij een andere garage dan de Lexus dealer. vorige keer heb ik daar de 90k beurt laten doen, maar nu heb ik meer dan 45k km gereden zonder beurt dus het werd weer tijd. Ik rijd op gas, dus de vervuiling vd olie is veel minder aanwezig. Ik was nu bijn 500 euro kwijt, bij de Lexus dealer zou dit rond de 800 euro geweest zijn en het was veel verder weg
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Als je op lexus.nl serviceplanner je kenteken en kilometerstand invult dan komen er meerdere werkzaamheden met bedragen naar voren. Je kunt dan aankruisen wat nodig is en zo komt er een totaalprijs uit. Geen nood, dit is een overzicht. Mocht je besluiten dit te laten doen dan klik je verder en maakt de afspraak.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Ik heb gisteren een grote beurt laten geven bij een andere garage dan de Lexus dealer. vorige keer heb ik daar de 90k beurt laten doen, maar nu heb ik meer dan 45k km gereden zonder beurt dus het werd weer tijd. Ik rijd op gas, dus de vervuiling vd olie is veel minder aanwezig. Ik was nu bijn 500 euro kwijt, bij de Lexus dealer zou dit rond de 800 euro geweest zijn en het was veel verder weg
Lexus/Toyota hanteert een onderhoudsinterval van elk jaar/elke 15k km. Of eens in de 45k km een beurt doen aan te raden is laat ik in het midden.
Neem daarbij in aanmerking dat dealeronderhoud recht geeft op verlengde garantie en pechhulp.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
693
618
93
Lexus/Toyota hanteert een onderhoudsinterval van elk jaar/elke 15k km. Of eens in de 45k km een beurt doen aan te raden is laat ik in het midden.
Neem daarbij in aanmerking dat dealeronderhoud recht geeft op verlengde garantie en pechhulp.
Bij het rijden op gas vervuild de olie inderdaad (zichtbaar) minder. Dat wil niet zeggen dat er geen kwaliteitsteruggang optreedt. Normaliter is de olie voorzien van een additief opgebouwd uit zwafel, fosfor en zink. Die dient voor twee zaken: het beperken van de oxidatie van de olie (veroudering door het zich verbinden met zuurstof) en het beschermen van slijtage aan de klepbediening (nokkenas/stoter). Bij motoren draaiend op LPG zal, door de enigszins hogere inwendige motortemperatuur, oxidatie sneller kunnen optreden waardoor het "verbruik" van het additief ook sneller gaat. De consequentie daarvan is dat de bescherming van de klepbediening bij het sterk oprekken van de aanbevolen verversingstermijn kan leiden tot het te veel afnemen van de anti-slijtage bescherming, met als gevolg nokkenasslijtage. Een ietwat langere verversingstermijn bij rijden op LPG is op zich niet zo'n probleem, maar drie keer zo lang als aanbevolgen is een vrij grote stap. En het gegeven dat de kleur van de olie nauwelijks verandert, is geen garantie dat het met de anti-slijtagewerking nog wel goed zit. Ik heb diverse motoren gezien waarvan de "zuinige" LPG rijder op basis van de kleur van de olie vond dat die nog best lang mee kon - om na zeg 100.000 km hinderlijk vermogensverlies te ervaren, omdat de kleppen door de sterk gesleten nokken nauwelijks meer open gingen :) Er zit dus zeker een grens aan dat oprekken! En een nokkenasvervangen kost meestal meer dan de uitgespaarde olie.
 

Rigormortis

Nieuw hier
23 jan 2022
7
0
1
Bij het rijden op gas vervuild de olie inderdaad (zichtbaar) minder. Dat wil niet zeggen dat er geen kwaliteitsteruggang optreedt. Normaliter is de olie voorzien van een additief opgebouwd uit zwafel, fosfor en zink. Die dient voor twee zaken: het beperken van de oxidatie van de olie (veroudering door het zich verbinden met zuurstof) en het beschermen van slijtage aan de klepbediening (nokkenas/stoter). Bij motoren draaiend op LPG zal, door de enigszins hogere inwendige motortemperatuur, oxidatie sneller kunnen optreden waardoor het "verbruik" van het additief ook sneller gaat. De consequentie daarvan is dat de bescherming van de klepbediening bij het sterk oprekken van de aanbevolen verversingstermijn kan leiden tot het te veel afnemen van de anti-slijtage bescherming, met als gevolg nokkenasslijtage. Een ietwat langere verversingstermijn bij rijden op LPG is op zich niet zo'n probleem, maar drie keer zo lang als aanbevolgen is een vrij grote stap. En het gegeven dat de kleur van de olie nauwelijks verandert, is geen garantie dat het met de anti-slijtagewerking nog wel goed zit. Ik heb diverse motoren gezien waarvan de "zuinige" LPG rijder op basis van de kleur van de olie vond dat die nog best lang mee kon - om na zeg 100.000 km hinderlijk vermogensverlies te ervaren, omdat de kleppen door de sterk gesleten nokken nauwelijks meer open gingen :) Er zit dus zeker een grens aan dat oprekken! En een nokkenasvervangen kost meestal meer dan de uitgespaarde olie.
Daar heb je een punt, ik heb wel de Prins DI lpg installatie met de blauwe kleppenvloeistof, maar dit laat de nokkenassen onbeschermd inderdaad. Volgende keer ga ik een kleine beurt zelf doen in een DHZ garage, kan niet zo moeilijk zijn toch?
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
hoeveel betaalt men voor een onderhoud van 90000km, met normaal, gebruik, voor een CT200h, anno 2023??
Voor een Corolla 1.8 ,hybride, zou dat 475 euro zijn ,,,
Ik was in november 2021 €605,98 kwijt bij de dealer voor de 90k beurt.
  • Olie
  • Oliefilter
  • Remvloeistof 1ltr
  • Interieurfilter
  • Pakking olie aftapplug
  • 4 bougies
  • Ruitensproeiervloeistof
  • Hybride health ckeck