Onderhoudsbeurt bij geen Lexus dealer

craza

Nieuw hier
24 sep 2013
3
0
0
Hoi,

Mijn Lexus moet in de komende weken voor een 30.000Km onderhoudsbeurt naar de dealer.

Nu zit ik te twijfelen of ik wat Euros zou kunnen besparen door de auto niet naar de Lexus dealer te brengen. Ik ben even gaan zoeken en Bosch Car service zou een alternatief kunnen zijn. Verschil is ongeveer zo'n ?100 excl. leenauto + benzine. Volgens de informatie op het internet voeren zij dezelfde onderhoudsrichtlijnen zoals de dealer.

Heeft iemand hier op de forum ervaring daarmee? Met andere woorden is het risico te groot als ik de onderhoudsbeurt door een niet-Lexus dealer laat doen?

Graag hoor ik jullie reacties.

Groeten, Carlos
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zou geen dringende reden kunnen opnoemen om het niet te doen. ;)

Wat bedoel je met risico's? Je bent vrij om je auto te laten onderhouden buiten het dealerkanaal om en de meeste gerenommeerde service-centers bezitten voldoende kennis omtrent hybride techniek en onderhoud.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Lexus roadside assistance stopt dan geloof ik. Daarnaast zou ik even in de garantie regeling kijken.

Verder heeft mijn vrouw haar Prius bij een Bosch service center in onderhoud. Goede jongens, geen klagen over.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ik zou toch ook je eventuele latere inruil in overweging nemen: een onderhoudsboekje vol met Lexus dealer stempels klinkt toch anders als eentje met garages x, y en z. 100 euro nu besparen komt misschien later uit op 500 euro 'inruilverlies'...
Aan de andere kant begrijp ik je punt want met deze regering moet iedereen helaas gaan schrapen.... :neutral:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Lexus roadside assistance stopt dan geloof ik. Daarnaast zou ik even in de garantie regeling kijken.
De eerste wel, hoewel dat betwistbaar is (stopt dat niet na 1 jaar ofzo?). Het is wettelijk vastgelegd dat je vrij bent onderhoud uit te laten voeren door een (andere) partij naar keuze en fabrieksgarantie hiermee niet vervalt. Het is tevens verplicht dit op te nemen in de garantievoorwaarden.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
GWS zei:
Ik zou toch ook je eventuele latere inruil in overweging nemen: een onderhoudsboekje vol met Lexus dealer stempels klinkt toch anders als eentje met garages x, y en z. 100 euro nu besparen komt misschien later uit op 500 euro 'inruilverlies'...
Aan de andere kant begrijp ik je punt want met deze regering moet iedereen helaas gaan schrapen.... :neutral:

Nu bij iedere onderhoudsbeurt minstens 100 euro besparen en later 500 verlies lijkt mij toch niet onvoordelig :rulez:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
:O Als je later inruilt en de dealer of garage denkt (en sommige zeggen het gewoon in je face) ik had zeg 15000 euro inruilwaarde gegeven maar nu geef ik maar 14500 want niet alles is bij de offici?le dealer gegaan, dan heb je toch echt 500 euro onderweg verloren.
Dus ik hoor graag jouw uitleg want je bent nooit te jong/oud om te leren.... :D
 

craza

Nieuw hier
24 sep 2013
3
0
0
Dank allemaal voor de verschillende reacties.

Ik heb uiteindelijk voor de Lexus dealer gekozen en tot zover heb ik nog geen spijt van.
De service bij de offici?le dealer was top en de auto is helemaal schoon en gepoetst binnen en buiten geleverd. Top service!

Groeten.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
craza zei:
Dank allemaal voor de verschillende reacties.

Ik heb uiteindelijk voor de Lexus dealer gekozen en tot zover heb ik nog geen spijt van.
De service bij de offici?le dealer was top en de auto is helemaal schoon en gepoetst binnen en buiten geleverd. Top service!

Groeten.
Maar nu ben ik toch wel benieuwd wat je heeft doen besluiten om toch voor de dealer te kiezen (en nee ik hoef geen gelijk te krijgen met mijn argument, ben gewoon benieuwd welke afwegingen je gemaakt hebt) :)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
GWS zei:
:O Als je later inruilt en de dealer of garage denkt (en sommige zeggen het gewoon in je face) ik had zeg 15000 euro inruilwaarde gegeven maar nu geef ik maar 14500 want niet alles is bij de offici?le dealer gegaan, dan heb je toch echt 500 euro onderweg verloren.
Dus ik hoor graag jouw uitleg want je bent nooit te jong/oud om te leren.... :D

Bij inruil zijn er volgens de 'verkoper' altijd items die volgens hem/haar de inruilprijs drukken,
niet (te) veel van aantrekken en goed onderhandelen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
'Waarde' van stempeltje en onderhoudsboekje bij inruil zijn wellicht ook afhankelijk van de leeftijd v/d auto. Bij een wat oudere auto speelt dat wat minder een rol.

Daarbij, als je een keer wat duurs moet vervangen, kan een niet-dealer behoorlijk schelen in overall kosten/uurtarief. Zelfs als zou je dan 500 euro minder ontvangen bij inruil, wegens zogenaamd niet-dealer onderhoud, kan alternatief onderhoud (cumulatief gezien) nog steeds lonen.

Knappe verkoper die mij zou kunnen overtuigen dat dealeronderhoud kwalitatief veel beter is dan een een goede universele vakgarage.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
Precies, zo laat ik vrijdag mijn distributieriem vervangen bij een gepensioneerde Toyota monteur. Die weet echt wel waar hij mee bezig is, maar 220 euro vs een kleine 700 euro vind ik meer dan de moeite waard... Dan heb ik die 500 euro al meteen terugverdiend.