Onderhoudsinterval !!!!

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Heb net gezocht naar de onderhoudsinterval van de IS220d...
Instructieboekje zegt eigenlijk niet veel....
Vroeger (vorige auto) kwam er op de display hoeveel km je nog kon doen tot volgende beurt....
Is dit iets dat je zelf maar in het oog moet houden of zegt de auto iets van wanneer je om onderhoud moet gaan ?
Ik zou het raar vinden moest de boordcomputer je geen enkele aanwijzing geven wat dit betreft...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Elke 15.000 km naar de garage.

Op Lexus.nl kan je zien op welke kilometrage en wat je deze beurt kost (standaard dan, zonder de extra onderdelen).

Kleine beurt iets van 225, grote beurt 425 oud.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ik denk wel dat er een oil change lampje op zit. Alleen is het gekke dat deze veeeeel te laat gaat branden.



gr. koen
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Heb instructieboekje eens nagelezen.....
Hij geeft idd een melding : Oil Maintenance Required
Maar dan weet je nog niet echt veel he.... Hoeveel km mag je nog doen enzo....... ???
Maja het is beter dan niks....
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Daar heb je toch een smeerkaartje voor? aan de zijkant van het dash? of zit dat er niet meer op?



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Kaartje zit er nog op en je moet gewoon zelf op tijd afspraak maken voor een beurt en als je het echt te laat bent, dan krijg je een melding dat je te weinig olie hebt etc.. maar beter ga gewoon zelf op tijd naar de dealer.
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
suwie zei:
of gewoon zelf je onderhoud doen
Speel je je garantie (als je die hebt) dan niet kwijt? Heb eens gehoord dat je bij verschillende merken je garantie kwijtspeelt als je niet op onderhoud komt wanneer 't nodig is. (E.g. dus als je op 15K km moest komen en je komt pas op bvb 19K km langs, dan is het te laat). Geen idee of dat bij lexus zo is...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Een beetje is niet erg want soms moet je ook wachten todat zij tijd hebben om jou in te plannen, maar er zijn mensen die pas gaan wanneer het te laat is en de slijtage aan delen al is gedaan. Dan zou ik ook vinden dat dat geen garantie op wordt gegeven. Dit alleen als onderhoud de oorzaak is.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Garantie mag niet geweigerd worden tenzij het defecte onderdeel het gevolg van slecht onderhoud is. Europese bepaling voor alle merken.




gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Alor zei:
Het ML systeem heeft wel een menu wat aangeeft wanneer er onderhoud plaats moet vinden.

Dat moet je zelf instellen Alor, staat standaard allemaal op 0, de dealer doet er overigens niks mee. En er staat we erg veel onderhoud in het ML systeem totaan de ruitenwisserbladen toe. ;)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Dat is netjes van Amsterdam.

Ik vind het rouwens niet eens zo boeiend al die onderhoudsinstellingen, als de LS wat wil gilt hij vanzelf wel, de rode bekende driehoek :p en dan is de ruitensproeier aan de lage kant :D
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Moet net lukken ook......
Kreeg deze middag ook opeens een rode driehoek te zien en de melding oil maint required.... Ik direct parkeren .. Dacht dat ik olie moest bijvullen. Maar hij heeft zijn onderhoud op 135k gekregen en er staat nu 142..k op de teller..... Dus volgens mij is de boordcomputer niet gereset of verkeerd ingesteld. Oef !!!!!!
Kan ik dit nu zelf resetten ???
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Yep, kun je zelf, zeker met ML audio, bij non ML ff de dealer bellen, lukt dat niet stuur dan ff pm help ik je verder.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Rom zei:
Yep, kun je zelf, zeker met ML audio, bij non ML ff de dealer bellen, lukt dat niet stuur dan ff pm help ik je verder.

Ben er al achtergekomen hoor !!! Het is zeer simpel om het zelf te doen....
1. Zorg ervoor dat het kleine display op ODO staat en terug alles uitzetten
2. Druk de resetknopje van de trip (meter) en deze ingedrukt houden
3. 2x op start drukken... op het kleine display komen dan streepjes, deze gaan ??n voor ??n weg tot er niets meer zichtbaar is, en dan komt gewoon uw km-stand erop te staan.

En voila.... geen service lichtje meer....

PS : Zorg dat alle portieren gesloten zijn en dat er op de kleine display ODO staat (je km-stand) VOOR je eraan begint
Anders zal het niet lukken....