Onhandige adresseninvoer met Apple carplay op het infotainmentscherm ux.

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
23
5
3
Onlangs in Frankrijk met Google maps willen navigeren maar de letters voor een adres in te tijpen kwam niet te voorschijn zoals op mijn iPhone maar op één lijn ,dit is zeer onhandig. Voor elke letter moest ik van voor af aan beginnen.Dan geprobeerd met stem maar dit ging ook niet goed. Dan maar verder gegaan met de navigatie van Lexus.
Iemand een idee wat ik moet doen zodat het toetsenbord van iPhone ook op het scherm komt van de ux?
 
Laatst bewerkt:

Bobusa

Actief
12 okt 2008
254
149
43
Jammer dat niemand dit weet zo te zien. Gaat het om Apple car play? Heb je het ondertussen al opgelost?
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
23
5
3
Het is met Apple carplay. Google maps en met Waze krijg ik een onhandig scherm in de ux. Als ik met nu met Google maps navigeer stel ik alles in op mijn iphone en dan koppel ik met infotainmentscherm.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.125
4
837
113
Ik heb zelf geen iPhone, maar kun je het adres niet gewoon zeggen? Werkt bij mijn auto (en Android) perfect.
Druk eens op het spraakknopje op je stuur en zeg "bestemming".
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
23
5
3
Via spraak werkt het ook niet helemaal. In Frankrijk wilde ik een adres inspreken in de stad Epernay, na 10 minuten gesukkel heb ik het opgegeven. Siri begreep mij niet.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Ik navigeer altijd met Google Maps (in mijn ES via Android Auto). Meestal gebruik ik daarbij de spraakherkenning om een adres in te stellen, werkt prima. Maar je kunt ook vooraf op je telefoon de bestemming intoetsen en de navigatie starten. Als je vervolgens de telefoon aankoppelt in je auto, wordt de lopende navigatie via Android Auto voortgezet. Misschien werkt deze manier ook bij iPhone i.c.m. Apple Carplay.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie