We zijn met een aantal verwanten die een Lexus in the running hebben, allen in de dezelfde Lexus garage. Gisteren had ik één van de collega's aan de lijn, en zijn ervaring is toch zeer gelijkend aan de mijne. Vandaar dat ik efkens het forum te hulp roep. Ik zou willen overstappen naar een onafhankelijke Toyota-dealer voor het onderhoud van m'n Lexus.
Is dat te doen? Blijft de garantie gelden (het zou met verwonderen van niet)? Geraken we niet van de regen in de drop, kwestie dat de Toyota garagisten ook het Lexus tarief aanrekenen? Wat is de ervaring?
#rantwarning
Achtergrond. Sinds dit jaar is onze dealer overgegaan naar de Toyota garage. Een garage die ook weer recent werd verkocht en in nieuwe handen is. Dus een volledig nieuwe omgeving.
We stellen allen vast:
1. Dat we mega veel meer betalen dan vroeger. Het laatste onderhoud kostte maar liefst 750 euro bij twee van ons. Vroeger betaalde ik 300-400 top, als het veel was. En dat vond ik al redelijk heftig. De service was dan ook onberispelijk. Ik was zeker bereid die prijs te betalen.
2. Dat er tegenwoordig geen detail wordt gegeven van de aangerekende kosten. Voor mijn part gieten ze er 5 liter Champagne Millesime in, in plaats van ruitenwisservloeistof. Dat zou die prijs wel verklaren denk ik.
3. De service lamentabel is: er wordt niet meer gevraagd naar een vervangauto, er wordt geen sms gestuurd voor een afspraak, als je een uitleg staat te geven over uw auto met de desk wordt die kerel voor je neus weggekaapt door een collega naar wellicht een "veel belangrijker" klant.
4. Ik heb twee keer het signaal gegeven dat ik een andere auto zal kopen in 2022... die boodschap valt op een dode steen. Er wordt daar eigenlijk niet of inadequaat op gereageerd. Eén vraag ging naar de plugin-hybride en het TCO plaatje dat daaraan vasthing. En of ze een excel hadden waarmee ze me konden overtuigen om de wagen te kopen. Reactie: "Ja maar meneer, die auto is toch een stuk duurder dan degene waar je nu mee rijdt. Ik ga je een keer moeten laten terugbellen door een collega.". Resultaat: ik verontwaardigd en natuurlijk niets meer gehoord. Ik denk dat ze niet graag auto's verkopen, en met die onderhoudsprijzen is het misschien ook niet meer nodig.
5. Onze vaste contactpersoon verlaat de garage, maar... dat moet dan ook een keer niet meegedeeld worden, ook niet als je achter die persoon vraagt. Echt wel beleefd zo.
Het erge aan heel de zaak is dat waar vroeger - en terwijl de service daar echt van topniveau was - we na elk contact met de garage een evaluatieformulier kregen van Toyota. Tot vervelens toe. Nu dat ik na 10 jaar Lexus klant te zijn "eindelijk" eens ontevreden ben,... wordt er me totaal niets meer gevraagd. Door niemand. Op de Toyota of Lexus website is er ook geen enkele manier om feedback te laten.
Ik ben eigenlijk echt kwaad.
Is dat te doen? Blijft de garantie gelden (het zou met verwonderen van niet)? Geraken we niet van de regen in de drop, kwestie dat de Toyota garagisten ook het Lexus tarief aanrekenen? Wat is de ervaring?
#rantwarning
Achtergrond. Sinds dit jaar is onze dealer overgegaan naar de Toyota garage. Een garage die ook weer recent werd verkocht en in nieuwe handen is. Dus een volledig nieuwe omgeving.
We stellen allen vast:
1. Dat we mega veel meer betalen dan vroeger. Het laatste onderhoud kostte maar liefst 750 euro bij twee van ons. Vroeger betaalde ik 300-400 top, als het veel was. En dat vond ik al redelijk heftig. De service was dan ook onberispelijk. Ik was zeker bereid die prijs te betalen.
2. Dat er tegenwoordig geen detail wordt gegeven van de aangerekende kosten. Voor mijn part gieten ze er 5 liter Champagne Millesime in, in plaats van ruitenwisservloeistof. Dat zou die prijs wel verklaren denk ik.
3. De service lamentabel is: er wordt niet meer gevraagd naar een vervangauto, er wordt geen sms gestuurd voor een afspraak, als je een uitleg staat te geven over uw auto met de desk wordt die kerel voor je neus weggekaapt door een collega naar wellicht een "veel belangrijker" klant.
4. Ik heb twee keer het signaal gegeven dat ik een andere auto zal kopen in 2022... die boodschap valt op een dode steen. Er wordt daar eigenlijk niet of inadequaat op gereageerd. Eén vraag ging naar de plugin-hybride en het TCO plaatje dat daaraan vasthing. En of ze een excel hadden waarmee ze me konden overtuigen om de wagen te kopen. Reactie: "Ja maar meneer, die auto is toch een stuk duurder dan degene waar je nu mee rijdt. Ik ga je een keer moeten laten terugbellen door een collega.". Resultaat: ik verontwaardigd en natuurlijk niets meer gehoord. Ik denk dat ze niet graag auto's verkopen, en met die onderhoudsprijzen is het misschien ook niet meer nodig.
5. Onze vaste contactpersoon verlaat de garage, maar... dat moet dan ook een keer niet meegedeeld worden, ook niet als je achter die persoon vraagt. Echt wel beleefd zo.
Het erge aan heel de zaak is dat waar vroeger - en terwijl de service daar echt van topniveau was - we na elk contact met de garage een evaluatieformulier kregen van Toyota. Tot vervelens toe. Nu dat ik na 10 jaar Lexus klant te zijn "eindelijk" eens ontevreden ben,... wordt er me totaal niets meer gevraagd. Door niemand. Op de Toyota of Lexus website is er ook geen enkele manier om feedback te laten.
Ik ben eigenlijk echt kwaad.
Laatst bewerkt: