Ook gereden

tychoxk8

Nieuw hier
7 mrt 2011
3
0
0
Hallo,

Ik ben Tycho en heb net als velen al een Ct200h besteld zonder hem van te voren gereden te hebben. Algelopen zaterdag heb ik bij Lexus Amersfoort de sleutels ontvangen van een mooie zwarte Ct200h en behoorlijke proefrit gemaakt. Nog niet eerder een auto gekocht zonder van te voeren een proefrit te maken, dus het was best spannend.

Ik moet zeggen dat hij in het echt nog een stuk mooier is dan op de foto's! Even de plussen en minnen:

+ Erg fijne stoelen met veel steun
+ Goede zitpositie, lekker laag met een prettig stuur
+ Zeer solide ride, erg goed in elkaar geschroeft
+ Geweldig interieur
- De voortrein is onrustig en klappert zelfs een beetje op slecht wegdek. Dit is zelfs in de kabine goed te horen
- Er is een armsteun maar tijdens het rijden stoot je elleboog steeds tegen het harde plasic van de console
- De CVT toert wel heel erg snel op naar 4000 toeren, zelfs als je weinig gas geeft, die van Honda doet dit beter
- Remwerking opzich goed maar wel met een vreemd gevoel (kwestie van wennen)
- Korte onevenheden worden hard doorgegeven

Alles bij elkaar behoorlijk positief maar toch wel een paar kanttekeningen. Ik moet wel aangeven dat de test auto was uitgerust met grote velgen (17") in combinatie met sportieve lage banden. Ik ga er vanuit dat mijn eigen CT beter zal rijden omdat die met 15" velgen wordt uitgerust.

Leverdatum was alweer bijgesteld: Wordt nu al juni! :(
 

Bart71

Hoort erbij
9 jan 2011
25
0
0
tychoxk8 zei:
Hallo,

Ik ben Tycho en heb net als velen al een Ct200h besteld zonder hem van te voren gereden te hebben. Algelopen zaterdag heb ik bij Lexus Amersfoort de sleutels ontvangen van een mooie zwarte Ct200h en behoorlijke proefrit gemaakt. Nog niet eerder een auto gekocht zonder van te voeren een proefrit te maken, dus het was best spannend.

Ik moet zeggen dat hij in het echt nog een stuk mooier is dan op de foto's! Even de plussen en minnen:

+ Erg fijne stoelen met veel steun
+ Goede zitpositie, lekker laag met een prettig stuur
+ Zeer solide ride, erg goed in elkaar geschroeft
+ Geweldig interieur
- De voortrein is onrustig en klappert zelfs een beetje op slecht wegdek. Dit is zelfs in de kabine goed te horen
- Er is een armsteun maar tijdens het rijden stoot je elleboog steeds tegen het harde plasic van de console
- De CVT toert wel heel erg snel op naar 4000 toeren, zelfs als je weinig gas geeft, die van Honda doet dit beter
- Remwerking opzich goed maar wel met een vreemd gevoel (kwestie van wennen)
- Korte onevenheden worden hard doorgegeven

Alles bij elkaar behoorlijk positief maar toch wel een paar kanttekeningen. Ik moet wel aangeven dat de test auto was uitgerust met grote velgen (17") in combinatie met sportieve lage banden. Ik ga er vanuit dat mijn eigen CT beter zal rijden omdat die met 15" velgen wordt uitgerust.

Leverdatum was alweer bijgesteld: Wordt nu al juni! :(


Wanneer heb jij hem besteld?
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Ik kom net uit Zwolle en had verwacht dat het hele parkeerterrein vol zou staan met CT,s.
En er aan de lopende band blije CT rijders de showroom uit rijden. Niets is minder waar.

In de werkplaats gebeurt ook weinig mbt nieuwe ct's.

Logistiek probleempje?
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Ben eigenlijk niet zo verbaasd. Ben weinig positief over de verkoop afdeling. Ben na een bezoek aan deze garage maar naar een andere Lexus dealer gegaan en daar een CT besteld.
Verkoper wist te beweren dat het de strategie van Lexus is om weinig te verkopen om het merk exclusief te houden.
Hij deed zijn best.

Refereren naar een aantal testen werd afgedaan als onzin, die bestonden niet.
Advies: gaat u maar even googlen en tik dan review Lexus CT200h in.
 

tychoxk8

Nieuw hier
7 mrt 2011
3
0
0
Ik heb hem ruim 5 weken geleden besteld, ben echter wel een lease-rijder. Misschien dat dit iets uitmaakt (mogelijk in ivm bulkvoordeel).

Ben zeer benieuwd naar de combinatie: Zwart, met Ivory stoffen bekleding en Bamboe hout accent. Was wel onder de indruk van de kwaliteit van de stof die is gebruikt. Het heeft wel iets weg van alcantara! Helaas had Lexus Amersfoort geen Ivory stoffen bekleding staan....

Misschien een mede-forumlid deze combinatie bij een andere dealer gezien?

Groet,
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Raar verhaal, een verkoper die niet verkopen wil "om het merk maar wat exclusief te houden"... Alsof hij geen bonus krijgt over het aantal verkochte wagens? In Den Haag werd ik netjes geholpen, zijn ze erg enthousiast aan het verkopen, en melden ze het ene succes na het andere, als ik ze spreek. Afgelopen zaterdag stond de teller al op ruim 1.300, zo zei de verkoper. En toen we terugkwamen van de proefrit (we werden even in een aparte wagen geduwd die net afgeleverd was, hij was nog niet eens schoongemaakt kreeg ik als excuus erbij te horen, maar de proefritten zaten de volgende 3 weken helemaal vol), stond de showroom bommetje vol met mensen. En ze kropen om de beurt in de verschillende CT's die daar binnen en buiten stonden... Buiten op de parkeerplaats stond een Luxury Line met sunroof, zoals ik hem besteld heb, en daar mochten we ook even snel instappen om het leer te voelen, en de ML stereo even te testen. Daarna ging hij weer weg voor de volgende proefrit. Maarrem... geen straf om die straks te mogen gaan rijden, dat is zeker! :D

Maar een definitieve leverdatum voor mijn wagen kon de verkoper nog niet geven gezien de verkoopsuccessen, maar omdat ik nog bij de pre-1-maart-batch zit, denken ze dat mei haalbaar zou moeten zijn. We gaan het zien...
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
@tychoxk8: ik was ook wel onder de indruk van de stof inderdaad, voelt erg goed. Ik heb Ivory leer met het bamboe houtje besteld, maar ik heb alleen het leer in een stilstaande auto (vertel ik net in de vorige post) geprobeerd. Erg gaaf, de combi met een donker interieur. Het bamboe houtje heb ik nog nergens gezien, behalve op plaatjes. Maar iedereen die ik erover hoor, zegt dat mijn kleurkeuze wel OK is: Dark Opal lak, Ivory leer en dat bamboe houtje dus. Dus ik hou het erop dat jou keus ook zeer goed gaat bevallen, tychoxk8!
 

tychoxk8

Nieuw hier
7 mrt 2011
3
0
0
Leer is natuurlijk helemaal geweldig! Koop er alleen wel een goede conditioner bij, zo blijft het mooi. Mijn oude Toyota MR2 had ook leren bekleding maar aangezien ik dat niet echt bijhield werd dat toch wel minder mooi na een aantal jaar.

Wat mij bij de ct verder opvalt, is dat deze auto er bij eigenlijke iedere kleur gewoon heel goed uitziet.

Zijn er nog andere mensen die de stugge wielophanging aan de voorzijde zijn opgevallen? Ik ben er bijna zeker van dat dit wordt veroorzaakt door de velg/band combinatie.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
tychoxk8 zei:
Ik heb hem ruim 5 weken geleden besteld, ben echter wel een lease-rijder. Misschien dat dit iets uitmaakt (mogelijk in ivm bulkvoordeel).

Ben zeer benieuwd naar de combinatie: Zwart, met Ivory stoffen bekleding en Bamboe hout accent. Was wel onder de indruk van de kwaliteit van de stof die is gebruikt. Het heeft wel iets weg van alcantara! Helaas had Lexus Amersfoort geen Ivory stoffen bekleding staan....

Misschien een mede-forumlid deze combinatie bij een andere dealer gezien?

Groet,

In Amsterdam staat er 1 met ivory bekleding. Sorry mijn keus zal het niet zijn.
Het eerste jaar blijft het mooi en schoon. Daarna??.. denk aan afgeven spijkerbroeken etc.
In mijn huidige auto heb ik beige leer. Ondanks dat ik deze regelmatig schoonmaak en invet zie je donkere plekken.

En ik eet graag Magnums in de auto. :D
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Hahaha, ja dat is een potential scenario for dirt-disaster! :D

Maar maakt de dealer de auto niet schoon als onderdeel van de red carpet treatment?
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
SPfreaks zei:
Hahaha, ja dat is een potential scenario for dirt-disaster! :D

Maar maakt de dealer de auto niet schoon als onderdeel van de red carpet treatment?

Hahaha ja ze zuigen m uit en wassen de auto....maar ik denk/vermoed niet dat ze een complete bekledingsreiniging doen...
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Denk ik ook niet hoor, was een soort retorische vraag... Maar leer is wat minder vuilgevoelig, dus eens in de zoveel tijd wat leerwax erover, en ik hoop dat het dan wat mooi blijft. Zo'n mooie auto verdient dat wel natuurlijk. Mijn vrouw heeft me al ernstig gewaarschuwd dat ik er goed op moet passen, hahahaha!
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
SPfreaks zei:
Denk ik ook niet hoor, was een soort retorische vraag... Maar leer is wat minder vuilgevoelig, dus eens in de zoveel tijd wat leerwax erover, en ik hoop dat het dan wat mooi blijft. Zo'n mooie auto verdient dat wel natuurlijk. Mijn vrouw heeft me al ernstig gewaarschuwd dat ik er goed op moet passen, hahahaha!

Oh ohhhh jij gaat op de knieen, geloof me.... hahaha
Des al niet te min vind ik lichte bekleding ook mooi hoor.... vandaar dat ik nu ook een soort beige leer heb, in mijn huidige donkerblauwe auto. Maar ik kom er wel van terug.....

Heb een zwarte pro met zwart stof en carbon strookje. En zwarte velgen er onder.....klaar
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Ook gaaf hoor, soort Night Rider versie... De enige kleuren lak die ik minder mooi vind zijn wit, bruin en lichtblauw, die heb ik allemaal gezien afgelopen zaterdag. Zwart vond ik heel mooi, en de dark opal zoals ik hem heb besteld ook. Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk, het blijft persoonlijk.

@tychoxk8: dat van die ietwat stugge wielophanging viel mij ook enigzins op, maar ik vond het niet storend of zo. Dat van die hoge toeren die net even te lang aanhouden voor je gevoel, dat viel meer op. Maar vond ik ook niet direct een drama of zo.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Mooie berichten hierboven, en dat Lexus NL een logistiek probleem heeft dat is wel duidelijk, overduidelijk dus.
Heb ze er voor gewaarschuwd, maar ja doof he!!! :p

We zullen de toekomst af moeten wachten wat het met de service doet, de vraag in het verleden was dan ook of de RCT op deze auto's nog te handhaven zal blijven. En eeh Louwman heeft er 1500 begroot voor 2011 als ze nu al aan de 1300 zitten zullen die Jappen wel schrikken (bijbestellen dus,....), in Engeland schijnt het ook storm te lopen voor de CT.

Ik zeg, wie niet luisteren wil moet het maar voelen,.......... :baseball:
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
SPfreaks zei:
Ook gaaf hoor, soort Night Rider versie... De enige kleuren lak die ik minder mooi vind zijn wit, bruin en lichtblauw, die heb ik allemaal gezien afgelopen zaterdag. Zwart vond ik heel mooi, en de dark opal zoals ik hem heb besteld ook. Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk, het blijft persoonlijk.
.

Hahah ja die rode lampje had Lexus niet die moet ik er zelf opzetten....

Lichtblauw nog niet gezien.... en dark opal in het echt gezien. Erg mooie kleur ook. en mij benieuwen of we ooit een gele rond zullen zien rijden.... Company car van de goudengids
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Die gele variant zoals ze hem in Amerika leveren, beetje goud-achtig, die is ook wel gaaf... Dat lichtblauwige/paarsige is de Ultrasonic Blue uit de folder, heb het net even opgezocht. Was er niet kapot van.

De dealer zei dat ze denken dat er dit jaar 3.000 - 3.500 verkocht gaan worden van de CT. Had ik ergens anders ook al verteld op dit forum geloof ik (sorry moderators, of mag dat hier, in herhalingen vervallen?)
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
De Solar yellow en ultrasonic blue komen later dit jaar.....

Ultrasonic blue vond ik wel wat hebben.....alleen lastig te beoordelen van een stukje papier.
Ach ieder zo zijn smaak.....
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Over het algemeen dus goede bevindingen na het rijden. Ik had vantevoren al een vermoeden dat de grootste velgen ten koste gaan van het comfort, daarom voor de 16 inchers gekozen. In amsterdam heb ik een Dark Opal met licht interieur bewonderd. Het stoffen interieur vind ik ook erg fraai, ik kreeg ook het idee van alcantara. Vanhet lichte interieur viel het mij tegen dat in de stof een motief zit waardoor het lijkt alsof de bekleding vies is.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Dnns zei:
Vanhet lichte interieur viel het mij tegen dat in de stof een motief zit waardoor het lijkt alsof de bekleding vies is.
Ik weet wat je bedoelt, toch is het wel mooi van een klein afstandje. Bij dat Ivory leer had ik dat overigens niet, dat ziet er best mooi uit ook van dichtbij, en je glijdt er heerlijk in weg bij het instappen... :rulez: