Hallo,
Ik ben Tycho en heb net als velen al een Ct200h besteld zonder hem van te voren gereden te hebben. Algelopen zaterdag heb ik bij Lexus Amersfoort de sleutels ontvangen van een mooie zwarte Ct200h en behoorlijke proefrit gemaakt. Nog niet eerder een auto gekocht zonder van te voeren een proefrit te maken, dus het was best spannend.
Ik moet zeggen dat hij in het echt nog een stuk mooier is dan op de foto's! Even de plussen en minnen:
+ Erg fijne stoelen met veel steun
+ Goede zitpositie, lekker laag met een prettig stuur
+ Zeer solide ride, erg goed in elkaar geschroeft
+ Geweldig interieur
- De voortrein is onrustig en klappert zelfs een beetje op slecht wegdek. Dit is zelfs in de kabine goed te horen
- Er is een armsteun maar tijdens het rijden stoot je elleboog steeds tegen het harde plasic van de console
- De CVT toert wel heel erg snel op naar 4000 toeren, zelfs als je weinig gas geeft, die van Honda doet dit beter
- Remwerking opzich goed maar wel met een vreemd gevoel (kwestie van wennen)
- Korte onevenheden worden hard doorgegeven
Alles bij elkaar behoorlijk positief maar toch wel een paar kanttekeningen. Ik moet wel aangeven dat de test auto was uitgerust met grote velgen (17") in combinatie met sportieve lage banden. Ik ga er vanuit dat mijn eigen CT beter zal rijden omdat die met 15" velgen wordt uitgerust.
Leverdatum was alweer bijgesteld: Wordt nu al juni!
Ik ben Tycho en heb net als velen al een Ct200h besteld zonder hem van te voren gereden te hebben. Algelopen zaterdag heb ik bij Lexus Amersfoort de sleutels ontvangen van een mooie zwarte Ct200h en behoorlijke proefrit gemaakt. Nog niet eerder een auto gekocht zonder van te voeren een proefrit te maken, dus het was best spannend.
Ik moet zeggen dat hij in het echt nog een stuk mooier is dan op de foto's! Even de plussen en minnen:
+ Erg fijne stoelen met veel steun
+ Goede zitpositie, lekker laag met een prettig stuur
+ Zeer solide ride, erg goed in elkaar geschroeft
+ Geweldig interieur
- De voortrein is onrustig en klappert zelfs een beetje op slecht wegdek. Dit is zelfs in de kabine goed te horen
- Er is een armsteun maar tijdens het rijden stoot je elleboog steeds tegen het harde plasic van de console
- De CVT toert wel heel erg snel op naar 4000 toeren, zelfs als je weinig gas geeft, die van Honda doet dit beter
- Remwerking opzich goed maar wel met een vreemd gevoel (kwestie van wennen)
- Korte onevenheden worden hard doorgegeven
Alles bij elkaar behoorlijk positief maar toch wel een paar kanttekeningen. Ik moet wel aangeven dat de test auto was uitgerust met grote velgen (17") in combinatie met sportieve lage banden. Ik ga er vanuit dat mijn eigen CT beter zal rijden omdat die met 15" velgen wordt uitgerust.
Leverdatum was alweer bijgesteld: Wordt nu al juni!
