op zoek naar....

Spar

Nieuw hier
23 okt 2022
2
0
1
Hoi, ben op zoek naar een CT200H met aanvaardbare kilometerstand. Rij nu in een Peugeot 207CC handgeschakeld. Door redenen kan ik beter automaat gaan rijden. Leuk zo'n cabrio maar wel heel erg weinig ruimte. Heb nu 43 jaar rijbewijs en zeker al 43 type auto's gereden, van Daf 33 tot aan Volvo 760. Auto moet voor mij uitstraling, karakter en vooral betrouwbaarheid hebben. Daarnaast, hoe meer originele opties, hoe leuker. De kleur maakt mij niet zoveel uit, mijn vrouw denkt daar anders over ;).
Ik hoop hier vooral aankooptips op te doen en wie weet, een CT te scoren:)
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Wat is een aanvaardbare kilometerstand? wees niet te bang om 1 op de kop te tikken met 2 ton. Natuurlijk wel het totaalplaatje bekijken en historie. En het moet ook geen uitgeleefde auto zijn die voor vuilstort bouwmarkt en stal gebruikt is.
 

Spar

Nieuw hier
23 okt 2022
2
0
1
Ik denk er over om naar een CT met net 2 ton te gaan kijken bij een Lexusdealert. De ct heeft de fabrieks hybride garantie tot 15 jaar. Volgens mij zegt dat iets over het onderhoud dat de auto heeft gehad want die garantie is toch alleen maar bij dealer onderhouden auto's?
Mijn voorbehoud zit echter in de doorverkoopbaarheid. Bedoeling is om er tenminste 4 jaar, is ca 80.000km, te gaan rijden. Ik ben echter nogal wispelturig v.w.b. auto's........
deze: https://occasions.lexus.nl/auto/690375841
 
Laatst bewerkt:

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
254
143
43
2 ton is zeker geen probleem voor een CT, sterker nog, die heeft na 11 jaar bij mij zelfs de voorkeur boven een auto met een ton of nog minder.
CT's gaan als warme broodjes en zijn aardig waardevast. Dus in die zin hoef je echt niet bang te zijn voor slechte doorverkoopbaarheid.
De hybride garantie loopt inderdaad tot 15 jaar/1 miljoen km. Voorwaarde is dat je jaarlijks een Hybrid Health Check door Lexus (Louwman) laat doen. Dan loopt de garantie weer één jaar/15dkm. De één roept dat het zonde van je geld is. Maar anderzijds zijn die paar tientjes een lachertje mocht er in het hybride systeem onverhoopt tóch iets de geest geven. Dit laatste komt gelukkig zelden voor.
Een auto van Louwman kopen; daar kun je geen buil aan vallen. Maar ook elders kun je prima een CT aanschaffen en bijvoorbeeld dan een beurt door Lexus laten doen.

Houd ons op de hoogte!
 
  • Leuk
Waarderingen: Spar en Higgie

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Er zijn genoeg te koop in verschillende uitvoeringen en ja even een beurt bij lexusdealer met hybride health check en je hebt de garantie te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spar