Openmaken middentunnel

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Ik wil een accu inbouwen voor de parkeerfunctie van mijn dashcam. In de middentunnel, waar middentunnel en dashboard bij elkaar komen, is hier zat ruimte voor maar ik heb ook een geschakelde 12V nodig. De aansteker is daar de beste kandidaat voor maar ik kom er niet bij. Weet iemand hoe je het paneel van de middentunnel loskrijgt?

Jarno
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Bij al mijn Lexi zaten de panelen gewoon vastgeklikt, met een prying-tool, een soort kunststof mini breekijzertje heb je ze zo los.
Alleen bij mijn vorige Lexus moest ik de zijkant van de middenconsole eerst iets naar voren drukken en daarna kon ik deze ook simpel wegpakken.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Zo'n setje heb ik maar daarmee lukt het dus niet. Aan de voorkant zit het paneel dusdanig vastgehaakt dat je hem naar achteren moet schuiven om los te maken, achter moet je hem juist naar voren schuiven en ergens in het midden zit hij ook nog vast maar dat kan ik niet eens zien. Ik ga eens kijken of er niet ergens een service manual te vinden is.

Jarno
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
We zijn inmiddels een paar maanden verder en ondanks veel zoeken heb ik nog niets kunnen vinden. Misschien moet ik het gewoon eens bij Lexus vragen, of heeft iemand nog andere suggesties? Ik wil toch echt de parkeerfunctie van mijn dashcam kunnen gebruiken en die ruimte in de middentunnel is simpelweg ideaal om de accu te plaatsen.

Jarno
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Ik weet niet of het voor alle modellen zo werkt, maar misschien heb je hier wat aan?
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Bedankt voor de link maar ik wil juist in het onderste gedeelte zien te komen nog onder het dashboard, zeg maar tussen de voeten van bestuurder en passagier in. De middentunnel is daar grotendeels leeg en heeft meer dan voldoende ruimte om een accu te plaatsen - mits je erbij kunt komen natuurlijk...

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Nou wil ik het weten ook, ik ken de RX niet zo, ik ben geen SUV liefhebber (nou misschien de LX 570 / 600 dan)
Heb je een foto van je middentunnel? Er moet vast wel iets te vinden zijn. Anders weet de dealer het natuurlijk wel.

Dit heb ik gevonden: https://www.reddit.com/r/Lexus/comments/ovwmaw (video staat standaard op mute)