Opnieuw voorstellen Lexus is300 Sportcross

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Tijd om mij opnieuw voor te stellen. Immers in 2011 reed ik zakelijk Volvo en was ik uit pure interesse opzoek naar mijn vorige auto's IS200 en IS300.

Nu ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een rode Lexus IS300 Sportcross. (voor velen is dan wel duidelijk wie de vorige liefhebber was :))

Waarom weer een IS300 vraag je je misschien af.

Na 3,5 jaar en 165.000 km fijne kilometers in een rode CT200h, moest er een andere zakelijke auto komen.

Door een nieuwe leaseregeling van de werkgever, viel de CT af.
En er was behoefte aan een tweede auto voor het gezin.
Aangezien we in de CT regelmatig de bank omklapten, kwam dit op de wensen lijst te staan voor de nieuwe auto.

Evenals 6 cilinder, automaat, minimaal 200pk, achterwielaandrijving, geen 13 in dozijn en betrouwbaar.

Een leuke zoektocht van enkele maanden.

De zakelijke CT zou in oktober ingeleverd moeten worden en die gedachte stemde mij niet vrolijk.
Nu is een luxe Skoda Octavia geen straf (weet ik nu), maar het is gewoon geen Lexus.
Of het zo had moeten zijn kwam ik de advertentie van Lacor tegen.
Vrouwlief had reeds ervaring met een IS sedan en ik vind de IS eerste generatie een model dat door de jaren heen er nog steeds goed uitziet.
De dag waarop de CT vertrok en ik de Skoda in ontvangst had genomen, reed ik in de avond proef in een rode IS300 Sportcross.
Het wensenlijstje had ik tijdens de rit al afgestreept en dezelfde avond nog kocht ik deze fraaie rode dame.
Het ophalen was dubbel. Uiteraard blij met de nieuwe aanwinst, maar tegelijkertijd weet je hoe het is om als liefhebber je auto te zien vertrekken.
Gelukkig gaat de rode dame van liefhebber naar liefhebber :)

Het mag duidelijk zijn dat ik het merk Lexus een warm hart toe draag en ik kijk dan ook uit om naast lezen op het forum ook af en toe te berichten.

Groet, 2000Turbo
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Welkom en heel veel plezier met die rooie zoals ze liefkozend werd genoemd door Bas
de sportcross is een tijdloos model :rulez:
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
@Alor: ja klopt het is een ding, maar ze is gesteld op haar uiterlijk

Ze probeert je iedere rit te verleiden.
Ze heeft karakter.
En ja ze kost veel geld en lost een slok :)
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Leuk om je voorstelling te lezen :rulez: Ik zie graag zo af en toe wat voorbij komen :)
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Allen, bedankt voor de hartelijke woorden.

Kijk er naar uit om een ieder tijdens een mini meet te ontmoeten.