overactieve sensor

Ik heb ooit bij een ander merk auto gehad dat de laklaag op de sensor niet goed hechtte, met hetzelfde resultaat.

Maar misschien is het een slecht contactje ?
Ik zou beginnen met deze eens af en opnieuw aan te koppelen.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Ik heb ooit bij een ander merk auto gehad dat de laklaag op de sensor niet goed hechtte, met hetzelfde resultaat.

Maar misschien is het een slecht contactje ?
Ik zou beginnen met deze eens af en opnieuw aan te koppelen.
Er zit idd een heel klein randje aan de omtrek waar -naar mijn idee- de lak af is. Dat is dan onlangs gebeurd.

Ik zou het eerst even schoonmaken met een sopje en dan de connectors losmaken, schoonmaken bv door nspuiten met contactspray en weer vastmaken. Er is een Car Care Nut video over sensors en het schijnt dat ze allemaal in serie staan dus misschien moet je de hele keten langs....

• Leuk
Ik zou het eerst even schoonmaken met een sopje en dan de connectors losmaken, schoonmaken bv door nspuiten met contactspray en weer vastmaken. Er is een Car Care Nut video over sensors en het schijnt dat ze allemaal in serie staan dus misschien moet je de hele keten langs....
filmpje gevonden, ik bekijk het ff, thanks

Hé hoi. Ik heb ook wat gedoe gehad met 1 sensor voor. Er was 1 kapot en ze deden het allemaal voor niet meer. Je kunt ze er wel zelf met de hand uithalen. Beetje gepriegel maar als je de afdekkap van de motor voor haalt dan kan je direct langs de gril naar beneden de stekkers loshalen van de sensor. Ik heb de kapotte sensor uiteindelijk zelf vervangen door een merksensor maar geen oem. Dat werkte niet… dus uiteindelijk heeft de garage het opgelost. Nou ja misschien heb je er wat aan. Succes!

• Leuk