overhauling IS300 dashbord

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
Het begon allemaal in Tsjechie,

Na een lange reis aangekomen in ons hotel om 00.30 uur, en net gedoucht te hebben besloten om te gaan slapen. Tot mijn spijt was het een korte slaap. Nog geen 20 minuten later hoor ik het alarm van mijn Lexus afgaan, direct mijn hotelvenster opengedaan maar het kwaad was al geschied er zat al ne chocolaten in mijnen auto te mozen. Mijn vriendin heeft elk Tsjechisch scheldwoord dat maar bestond gebruikt, ik direct mijn broek en schoenen aangeschoten en naar buiten gelopen.

Ongelooflijk maar waar ik kwam buiten en de blauwe sirene was al gearriveerd dit in nog geen 2 minuten van een toeval en geluk gesproken. Direct met 3 achter onze bruine man beginnen lopen. Helaas het kwaad was al gechied hij was al weg. Nog een tijdje in de bosjes gaan zoeken maar niemand gevonden. Er kwamen andere eenheden ter plaatse deze zijn in de naburige wijken beginnen zoeken en met een positief resultaat :) :). Het betrof een zigeuner te zijn compleet bebloed van de glasscherven en opengereten handen.

Die kerel was nog te laf om zijn daden te bekennen en toe te geven waar hij de radio had gelaten :roll: .

De politie ginder spaarde nog kosten of moeite er werden vingerafdrukken bloedstaal op mijn zetel genomen, vervolgens kwam de speurhond ter plaatse deze is beginnen snuffelen en jawel hoor een paar km verder resultaat radio gevonden + inbrekersmateriaal. (complimenten aan de speurhond en politie). Tegen 5 uur was alles afgehandeld.

VOlgende dag naar politiebureau moeten gaan verder verklaring afleggen en radio opgehaald. Politie is daar niet mals op een paar dagen is die veroordeeld en zit momenteel voor 5 jaar in de cel voor autodiefstallen.


Nu even naar de Lexus toe:

-Dashbord zwaar toegetakeld
-Radio defect
-ruit kapot

Heb naar Lexus gebeld voor een nieuw dashbord maar die vragen bijna 600 euro voor wat plastic wow. Vond ik een beetje teveel van het goede. Wilde deze dan in leder bekleden maar het ding heeft wat te complexe vormen. Daarom besloten om alle matte stukken op te slissen en in carrosserie kleur te lakken.

Het demonteren is wel een beetje werk maar een paar rechter handen zoals de mijn(stoef stoef) hebben het geheel er in 2 uur uitgekregen.

Vervolgens alles opgeschuurd afgekleeft en gespoten in carrosserie kleur. Persoonlijk vind ik het geheel er nu 100 X beter en exclusiever uitzien tov. vroeger.

Alles terug gemonteerd en aangesloten.

Hieronder lieve kijkers vinden jullie verdere beelden weer :).

Wat nog te doen deze week:
-Morgen nieuwe ruit steken
-Volgende week nieuwe radio 2din (deze keer wel met afneembaar front) :X

01.JPG



02.JPG



03.JPG



04.JPG



05.JPG



06.JPG
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Ik ben meestal niet van gespoten interieurdelen, maar dit ziet er OEM uit. Goed gedaan!

Begrijp ik uit je verhaal dat de onkosten van de inbraak voor je eigen rekening waren?
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Wow dat ziet er goed uit!
Toch wel vervelend dat je met de kosten van de schade blijft zitten.
Viel zeker weinig te verhalen bij de dader?
Weet trouwens iemand wat de originele kleur is van het het dashbord?(het goudkleurige bedoel ik)
Mooie combi zo met dat beige.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Allereerst jammer dat je eerst schade moet oplopen voordat je dit moet doen maar het resultaat mag er zeker zijn.
ik heb er ook vaak aangedacht om het te doen maar het is volgens mij wel een beetje heel veel werk om het dashboard eruit te halen.
heb je het zelf gespoten of door een spuiter?
het ziet erg goed uit.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Mooi gedaan!

Geniaal verhaal over die inbraak, de Nederlanse popo kan daar nog wel wat van leren :p
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
oh echt balen van de schade, maar erg goed dat die inbreker gepakt is en gelijk veroordeeld. Ik word altijd erg agressief van dit soort dingen, mensen moeten eens leren van ander mans zuurverdiende spullen af te blijven!!

Dashboard ziet er erg geslaagd uit zeg, mooi gedaan.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Zoooo jij hebt geen angsten he ... je dashboard eruit halen is wel hogeschool werk.
Dat is een klus die ik zelfs liever vermijd dus chapau voor de TS dat hij dat ff doet.


Ziet er goed uit en helaas dat jouw auto het slachtoffer was.
Nogmaals ouwe waaghlas .. goed gedaan je dashboard.

Groet

LExter