Overstap naar Lexus

Paniekje

Nieuw hier
1 sep 2024
22
32
13
Dag forumgenoten ,
Ik ben John, 57 jaar, in het Brabantse wonende.
Na jaren allerhande Citroëns te hebben gehad (vooral klassiekers), heb ik afgelopen 9 à 10 jaar met veel plezier Smart fortwo gereden.
Maar 1 van de Smartjes (een 450 Passion) gaat ruimte maken voor net iets anders, de andere (451 Passion) blijft.
11-09 “krijg” ik de sleutels van mijn eerste Lexus.
Ik kende de CT200h van een kameraad al, zeer mooi afgewerkt en stijlvol, fijne auto.
Ik heb mezelf nu een IS300h gekocht.

Waarom ?
Nou uhhh, zonder te rijden ..... alleen maar instappen was al overtuigend genoeg :geek:.
Toch maar even een stukje met gereden , fantastisch !!!
Ik ben nog even in Luxe-shock , en dan heb ik ‘m nog niet eens hier.
Wat kunnen weken lang duren ...... ;)
 
Wel een verschil lijkt mij, van een Smart naar een Lexus. Ben benieuwd naar de foto's ! :eyes:
 
Dat is nog heel voorzichtig uitgedrukt “wel een verschil” 😁
Maar de 451 Smart heeft ons destijds ook naar Umbrië Italië gebracht, en in 1 trekje terug naar huis.
Grappige karretjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timo_87
Ik heb nog wel een vraag mbt uitvoering.
Waar vind je de uitvoering, of het een Luxury of een Executive , of een kale met verschillende opties aangevinkt is ?

Niet dat ik er wakker van lig, maar ik zie dat (nog) nergens.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timo_87
Dat is nog heel voorzichtig uitgedrukt “wel een verschil” 😁
Maar de 451 Smart heeft ons destijds ook naar Umbrië Italië gebracht, en in 1 trekje terug naar huis.
Grappige karretjes.
Zo zo, dat is niet mis. Wel een leuke roadtrip !

En over de vraag van de uitvoering, daar kan iemand anders vast wel antwoord opgeven. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

De IS300h F-Sport heeft stoelventilatie + dat de grill anders eruit ziet. (Alleen omdat ik iemand ken die deze uitvoering heeft)

Ben verder niet echt bekend met de IS300h uitvoeringen.
 
Een Luxury Line heeft in ieder geval Mark Levinson audio. Dus heeft je bestelde auto dit en geen F-Sport neus, heb je een LL.

Veelal gebruik ik een kentekencheck site of een verzekeringspremie tool. Dan komt vaak de juiste uitvoering al tevoorschijn. Eventueel even controleren of opties overeenkomen volgens de prijslijst van dat jaar (vindbaar op de lexus site) en dan kun je wel bepalen wat het exact voor uitvoering is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno en Paniekje
Nou uhhh, ben ik mooi slecht voorbereid op pad gegaan 😁.
Ik zie dan volgende week wel wat de radio uitvoering is.
Verder is ie vol leder, elektrische stoelen, etcetera
 
Volgens kenteken check zie ik ook alleen maar IS300h.
Wel dat de nieuwprijs in 12-2015 vanaf zo’n 45K was en CO2 uitstoot 101 is.
 
Zolang je maar een goed gevoel bij de auto hebt, dat is het belangrijkst. We zien de foto's volgende week dan wel verschijnen ;) !
 
  • Leuk
Waarderingen: Paniekje
Fantastisch 🤩

IS300h Business Line Pro , zegt deze site bijna onderaan.😃 Met wat aangevinkte opties
Ik zag op foto’s al dat er geen Mark L geluidsinstallatie in zit , dus waarschijnlijk een “Herrie Karton” 😂
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timo_87
Welkom op het forum, geweldige keuze natuurlijk.aar de fotos maar doorkomen.
 
Nou, dat is gelukkig allemaal gelukt.
Maar Oei !! ........ dat is wel ongeveer max contrast, overstappen vanuit smart 450 in een IS300h :oops::geek:.
Van een eend in een Bently zou nog wat groter zijn.

Nu twee weken cursus om alle knopjes en techniek te doorgronden ;)
 
Leuk dat de overdracht eerder plaats kon vinden, veel plezier van de wagen!

Enne, je zult eenmaal gewend, verbaasd zijn hoe wendbaar die wagens nog zijn. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Paniekje
Die verbruiksmeter in zo’n ding , wijkt die erg af t.o.v het fysiek aantal getankte liters en verreden km’s ?
Ik zie nu na 350km’s een Smart-getal ....... 4.7L/100km :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09