Overstap van Mazda naar Lexus

DannyIS250

Nieuw hier
14 sep 2024
5
14
3
Hallo lexusforum,

Mijn naam is Danny en ben sinds een maand eigenaar van een mooie Lexus IS 250 uit 2009, met het prachtig bruin interieur. Hiervoor heb ik een Mazda 3 uit 2014 gehad. Ook geen verkeerde auto, maar miste een beetje de pit. Sinds een aantal jaar ga ik al naar auto evenementen en bleef het altijd weer kriebelen wanneer ik een IS250 zag.

Helaas heb ik sinds een week een probleem. Mijn subwoofer (mark levinson) kraakt sinds een week (denk opgeblazen). Heeft iemand hier ervaring mee of tips om dit probleem op te lossen? Misschien een externe subwoofer er in zetten?

Ik kijk ernaar uit om van jullie te horen en om deel uit te maken van deze geweldige community!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Danny
IMG_1129.jpeg

Bijlagen

• IMG_1042.jpeg
    IMG_1042.jpeg
    4,7 MB · Weergaven: 42
  • IMG_1043.jpeg
    IMG_1043.jpeg
    4,1 MB · Weergaven: 41
Welkom op het forum, dat ziet er goed uit . Jammer van de subwoofer, hopelijk is dat te herstellen.

• Leuk
Waarderingen: DannyIS250
Prachtige kar :love: .

Waar zit de subwoofer, en welke kant is die op gericht ?
Wanneer deze horizontaal naar boven gericht is , kan er ook iets op de conus liggen, door het raster erin gevallen.

• Leuk
Welkom hier Danny, prachtige IS en erg fraaie foto. Veel plezier met de auto.
De subwoofer is helaas een bekend probleem. Heb ikzelf gelukkig geen last van gehad dus kan je niet direct helpen. Maar op het ClubLexus forum is dat zeker wel te vinden.

• Leuk
Mooie auto in een mooie kleur. Ik heb een GS met dezelfde kleur binnenbekleding en (waarschijnlijk) dezelfde lakkleur. Op de foto is de lakkleur niet precies te beoordelen, is het ook Toyota 4V3?

• Leuk
Ik zou voor de subwoofer opzoek gaan naar een nieuwe speaker. Als hij kraakt, kun je het voelen als je hem indrukt. Dan zal hij waarschijnlijk aanlopen. Soms kun je hem ook een halve slag draaien zodat de conus de andere kant op hangt.

• Leuk
Hier is e.a. te vinden: Mark Levinson SUB replacement DIY Hopelijk kan het je helpen. Beste is overigens OEM maar wel de duurste optie. Op eBay wellicht 2e hands te vinden. Ook even kijken naar je audio instellingen. Misschien heeft de vorige eigenaar de bas instelling op max. gezet waardoor ie eerder tegen zijn gresen loopt vanwege de ouderdom. Het beste geluid krijg je als alles op neutraal staat. Succes met het oplossen.

• Leuk
Mooie wagen en leuk interieur zo. wat betreft de sub, tsja ze staan wel is 2e hands online maar dan weet je ook niet hoe die behandeld is. Bij mij is er vorig jaar een nieuwe ingegaan. staat een filmpje op YT want het is een pokke werk. Je bank moet er helemaal uit, dan kan je soort van hoedeplank eruit en kan je er pas bij. ook al je kunststof kappen aan de zijkanten moeten eraf. succes

• Leuk
Hallo lexusforum,

Mijn naam is Danny en ben sinds een maand eigenaar van een mooie Lexus IS 250 uit 2009, met het prachtig bruin interieur. Hiervoor heb ik een Mazda 3 uit 2014 gehad. Ook geen verkeerde auto, maar miste een beetje de pit. Sinds een aantal jaar ga ik al naar auto evenementen en bleef het altijd weer kriebelen wanneer ik een IS250 zag.

Helaas heb ik sinds een week een probleem. Mijn subwoofer (mark levinson) kraakt sinds een week (denk opgeblazen). Heeft iemand hier ervaring mee of tips om dit probleem op te lossen? Misschien een externe subwoofer er in zetten?

Ik kijk ernaar uit om van jullie te horen en om deel uit te maken van deze geweldige community!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
DannyBekijk bijlage 182225
wat een mooie bak! Ja van Mazda naar Lexus dat ga je merken 😇 in m’n Mazda 6 zat m’n vrouw vaak zenuwachtig naast me, vanwege alle wind en banden herrie en nu in de Lexus is t alle rust en genieten van de rit. Geniet ervan ☀️

• Leuk
Hier is e.a. te vinden: Mark Levinson SUB replacement DIY Hopelijk kan het je helpen. Beste is overigens OEM maar wel de duurste optie. Op eBay wellicht 2e hands te vinden. Ook even kijken naar je audio instellingen. Misschien heeft de vorige eigenaar de bas instelling op max. gezet waardoor ie eerder tegen zijn gresen loopt vanwege de ouderdom. Het beste geluid krijg je als alles op neutraal staat. Succes met het oplossen.
Dank voor de tip! 😄

Mooie wagen en leuk interieur zo. wat betreft de sub, tsja ze staan wel is 2e hands online maar dan weet je ook niet hoe die behandeld is. Bij mij is er vorig jaar een nieuwe ingegaan. staat een filmpje op YT want het is een pokke werk. Je bank moet er helemaal uit, dan kan je soort van hoedeplank eruit en kan je er pas bij. ook al je kunststof kappen aan de zijkanten moeten eraf. succes
Lekker werkje dus haha, dank!