Goedemorgen, eerst zal ik me even voorstellen. Marcel, 50 jaar en rij mijn hele leven eigenlijk al Volvo, laatste was een S80 D5 met 215 PK. Volvo is niet helemaal meer het onverwoestbare merk dat het ooit was overigens. Gemiddeld rij ik 20.000km per jaar. Dit jaar ben ik overgestapt op een VW T-Roc 1.5 die ik vanuit het bedrijf kon gaan rijden, maar goed....kleine auto, kleine motor, gewoon echt niet mijn ding! Over 2 maanden loopt het lease contract af en wil ik weer privé gaan rijden. Groot, comfortabel met grote motor! Nu zijn de LS modellen redelijk schaars, zeker in de president uitvoering, dus ik ben me vast aan het oriënteren. Hieruit komen wat vragen uiteraard. Is het verstandig een LS uit 07/08 aan te schaffen waar rond de 200.000km op staan? Eerlijk is eerlijk, ben best wat maandelijkse kosten gewend met mijn Volvo's, maar moet ook niet de spuigaten uitlopen natuurlijk! Buiten de reguliere kosten van brandstof, verzekering en wegenbelasting (550 EUR) gok ik rond de 350/400 EUR voor onderhoud en afschrijving? Wat zouden jullie verder aanraden....een universele aankoopkeuring of de 18 punten aankoopkeuring bij Lexus zelf? Zitten er rond de 2 ton hoge vaste kosten aan te komen waar rekening mee gehouden moet worden? Denk dat ik inmiddels min of meer wel besloten heb voor de 460 te gaan, zie niet echt een meerwaarde voor mezelf in de 600h. Ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen, ik heb nog even tijd, en vind ik niet de juiste kan ik tijdelijk ook nog in de auto van mijn vrouw rijden