P0172 / P0175 codes met VSC melding PCM update ?

gerrie84

Nieuw hier
29 nov 2012
5
0
0
Hallo allemaal, zal me hier ook even voorstellen... Lexus i250 2006 met 141.000km op de teller,iets meer dan een jaar in bezit


Waarschijnlijk een welgekend probleem, de VSC melding... Heb 2 weken terug er elke dag last van gehad, zelf de codes gewist met een diagnosetoestelletje , maar kwam meteen terug...
Heb ook een afneembare trekhaak, als ik een aanhangwagen meeneem, krijg ik ook de VSC melding...

Nu meer als een week geen last meer gehad, maar nu begint hij te stotteren bij lage toeren, en krijg ik geen melding of foutcodes...

Heb een Injen cold air filter geplaatst in maart ergens... maar nooit problemen mee gehad, LMM gereinigd (lichtjes geblazen) en de filter ook gereinigd, het is wel iets beter nu...

Heb al door dat dit verschillende oorzaken kan hebben, maar ik heb geen zin om mijn wagen binnen te doen bij een dealer die me 5 keer een reparatie van ?500 aansmeert en dat het dan nog niet opgelost is... :X

Na een tijdje zoeken op het net las ik dat je een PCM software update kan doen, dat dit zou verhelpen...
Iemand enige kennis/ervaringen ?

Thx
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Klinkt toch alsof je CAI het probleem veroorzaakt. Je begon brandschoon in maart maar nu blijkbaar toch vuil genoeg om je sensoren af te laten gaan.
Je zegt dat je LMM gereinigd hebt (lichtjes geblazen)
Wat heb je gereinigd ? Alleen de naald of ook de 2 sensoren ?
Wat geblazen ? Alleen lucht en geen cleaner gebruikt ?

Zou ik eerst doen voordat je een bezoekje brengt aan de deaelr om evt. je PCM te laten reflashen met laatste update (doen ze wss ook alleen na grondige check, lees: kosten)
 

gerrie84

Nieuw hier
29 nov 2012
5
0
0
Alleen de naald met pistool van compressor geblazen, een reiniger zeg je ? bepaald product in gedachten ? heb nog nooit een lmm echt gereinigd
thx !
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Zie: http://my.is/forums/f221/cleaning-maf-s ... iy-394837/
Die gebruiken een electronics cleaner, maar ja ik ben een Hollander dus dat kan goedkoper :p
IPA in een schoon spray flesje en gaan. Ontvet en verdampt snel. Daarna evt. nog even met je pistoolcompressor nablazen.
Beschrijving is verder goed (dus naald EN sensoren).

Hopelijk werkt dit beter voor je. Als het probleem snel terugkomt moet je toch echt je inlaat nog eens nalopen want ergens zuig je dan vuiligheid aan.

Succes en post ff de resultaten.
 

gerrie84

Nieuw hier
29 nov 2012
5
0
0
Hallo allemaal,

Voorlopig heb ik geen problemen meer gehad , ben er niet aan toegekomen om men LMM te reinigen met een cleaner, maar blijkbaar het proper blazen van de LMM en de CAI heeft me toch goed geholpen !!
Bedankt voor jullie tips !

grtz
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ik had ook dit probleem gehad met een inleg filter van K&N, hierdoor werd mijn lmm toch wat vies en kreeg hierdoor ook een foutmelding van de VSC, ik heb dit gereinigd met remmenreiniger, hierna was het probleem opgelost. dus ter informatie voor degene die dit in de toekomst tegenkomen, dan zou ik ook eerst hier naar kijken.