Pakket onderhoudsbeurt 10e jaar

MrB

Nieuw hier
24 aug 2020
17
14
3
Hi,

heb de 165k beurt al gehad vorig jaar bij 154000km voor de gs450h-2012.
Zit nu pas op de 165000km en de optie bij de Lexus dealer is dat ipv de grote 180k beurt ik het volgende kan selecteren bij het inplannen:
Pakket onderhoudsbeurt 10e jaar €480,-

Iemand ervaring of meer info over wat daar allemaal inzit ?
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Niet te moeilijk doen, als bij de laatste grote beurt ook bougies etc. zijn gedaan dan kan nu gerust de kleine beurt. gewoon om en om. Dealer heeft dat wel in systeem staan als het goed is.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Hybride check ook wel en geeft je weer een jaar zekerheid en garantie. Aircocontrole misschien(ligt eraan wanneer laatste check geweest is). remvloeistof vervangen. Dit is ook wel een belangrijk dingetje, word vaak niet gedaan/aandacht aan besteed.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
"kleine beurt" is naar mijn mening een verkeerd begrepen begrip door velen.

Een kleine beurt is enkel olie + filter, banden en remmen controleren (+/-).
Een grote beurt is het zelfde plus een volledige controle van het voertuig.

Daarom zou je een kleine beurt uitvoeren wanneer iemand zoveel km's maakt dat de betreffende auto 2x per jaar komt voor onderhoud (bijvoorbeeld 30.000 per jaar als het interval 15.000km is).

Bougies, luchtfilter ed. zijn extra werkzaamheden, km of leeftijd gebonden (al ben ik het niet op alle aspecten eens met de leeftijd-termijn).
Bij sommige fabrikanten, waaronder lexus, vind ik het op zich ook gek dat ze in de boekjes al km-standen hebben staan. Dan loop je tegen deze onduidelijkheden aan wanneer iemand niet zo veel km's maakt naar mijn idee.


Maar goed, is het niet gewoon terug te vinden in het onerhoudsboekje? Dat is bij de oudere modellen in ieder geval wel zo.
 

MrB

Nieuw hier
24 aug 2020
17
14
3
Thanks, 10 jaar beurt uitgevoerd, geen bijzonderheden. Incl hybride Health check €535,-
Prima service v/d dealer wederom, 1 klein puntje waar ik nog een vraag voor open heb staan (info volgt tzt),
verder zeer tevreden en weer helemaal klaar voor de zomer.

Zie bijlage voor nog wat info over wat men doet (of zou moeten doen) bij de verschillende beurtjes / km standen .
Vond ik iig zeer handig en voer ter discussie :). Hoop dat iemand er wat aan heeft.
 

Bijlagen

  • IMG_6385.jpg
    IMG_6385.jpg
    994,1 KB · Weergaven: 100
  • IMG_6386.jpg
    IMG_6386.jpg
    921,8 KB · Weergaven: 102
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Volkert

Nieuw hier
15 mei 2017
4
0
1
Je kunt jezelf uitschakelen door volgens protocol te leven en de richtlijn volgen of zelf nadenken wat nuttig en reeel is.
(niet alleen op dit vlak).
Protocollaire servicebeurten zijn dure kosten posten voor een gevoel.50 jaar geleden was het nog zinvol als je zelf geen gevoel had of de auto nog soepel reed of een hapering aankondigde.