parkeersensoren Voor

Amad

Nieuw hier
13 okt 2025
13
7
3
Hallo allemaal,

Ik heb een Lexus NX 300h uit 2015, die destijds alleen is uitgerust met een achteruitrijcamera, maar geen parkeersensoren heeft.

Ik overweeg om parkeersensoren te laten inbouwen — liefst origineel of in elk geval netjes geïntegreerd (geen universele display’s).
Heeft iemand ervaring met het juiste onderdeel (liefst origineel) en kan iemand een betrouwbaar adres aanraden om het te laten inbouwen?

Laatst bewerkt:
Origineel wordt een dure geschiedenis denk ik. Je zult andere bumpers moeten hebben voor en achter. Dan ben je er nog niet, want geen idee of de park assist module achteraf ingebouwd kan worden. De dealer kan je daarover informeren.
After-market kan maar dat wordt boren in de bumper, lelijke jaren negentig opbouw doppen en helaas een apart display. Je zou hier kunnen informeren: - Parkeersensoreninbouwen.nl (Stationsstraat 116, Putten, Nederland)
Jammer, ik wist niet dat een Lexus ooit zonder park assist geleverd is, wel erg karig.

Bedankt voor je uitleg! Inderdaad, origineel inbouwen lijkt prijzig als er nieuwe bumpers en modules nodig zouden zijn.

Maar in mijn geval zit de voorbereiding al in de bumper — de plekken/gaten voor de sensoren zijn al aanwezig, alleen de sensoren zelf ontbreken.

Daarom dacht ik dat het misschien eenvoudiger zou kunnen zijn om OEM-sensoren of een passende set aan te sluiten op de bestaande uitsparingen.

Ik ga ook eens informeren bij parkeersensoreninbouwen.nl wat ze adviseren.

Als iemand weet of die voorbereide gaten standaard bedrading achter hebben, hoor ik het graag!

In dat geval zou ik ook even bij de dealer informeren, kan geen kwaad. Wellicht is het mogelijk aangezien de uitsparingen al aanwezig zijn. OEM is het mooiste en Lexus waardig. Succes.