parkeersensoren

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
beste allemaal
ik heb voor het eerst in mijn leven ook parkeersensoren (ct200h van 2012) maar ik heb wel eens vlak tegen een paal of boom (5cm) gezeten maar ik merk niets.
moet er een geluidsignaal komen of zo ?
ik heb de handleiding al doorgelezen maar kan daar niet veel wijzer van worden.
zelf heb ik het gevoel dat er een instelling niet goed staat of zo maar aan de andere kant , waarom zou je dat ooit uit willen of kunnen zetten.

bij voorbaat vriendelijk dank voor antwoord
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
Parkeersensoren werken met ultrasoon geluid, onhoorbaar voor het menselijk oor. Als er een paal precies op korte afstand tussen twee sensoren staat zullen de sensoren de paal niet detecteren. Een groot voorwerp zoals een auto of muur wel.
Staan je sensoren wel aan? En staat het geluid wel aan? Doen ze het wel vlak bij een andere auto? Zie je de afstand op je scherm wel?

Overigens zet je de sensoren soms wél uit, bijvoorbeeld als er sneeuw of viezigheid op zit, anders blijven ze piepen.
Hieronder mijn vorige wagen waar ik de sensoren wel uit moest zetten.

IMG-20171210-WA0004.jpg


front sneeuw.jpg
 

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
Staan je sensoren wel aan? En staat het geluid wel aan? Doen ze het wel vlak bij een andere auto? Zie je de afstand op je scherm wel?

geen idee allemaal , geen idee hoe je dat insteld ?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
De settings zaten bij mij op het scherm van de middenconsole, bij mijn huidige ook. Op het stuurmenu zit niets. De aan/uit schakelaar zat bij mij net onder / naast m'n stuur.
Stomme vraag, heb je wel sensoren? Die kleine ronde gevalletjes op je bumper?
 

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
1639500804718.png


Gevonden , hij zit links verstopt onder mijn stuur en nou doet hij het :) , alleen signaal zou wat harder mogen maar dat zoek ik wel uit.