Passende accu

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Na een bijna lege batterij in m'n sleutel probeerde ik gister m'n auto te starten. De startonderbreking ging er meteen op, echter toch een paar keer geprobeerd de auto de starten. Inmiddels het euvel gevonden en nieuwe batterij voor m'n sleutel gehaald. De accu was al dus danig belast dat het starten erg moeilijk ging. Ik kreeg ook het gevoel dat de motor wat verzopen was overigens.
Uiteindelijk toch aan de praat gekregen en een rondje gereden om de accu weer "op te laden". Ik moet toch maar eens kijken naar een nieuwe accu, gezien deze de afgelopen 6 jaar nog niet is vervangen, en deze buiten mijn eigenaarschap al een langer verleden heeft. Nu vind ik tal van accu's op het internet. Van (discutabele) Chinese merken als de bekende namen als Varta, Bosch, Exide etc. Welke adviseren jullie en wel Ah waarde kan ik het beste hanteren?
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
De merken die je noemt zijn prima, dus zou er een van deze drie nemen, het aantal Ah zou ik wel het zelfde houden, dit is namelijk ook afgestemd op het vermogen van de dynamo.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Dank voor je reactie. Het etiket van m'n huidige accu ligt er half af waardoor ik de capaciteit niet meer kan aflezen en daarnaast betwijfel ik of de huidige accu zich meet met de capaciteit van de dynamo. De auto is toentertijd gekocht bij een niet-Lexus/Toyota dealer, en ben daarom huiverig voor de aanname dat de garagehouder zich aan de accu-dynamo match heeft gehouden.

Weet iemand de fabriek-af capaciteitsopgave van de IS200?