Pech onderweg

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Hoorde ik op de snelweg ineens een raar geluid, accu lampje ging branden, even daarna de lamp vd waterpomp. Check vsc. In de spiegel zie ik rook onder de auto vandaan komen. Snelheid geminderd en een 2-tal km verderop op een veilige plek stil gezet. Onder de motorkap weinig te zien, alhoewel........vanaf koelvloeistof reservoir zie ik het een en ander lopen. ANWB gebeld, binnen 40 minuten tp en wat blijkt........multiriem geknapt. Was echt steenhard. Afgesleept en morgen bij mijn garage even laten repareren. Balen, maar het had erger gekund.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik las accu, waterpomp, rook/koelvloeistof. Had al gelijk multiriem in mijn hoofd. Flink balen maar veel succes ermee.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Kennelijk hebben ze dit ff gemist Alan. Ff een nieuwe erop en dan kan ie weer. Ben blij dat dit het was en niet erger. Zojuist is de nieuwe besteld. Hopelijk is ie vandaag nog binnen dan kan ik eind vd dag weer rijden. Grote onderhoud krijgt ie vlak voor de vakantie. Apk en oa alle oli?n en filters.
Ben gelukkig ANWB lid dus afsleep ed zat erbij in.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Net bericht van de garage. Aircocompressor is vast gelopen daardoor is de riem geknapt.
Duur grapje.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Bedankt gps 10. Airco was in 2014 nog gedaan. Dacht dus dat het wel goed was. Helaas.......het is niet anders. Wilde achter de woning een nieuwe overkapping bouwen. Moet dus ff wachten.
Onderdeel moet besteld worden. Duurt een paar dagen. Zit dus ff zonder.
Op het moment dat het gebeurde was ik hem net ff lekker aan het uitproberen, 200+ kilometers.
Even zelf schakelen, doortrekken, vering ff lekker strak etc.
Ging als een speer. Toen alles begon te branden was het ff 😬😬😬😬
Nu ff wachten en hopen dat dit het is
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kwestie van bad luck helaas.

Volgens mij kun je de magneetkoppeling compressor ontkoppelen. Kun je in ieder geval rijden en b.v. op een later moment de compressor vervangen/herzien.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Zoiets had ik idd ook gehoord maar hij staat in de garage en onderdeel is reeds besteld bij car Toyota.
Dan is de airco gelijk klaar en helemaal afgevuld, wel net zo lekker voor de zomer.
Doet ff pijn maar als dit het is dan vind ik het prima
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Je kan ook de zekering van je airco eruit halen
Maar onderhoud aan een airco is echt niet aam te raden
Als hij koud word lekker zo laten.

Maar in jou geval zou ik ook het hele systeem laten spoelen als de compressor vastloopt komen er metaal splinters in het systeem dus moet je hem zonder droger laten spoelen.
En laat de droger ook vervangen!

Voor iedereen met een airco gebruik deze regelmatig als je dat niet doet gaat de asafdichting lekker bij de compressor
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Veel garages weten niks van aircos
Ze vullen maar wat bij maar het lek oplossen dat doen ze niet 😜
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Bedankt Martijn, ik heb de airco altijd standaard aanstaan. Hij werd ook heerlijk koud dus niets aan de hand dacht ik. Maar goed, pech kan je altijd hebben. Als hij verder goed is ben ik blij. Ik heb er al het een en ander ingestoken en vervangen. Voor de vakantie nog een beurt. Ik heb de bougies, filters, olie, versnellingsbakolie al binnen. Cardanolie en remvloeistof worden ook gedaan. Als dat allemaal gedaan is moet het wel klaar zijn anders gaat het wel een heel duur geintje worden. Hopelijk blijft het hierbij. Het rijden is wel heerlijk.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Als het goed is komt de pomp donderdag binnen, morgen ivm Koningsdag uiteraard geen levering. Hopelijk is ie die dag nog klaar en anders vrijdag. Heb ik er toch ff een week op moeten wachten. Ben wel weer toe aan een rondje rijden. Iedere keer op de fiets met dit takkeweer is ook niks aan......
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Helaas, op de pomp hoort nog een of andere koppeling te zitten. Zat er niet standaard op. Weer bestellen en weer een paar dagen wachten. Hoop dat het dan eindelijk klaar is. Mijn vrouw is er al zo klaar mee......van haar mag die k..auto wel weer weg. Hopelijk blijft ie na deze reparatie goed anders.................
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Zo, na 2 weken stil gestaan te hebben ben ik weer on the road. Mocht dus ooit je aircocompressor stuk gaan weet dan dat deze uit een compressor bestaat en uit een koppeling. Dan hoef je niet zo lang te wachten. Gelukkig is het vakantiegeld bijna onderweg.