performance dempers

visser

Nieuw hier
23 jan 2011
5
0
0
Kan iemand vertellen hoe het precies zit met de performance dempers.
Vorig jaar werd verteld, dat je ze echt nodig had om vibraties in de stijve carrosserie op te heffen, maar ze waren op de gewone uitvoeringen niet te bestellen, alleen op de luxury line.
Nu zie ik ze weer op de prijslijst staan, maar gescheiden in een achter en een voordemper, apart te bestellen.
Op de Belgische site zie ik ze helemaal niet staan. Ik had ze er graag opgehad, maar noodgedwongen op mijn toekomstige bussiness pro weg moeten laten.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Was mij ook opgevallen, nou weet ik niet of het de horizontale dempers zijn of de veerpoten waar perfomance dempers in geplaatst worden,

even Louwman bellen zou ik zeggen.
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Weet iemand hier al meer over? En zijn deze dempers nou bedoeld om de auto "sportiever" te maken of juist comfortabeler?

Trouwens, er is weer (!) een nieuwe prijslijst voor de CT. Een van de verschillen t.o.v. de vorige versie is dat de performance dempers nu geen 421 euro meer kosten maar 359 euro.
 

watje4

Nieuw hier
1 feb 2011
14
0
0
Ik ben ook benieuwd ... 718E voor voor/achter bij elkaar en omdat het een accessoire is telt het niet mee in de bijtelling, dus interessant ...

comfort of performance/sportiviteit? Of beide?
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Volgends een van de verkopers in Amsterdam zijn de performance dempers bedoeld om de CT sportiever te maken, niet comfortabeler. Dat hoeft voor mij niet.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Heb net bericht gehad,

de performace dampers zijn de dempers tussen de veerpoten voor en tussen het chassis achter, net zoals de ct200H luxury deze standaard heeft.

Model year 2010
Vehicle code ZWAIO
Part number Front damper 48691 76010 Qty 1
Rear damper 48691 76020 Qty 1
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Volgens mij, maar ik laat me hier graag door verrassen, zitten de performance dempers niet standaard op de luxury Line.

Cheers
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Verd... je hebt gelijk, in eerste instantie is dit wel altijd vermeld geweest,

Dan snap ik niet dat ze op een luxury line 470 euro kosten en op de andere versies 718 euro. Dan zit er een verschil in van 248 euro, beetje raar dat er zo'n groot verschil in prijs is tussen af fabriek of inbouw bij de dealer.

http://www.toyota-tech.eu/aimuploads/%7 ... ar_LHD.pdf

Als ik het zo zie is het zo'n 1,5 uur werk, duur betaald dan?? :D
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik wilde ze als optie selecteren op de Business Line Pro, maar de dealer gaf aan dat ze uitsluitend op de Luxury Line te bestellen waren..
 

Bijlagen

  • Rahdjeev-Verlaagd-25mm.jpg
    Rahdjeev-Verlaagd-25mm.jpg
    492,7 KB · Weergaven: 55

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
In het begin was dat ook zo, maar het is nu een losse accessoire geworden, weet niet welke dealer het is maar af fabriek is alleen op de luxury line te bestellen kosten ze 470 euro, bij de dealer inbouwen op alle modellen ook luxury line als ze niet af fabriek zijn besteld, kost 718 euro. en dat is een groot prijsverschil vind ik.
 

visser

Nieuw hier
23 jan 2011
5
0
0
Ik heb ze vandaag toch maar besteld, het lijkt me een nuttige aanvulling.
Met een beetje geluk worden ze nog voor de aflevering van mijn auto deze maand gemonteerd.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Uit eigen ervaring kan ik mededelen dat deze accessoire niet echt nodig is, wel leuk natuurlijk. De CT ligt zo strak op de weg met 17 inch wielen, hij hangt niet op 1 oor in de bochten en blijft heel lang neutraal bij hard insturen in de bochten (tenminste als je de bochttechnieken onder de knie hebt). Hoe het met 16 en 15 inch is kan ik niet mededelen, die zitten niet onder mijn CT. Ook geen last van sporen in het wegdek zoals de IS en GS wel hebben de LS had daar al wat minder last van.

Ik vind het knap dat ze dit voor elkaar hebben weten te boxen bij Lexus. :worship:
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Ik was op zoek naar meer feitelijke informatie over de Performance Dempers.

Klik op de volgende link voor een amerikaanse presentatie over de Performance Dempers
http://www.youtube.com/watch?v=cx0wigOjguA
PD start vanaf 13.30
Er komen een aantal grafieken voorbij, waarbij de reductie van het aantal trillingen wordt aangetoond.
 

Bijlagen

  • Purmerend-20120206-00145_resize.jpg
    Purmerend-20120206-00145_resize.jpg
    150,7 KB · Weergaven: 65
  • Purmerend-20120206-00143_resize.jpg
    Purmerend-20120206-00143_resize.jpg
    137,4 KB · Weergaven: 65

erwinl

Nieuw hier
26 mei 2011
14
0
0
Mijn LL is voorzien van de dempers en ik heb echt het idee dat het de rust in de auto groter is dan de proefrit auto waar ze niet aanwezig waren (was ook een LL). De dealer gaf me aan dat ze inderdaad tot doel hadden het comfort te verhogen. Of ook de sportiviteit er op vooruit is gegaan weet ik niet, maar toch zou je dat wel verwachten, want ze worden op de CT Sportline wel standaard geleverd...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
vb1 zei:
.........Ook geen last van sporen in het wegdek zoals de IS en GS wel hebben de LS had daar al wat minder last van.

Ik vind het knap dat ze dit voor elkaar hebben weten te boxen bij Lexus. :worship:



Bedenk wel dat de breedte van de banden hier een grote invloed op heeft. Weet dat de IS een fors bredere maat heeft dan de CT ;)
 

Albert-CT200h

Nieuw hier
24 mrt 2016
5
0
0
Het gaat om een Cox Body Damper systeem gemaakt door Yamaha, Google is je vriend. Het zou hoogfrequente (of toch laagfrequente?) trillingen in de stijve koets moeten dempen, Japanners zijn er gek op. Er zijn Youtube filmpjes te vinden waarin dit met grafieken uitgelegd wordt. Ook wordt een betere wegligging geclaimd, maar daar geloof ik weinig van. Toch vind ik het interessant, want Toyota / Lexus vinden het kennelijk de moeite van het aanbieden waard, zal een reden voor zijn.
Eerst maar eens een simpele pijp monteren tussen de beugels die hiervoor al bovenop de veerpoten gemonteerd zijn (afstand tussen de bootgaten 932 mm). Kijken of ik iets merk, wordt vervolgd.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
*blaast wat stof af*

Sinds kort bezitter van een CT200H F-Sport. Zoals mijn vorige Lexus moet ook deze CT full option gaan worden ! :) voor ik de auto kocht heb ik al eens zo'n demper op de kop weten te tikken ( de voorste ) toen ik de auto kocht was deze reeds voorzien van deze dempers. De demper heb ik dus over. Ik heb er 175 euro voor betaald inclusief verzendkosten en invoerrechten. Demper ziet er netjes uit. Misschien kan ik er iemand blij mee maken ? Ik hoef er niet aan te verdienen maar zou er graag 175 euro voor hebben :)
 
Laatst bewerkt: