Piepend geluid rechts achter bij IS300H

ArieR

Nieuw hier
4 jan 2021
2
0
0
Hallo beste leden,

Ik rij met een Lexus IS300H met 193000 km op de teller. Sinds kort merk ik een piepend geluid dat klinkt als metaal op metaal. Bij afremmen, accelereren en het uitrollen hoor ik dit geluid. Mijn eerste gok gaat uit naar de remschijven maar aangezien ik weinig verstand heb hiervan hoop ik dat er iemand is die er meer over kan vertellen.

Alvast dank.

Groeten, Arie
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Hoi Arie .welkom op het forum, ik heb ook zo'n irritant piepgeluid achter. Heb er 120k opzitten en een 2016 IS300h.
Heeft nieuwe apk (remt en remblokken goed), maar bij een Lexus Elements & Hybrid check zeiden ze ,dat de remmen gereinigd moesten worden.
Roest in de (achter)klauwen/remzadels ,borgpen , gebrek aan kopervet enz.
Met een hybride gebruik je nu eenmaal minder de remmen.
Volop video's op youtube te vinden met remmen reinigen. Zo'n 1 a 1,5 uur opschuurwerk.
Mijnes gaat donderdag terug naar de bovag-garage. Makkelijk klusje verder.

groet,
 

ArieR

Nieuw hier
4 jan 2021
2
0
0
Hi Willem, bedankt voor je reactie. Ben je bekend met de kosten voor het reinigen. Ben heel benieuwd want een doe-het-zelf'er ben ik niet echt.
Groet, Arie
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Nou Arie, ik laat het donderdag nog onder Bovag-garantie fiksen.
Maar elke garage op de hoek kan zoiets : wielen eraf / borgpen en remblokzadel eraf en de schijven op een werkbank wat afdraaien /remblokken opschuren en weer in elkaar met kopervet op de borgpen (meestal de oorzaak). Doe je het alleen achter , dan is het hoogstens 1 uur arbeidstarief en verder geen materiaalkosten. Kleine garage E70,- en bij Lexus-dealer E140,- ?
Niet te lang mee wachten ,anders kun je trillingen in de remschijven krijgen of in de zomer oververhitting van de (hangende) remblokken. Als je pech hebt zijn de achterremblokken al slecht, dan komt er nog zo'n E75,- bij voor nieuwe.

groet,
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Typisch, ik had/heb het li-achter.....suf piepje, niet voortdurend maar zo nu en dan. Ik heb er eens flink mee geremd, doe ik te weinig, en dat lijkt geholpen te hebben. Komt het terug dan bezoek ik een lokale garage.