piepjes in CT

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Hallo allemaal,

Ik heb zo'n 3 weken een CT 200H maar nu hoor ik zodra ik de snelweg op ga 2 piepjes maar kan nergens vinden hoe of wat dat zou kunnen zijn.
Ook het rare is dat het vaak op het zelfde punt is.
Als ik van huis af ga en dan de oprit van de snelweg op rij dan invoeg hoor ik dus de 2 piepjes.

Iemand hier een verklaring voor of weet wat dit is?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
Ik denk dat dat de flitspaalwaarschuwing is.
Op je navigatiescherm zie je dan de afstand tot de flitspaal.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
Ik heb dan geen CT maar bij mij kan ik dat aanzetten ongeacht de weergave op het scherm. Zit ergens in het menu verstopt. Welk bouwjaar is jouw CT? Een later model?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
Zo ziet het er bij mij uit, zal bij de jouwe iets anders zijn denk ik:
Ga bij instellingen naar "navigatie", hier kun je de snelheidscamera's aan / uit kiezen.
Sorry voor de crappy foto's, ik moest recht tegen de zon in fotograferen.

Maar... komen er als je invoegt op de snelweg inderdaad snelheidscamera's? Misschien zijn het wel andere piepjes...

inst nav 1.jpg


inst nav 2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Zo ziet het er bij mij uit, zal bij de jouwe iets anders zijn denk ik:
Ga bij instellingen naar "navigatie", hier kun je de snelheidscamera's aan / uit kiezen.
Sorry voor de crappy foto's, ik moest recht tegen de zon in fotograferen.

Maar... komen er als je invoegt op de snelweg inderdaad snelheidscamera's? Misschien zijn het wel andere piepjes...

Bekijk bijlage 179555

Bekijk bijlage 179556
Bij sommige 2baans opritten moet je net voor je gaat invoegen ritsen met elkaar.
Er staat dan soms zo'n camera voor het verdrijvingsvlak.. misschien is dat het?
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Ik ga van de week even op onderzoek uit.
Als ik het heb dan laat ik het zeker weten.

Bedankt alvast voor de hulp ik had zelf niet op het idee gekomen dat het misschien de navigatie zou kunnen zijn.
uit is uit dacht ik ;).

jullie horen het van me
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Als er geen camera's op de snelweg staan kan het ook nog een aangrenzende parallelweg zijn waar dan misschien wél een camera staat, mogelijkheden te over...
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Hier even een update van de piepjes!

Het is inderdaad van de navigatie op de oprit hebben ooit camera's gestaan en stoplichten om de file te beperken.
is dat ook weer opgelost.

bedankt voor het mee denken!
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
Nog een opmerking, trajectcontroles doet hij bij mij niet, m'n dashcam doet dat wél.
Maar gelukkig zijn wij allemaal brave Lexusrijders die die functie toch niet nodig hebben.:sneaky:
 
  • Haha
Waarderingen: RoelVB

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
Nog een opmerking, trajectcontroles doet hij bij mij niet, m'n dashcam doet dat wél.
Maar gelukkig zijn wij allemaal brave Lexusrijders die die functie toch niet nodig hebben.:sneaky:
Heeeel braaf.
Stond pas achter een dikke AMG. Twee joggies vanaf de stoep naar de bestuurder van die AMG: "Rev it bro!" Wat volgde waren pops and bangs uit de AMG en twee blije gasten op de stoep. Toen hun blikken mijn kant op kwamen, moest ik ze teleurstellen in mijn CT hybride. Whahah.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Nog een opmerking, trajectcontroles doet hij bij mij niet, m'n dashcam doet dat wél.
Maar gelukkig zijn wij allemaal brave Lexusrijders die die functie toch niet nodig hebben.:sneaky:
Nee nooit ... Ahum... Kuch...

Afgelopen weekend middernacht naar huis gereden.. voor het eerst in 2 jaar Lexus de cruise controle op 170 km/h gezet..

Grappig detail:

Vrouwlief kwam er pas na 20 minuten achter dat ik 'veel' te hard reed 😂

Dat was in de Corolla wel anders
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Nee nooit ... Ahum... Kuch...

Afgelopen weekend middernacht naar huis gereden.. voor het eerst in 2 jaar Lexus de cruise controle op 170 km/h gezet..

Grappig detail:

Vrouwlief kwam er pas na 20 minuten achter dat ik 'veel' te hard reed 😂

Dat was in de Corolla wel anders
De IS250 ligt werkelijk waar als een blok op de weg. Ook met snelheden boven de 200 blijft hij uitstekend aanvoelen. Op sportief vlak wel een van de beste auto's.
 

napoleon

Nieuw hier
13 nov 2020
21
5
3
Hallo allemaal,

Ik heb zo'n 3 weken een CT 200H maar nu hoor ik zodra ik de snelweg op ga 2 piepjes maar kan nergens vinden hoe of wat dat zou kunnen zijn.
Ook het rare is dat het vaak op het zelfde punt is.
Als ik van huis af ga en dan de oprit van de snelweg op rij dan invoeg hoor ik dus de 2 piepjes.

Iemand hier een verklaring voor of weet wat dit is?
overschrijden van de witte strepen op het rijvak?? ..heb dat ook, ...afzetten, links onderaan vh daschbord