Plasti Dip

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Geachte leden,zoals jullie weten heb ik plannen om mijn auto wat te veranderen dmv wrappen.
Heb iets nieuws gevonden en met eigen ogen mogen aanschouwen en het is eigenlijk niks anders dan vloeibaar rubber met een kleurtje spuiten[plasti dip],ik weet het,het klinkt gek,maar het is vele malen goedkoper dan wrappen.
Zet hieronder wel een linkje,dan kunnen jullie het lezen en kijken wat je er allemaal mee kunt.
Heb het zelf in de praktijk gezien en kan jullie zeggen dat dit echt super vet is. :rulez:
Jullie snappen dus wel dat ik niet ga wrappen maar plasti dippen. :p
http://dsigncars.nl/index
Ik hoop dat ik mensen op ideen heb gebracht.
Succes. :rulez:
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Jaja volgende week 19 okt gaat het gebeuren heren,ben echt benieuwd hoe het effect gaat worden. :rulez:
Uiteraard volgen de foto's daarna. :photo:
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Dat ziet er nog erg netjes uit? Wat is je ervaring met het reinigen van de velgen?

Ik ben van plan PlastiDip te gebruiken voor m'n dak. Daar zitten enkele beschadigingen op die ik wil behandelen, allen net niet groot genoeg om het overspuiten van het dak lonend te maken. Een PlastiDip of wrappen is dan wellicht een uitkomst. Ook heb ik nog een set 17 inch 5 spaaks IS200 velgen staan, redelijk embarmelijke staat, maar wellicht met wat plamuur in orde te maken en met plastidip mooi te krijgen.
 

Airhead999

Hoort erbij
13 mrt 2013
33
0
0
Als je het regelmatig bij houdt is het heel goed schoon te houden.
Als je velgen gaat spuiten moet je wel goed zorgen dat je goede gladde ondergrond hebt. Het spuit zich vrij dun en je ziet wel alles net als met gewone lak. Het is geen dikke rubberachtige laag.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heel net resultaat idd. Hoeveel laagjes zou je aanbevelen of heb je er opgespoten?

Edit: al gevonden;
Hoe lang blijft Plasti Dip (goed) zitten?
Plasti Dip zal voor een zeer lange tijd uitstekend blijven zitten mits u de gespoten delen op de juiste manier voor behandeld heeft en voldoende lagen aangebracht heeft. Wij adviseren minimaal 4 lagen Plasti Dip aan te brengen alvorens de gespoten delen gebruikt worden. Indien dit alles op de juiste manier gedaan is kan Plasti Dip jaren in perfecte conditie blijven.

Beschermt Plasti Dip tegen verschillende weersinvloeden?
Plasti Dip kan tegen elk type weer waar wij in de Benelux mee te maken hebben. Hete zomers en koude winters vormen geen obstakel voor Plasti Dip. Plasti dip zorgt in de winter zelfs voor een optimale bescherming tegen pekel.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Echt wel netjes.
Ik weet natuurlijk niet de staat vooraf, maar had je niet beter het Lexus embleem op je centercap in het chroom kunnen laten ? Of was dit teveel ''gepiel'' zogezegd ?
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
@ Airhead999
Welke verschillende kleuren / effecten heb je allemaal gebruikt voor dit resultaat?

Na het opknappen van m'n velgen zou ik het liefst de boel weer willen terugbrengen in oude staat, dus zilver kleurig. Ik moet nog even uitzoeken welke verhoudingen tbv witte of grijze basislaag, Silver Metalizer en Glossifier Blank.
 

Airhead999

Hoort erbij
13 mrt 2013
33
0
0
GWS zei:
Echt wel netjes.
Ik weet natuurlijk niet de staat vooraf, maar had je niet beter het Lexus embleem op je centercap in het chroom kunnen laten ? Of was dit teveel ''gepiel'' zogezegd ?

Heb ik gedaan bij embleem. Dat is goed te doen maar het chroom was niet mooi meer, zaten allemaal spikkels in. Dus heb ik ze weer gespoten.
Ik heb het in heel veel dunne lagen gedaan en dan iedere keer 10 min ertussen. Je kan het beste per laag eerst de moeilijke hoeken doen voordat je de goed bereikbare vlakken doet.
En het aantal lagen bepaalt natuurlijk ook de kleur.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Trinnggggg....je wekker gaat Mike,hahaha.
Hierbij de foto's heren,moet er ff bij zeggen dat de creme/beige parelmoer op de foto's feller oogt dan als je het in het echt bekijkt,het welbekende vertekend beeld van foto,jullie kennen dat vast wel. :O :photo:
Ik ben er tevreden mee en dat voor 300 pleuro's. :worship:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Heb ook nog evt wat handige info betreft prijzen voor het 'dippen' van velgen.
Kosten per 4 velgen alles incl; 170 euro en keuze uit alle denkbare kleuren in metallic/mat/parelmoer enz.
Mensen die interresse hebben kan ik het adres wel geven,laat me maar weten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Haha, je weet wel de spanning op te bouwen ;)

Netjes gedaan zeg :worship:

Ik begrijp wel wat je bedoelt met een vertekend kleureffect. (3e foto van boven is meer in de richting denk ik, heel gaaf plaatje zo!). Ben nu aardig benieuwd naar het effect in 'praktijk'.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Thanks Mike,inderdaad de derde foto geeft een vrij exact beeld hoe het werkelijk is.Het parelmoer geeft ook een versterkend beeld van de kleur. Het contrast is strak en heeft toch nog een luxe/nette uitstraling. :rulez:
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
GWS zei:
Kan je nog een close-up plaatsen, bv. achterbumper bij de parkeersensoren ?
Als je de foto aanklikt kun je de foto verder uitvergroten,denk dat je het dan toch vrij goed kunt zien,mocht dat niet het geval zijn,wil ik nog wel een detailfoto plaatsen,nog ff geduld daarvoor. :D
Kon trouwens gewoon over de sensoren heen spuiten en ze deden het daarna nog prima,misschien wel handig om te weten. :rulez: