Plug in modificatie mogelijk bij IS 300 H ?

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Ik heb ooit eens een Prius gezien die een aftermarket modificatie had, waardoor je de hybride accu thuis aan de stekker kon opladen, en zo meer elektrisch bereik had.
Kent iemand dit, en zou het ook op de is 300 h kunnen ?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Ja dat kan, je krijgt enkele honderden meters meer bereik. (duh) En de levensduur van je HV accu gaat zeer sterk achteruit.
Het systeem is gemaakt om te werken tussen ca, 25% en 75% capaciteit, daarom hebben onze accu's duizenden laadcycli.
Het is maar een 1.9 KW/h accu. (meestal 288 Volt bij 6.5 Ah)
 

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Oh, wauw. Dat klinkt niet echt hoopgevend 😂 we zitten sterk te twijfelen tussen een A3 Etron en deze auto. De etron accu is origineel te stekkeren, en heeft wel degelijk effect. Aangezien we thuis gratis stroom hebben, is dit wel een puntje van overwegen.
 
Laatst bewerkt:

TTS

Hoort erbij
26 dec 2023
37
21
8
Lastige keuzes.
Ik ben zelf echt gecharmeerd van de Lexus tov de Audi.
Beter, groter, comfortabeler, en voor ongeveer dezelfde prijzen te koop.
Vrouwlief word al verliefd als ze een Audi logo ziet. Ik probeer haar met goede argumenten over te halen naar Lexus 👍
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
437
63
De etron accu is origineel te stekkeren, en heeft wel degelijk effect
Het schijnt dat menig PHEV een stuk minder zuinig wordt wanneer de accu leeg gereden is en de brandstofmotor het alleen moet doen. Ik meen een paar keer gelezen te hebben dat dit ook geldt voor de PHEV’s van VW/Audi/… van de eerste generatie. En dat de elektrische actieradius (flink) tegenvalt in koude jaargetijden. Kijk dan vooral naar je gebruikspatroon of je elektrisch met zo’n PHEV het grootste deel van je ritten kunt maken.