Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb ooit eens een Prius gezien die een aftermarket modificatie had, waardoor je de hybride accu thuis aan de stekker kon opladen, en zo meer elektrisch bereik had.
Kent iemand dit, en zou het ook op de is 300 h kunnen ?
Ja dat kan, je krijgt enkele honderden meters meer bereik. (duh) En de levensduur van je HV accu gaat zeer sterk achteruit.
Het systeem is gemaakt om te werken tussen ca, 25% en 75% capaciteit, daarom hebben onze accu's duizenden laadcycli.
Het is maar een 1.9 KW/h accu. (meestal 288 Volt bij 6.5 Ah)
Oh, wauw. Dat klinkt niet echt hoopgevend we zitten sterk te twijfelen tussen een A3 Etron en deze auto. De etron accu is origineel te stekkeren, en heeft wel degelijk effect. Aangezien we thuis gratis stroom hebben, is dit wel een puntje van overwegen.
Lastige keuzes.
Ik ben zelf echt gecharmeerd van de Lexus tov de Audi.
Beter, groter, comfortabeler, en voor ongeveer dezelfde prijzen te koop.
Vrouwlief word al verliefd als ze een Audi logo ziet. Ik probeer haar met goede argumenten over te halen naar Lexus
Het schijnt dat menig PHEV een stuk minder zuinig wordt wanneer de accu leeg gereden is en de brandstofmotor het alleen moet doen. Ik meen een paar keer gelezen te hebben dat dit ook geldt voor de PHEV’s van VW/Audi/… van de eerste generatie. En dat de elektrische actieradius (flink) tegenvalt in koude jaargetijden. Kijk dan vooral naar je gebruikspatroon of je elektrisch met zo’n PHEV het grootste deel van je ritten kunt maken.