- 10 apr 2013
- 1.230
- 1
- 879
- 113
Ik had vanochtend een onaangename verrassing; ik wilde wegrijden en hoorde na een meter een schrapend geluid. Ik heb de auto weer iets naar voren gereden en ben uitgestapt. Ik zie dat de voorbumper aan de passagierszijde los hangt. Hoe kan dit dan? Ik ken iemand in de buurt die schade expert is en die zei dat dit een poging is geweest tot diefstal van koplampen. Vermoedelijk zijn de daders gestoord in hun poging omdat de koplampen er nog in zitten en de bumper er niet helemaal af ligt. Dit is gebeurd op onze eigen oprit. Camera's hebben we niet, die gaan er nu wel komen. Of het veel zal afschrikken weet ik ook niet, maar dan hebben we hopelijk meer op beeld liggen dan alleen de foto's achteraf...
Ik dacht dat van zo'n oude IS250 niemand nog onderdelen wilde hebben, maar kennelijk vindt zo'n diefstal plaats op basis van bestelling... Die schade expert zag een stijging in claims voor dit soort "onderdelen-op-bestelling-diefstallen", hoofdzakelijk de Duitse merken worden geclaimd bij verzekeraars. De schadehersteller vroeg direct of het LED-koplampen waren maar dat zijn het niet eens, gewoon xenon-koplampen. Wel met AFS en dat maakt ze wat duurder waarschijnlijk.
Dus mede IS250/220d-rijders wees gewaarschuwd, er loopt kennelijk een "bestelling" rond voor koplampen van een tweede generatie IS...
Ik dacht dat van zo'n oude IS250 niemand nog onderdelen wilde hebben, maar kennelijk vindt zo'n diefstal plaats op basis van bestelling... Die schade expert zag een stijging in claims voor dit soort "onderdelen-op-bestelling-diefstallen", hoofdzakelijk de Duitse merken worden geclaimd bij verzekeraars. De schadehersteller vroeg direct of het LED-koplampen waren maar dat zijn het niet eens, gewoon xenon-koplampen. Wel met AFS en dat maakt ze wat duurder waarschijnlijk.
Dus mede IS250/220d-rijders wees gewaarschuwd, er loopt kennelijk een "bestelling" rond voor koplampen van een tweede generatie IS...