Polijsten Lexus

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een bedrijf waar ik mijn auto kan laten polijsten.
Nu heb ik al het ??n en ander gelezen, vooral ook over bedrijven die geen goed werk leveren, waardoor ik benieuwd ben of er mensen zijn met ervaring bij een goed polijstbedrijf in de buurt van Den Haag.

Ik hoor het graag van jullie! :D
 

bunkertje

Hoort erbij
17 apr 2012
35
3
0
Niels wat is je budget? Ken 2 hele goede bij jou in de buurt maar hangt een beetje van de prijs af.

gr BB
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Cursus en zelf doen...wel interessant, maar nu weet ik dat Niels een premium rijder is... :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Niels wat is je budget? Ken 2 hele goede bij jou in de buurt maar hangt een beetje van de prijs af.

gr BB


Dat weet ik nog niet precies. Ik heb me nog niet zooo goed georienteerd.
Ik weet wel dat de lak van mijn auto in redelijk slechte staat is.
Er zit een kras op de rechter zijkant van voor naar achter (nee niet van een hater, maar van een tak) en kleine krasjes hier en daar en daar wil ik van af.
Waar moet ik zo aan denken voor het laten polijsten van mijn auto?

@ Wout: ik heb D&D gevonden, maar geen prijsindicaties, heb jij enig idee?

In een cursus zelf heb ik opzich wel interesse, maar niet echt plek om zelf aan de slag te gaan.
Mijn auto staat gewoon op straat, op een openbare parkeerplek, dus een verlengsnoer en een polijstmachine is niet echt een handige optie.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Een Bovag Autopoetser vraagt al snel 300 to 500 euro, wisselend in de koers van staat van de auto Ik ontvang binnekort mijn​ polijst maschine, tis wel een stukje karren voor je maar ik wil hem dan best behandelen. Natuurlijk zal het aanzienlijk in de kosten schelen ;)

Ik poets nu als ik niet lieg 6 jaar. en na 6 jaar poetsen is mijn trouwe polijst maschine de prullenbak in gegaan. dus nu wachte op een nieuwe :D
 

bunkertje

Hoort erbij
17 apr 2012
35
3
0
Dat weet ik nog niet precies. Ik heb me nog niet zooo goed georienteerd.
Ik weet wel dat de lak van mijn auto in redelijk slechte staat is.
Er zit een kras op de rechter zijkant van voor naar achter (nee niet van een hater, maar van een tak) en kleine krasjes hier en daar en daar wil ik van af.
Waar moet ik zo aan denken voor het laten polijsten van mijn auto?

@ Wout: ik heb D&D gevonden, maar geen prijsindicaties, heb jij enig idee?

In een cursus zelf heb ik opzich wel interesse, maar niet echt plek om zelf aan de slag te gaan.
Mijn auto staat gewoon op straat, op een openbare parkeerplek, dus een verlengsnoer en een polijstmachine is niet echt een handige optie.

Om je een idee te geven de ene detailer zit in Capelle is een goede vriend van me (we detailden vaak samen maar ik heb er de tijd niet echt meer voor doe vooral koplampen herstellen nu) die vraagt voor een auto als de GS rond de 250 euro dat is dan het hele pakket aan de buitenkant. Dus wassen, kleien, compounden, polijsten en een coating of wax erop. Binnenkant zal gezien het zachte ledr van de President extra kosten uiteraard wel ramen stofzuigen etc. Maar echte leder reiniging dat kost meer tijd. Ik heb zelf licht grijs leder in mijn President en ben met de voorstoelen cleanen en coaten een halve dag bezig geweest. Dat duurde zo lang omdat ik geen agressieve cleaners wilde gebruiken en dus vaker met een licht middel aan de gang moest daarna 3 lagen coating erop dan gaat de tijd snel. Extractor heb ik ook zelf dus matten en tapijt ook zelf gedaan. Maar goed dat is die maat van me.

De Profi detailers zijn uiteraard duurder en daar betaal je aan 1 kant de uren aan de andere kant de soort producten die gebruikt worden.
Je moet dan aan prijzen van rond de 400 a 500 euro denken voor een full detail aan de buitenzijde. Je bent in beide gevallen de auto zeker een dag kwijt.

Als ik je verhaal lees met auto aan de kant van de weg en zelf niet echt de mogelijkheid uitgebreid te detailen zou ik voor een goede quartz coating gaan. Bekende merken zijn hierin Gyeon, C-Quartz of Modesta (de laatste heb ik veel over gelezen maar geen ervaring mee) Gyeon is topspul voor een goede prijs en C-Quartz ook. Ze hebben beide hun eigen dealer netwerk. Gyeon komt bij Carclean vandaan en zij zijn ook de NL importeur ervan. Een coating geeft zeker in de winter goede bescherming en veel gemak.

Als je nog detail vragen hebt hoor ik het wel ik doe zelf ook nog wel eens auto's als ik zin heb en doe het al een jaar of 6 maar heb bijv. Mijn eigen GS nog niet eens in zijn geheel gedaan haha elke keer een stukje om een nieuw product uit te proberen.

suc6 met je keuze

gr bb
 
  • Leuk
Waarderingen: KurtKnakker

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Om je een idee te geven de ene detailer zit in Capelle is een goede vriend van me (we detailden vaak samen maar ik heb er de tijd niet echt meer voor doe vooral koplampen herstellen nu) die vraagt voor een auto als de GS rond de 250 euro dat is dan het hele pakket aan de buitenkant. Dus wassen, kleien, compounden, polijsten en een coating of wax erop. Binnenkant zal gezien het zachte ledr van de President extra kosten uiteraard wel ramen stofzuigen etc. Maar echte leder reiniging dat kost meer tijd. Ik heb zelf licht grijs leder in mijn President en ben met de voorstoelen cleanen en coaten een halve dag bezig geweest. Dat duurde zo lang omdat ik geen agressieve cleaners wilde gebruiken en dus vaker met een licht middel aan de gang moest daarna 3 lagen coating erop dan gaat de tijd snel. Extractor heb ik ook zelf dus matten en tapijt ook zelf gedaan. Maar goed dat is die maat van me.

De Profi detailers zijn uiteraard duurder en daar betaal je aan 1 kant de uren aan de andere kant de soort producten die gebruikt worden.
Je moet dan aan prijzen van rond de 400 a 500 euro denken voor een full detail aan de buitenzijde. Je bent in beide gevallen de auto zeker een dag kwijt.

Als ik je verhaal lees met auto aan de kant van de weg en zelf niet echt de mogelijkheid uitgebreid te detailen zou ik voor een goede quartz coating gaan. Bekende merken zijn hierin Gyeon, C-Quartz of Modesta (de laatste heb ik veel over gelezen maar geen ervaring mee) Gyeon is topspul voor een goede prijs en C-Quartz ook. Ze hebben beide hun eigen dealer netwerk. Gyeon komt bij Carclean vandaan en zij zijn ook de NL importeur ervan. Een coating geeft zeker in de winter goede bescherming en veel gemak.

Als je nog detail vragen hebt hoor ik het wel ik doe zelf ook nog wel eens auto's als ik zin heb en doe het al een jaar of 6 maar heb bijv. Mijn eigen GS nog niet eens in zijn geheel gedaan haha elke keer een stukje om een nieuw product uit te proberen.

suc6 met je keuze

gr bb

Toevallig een Indonees genaamd Frans?
 

bunkertje

Hoort erbij
17 apr 2012
35
3
0
Erwin Bedoelde je daar de detailer mee? Nee dat is Wesley en geen indonees.

Wel jammer dat TS na de uitgebreide antwoorden verder niet meer reageert in zijn eigen topic.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Erwin Bedoelde je daar de detailer mee? Nee dat is Wesley en geen indonees.

Wel jammer dat TS na de uitgebreide antwoorden verder niet meer reageert in zijn eigen topic.


Ik heb inmiddels iemand via het forum gevonden (Bluedeamon).
Hij heeft aangegeven dat het beter is om na de winter te beginnen, dus ik neem dan contact met hem op.

Dit staat nu dus even op hold, vandaar geen reactie :p
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik heb inmiddels iemand via het forum gevonden (Bluedeamon).
Hij heeft aangegeven dat het beter is om na de winter te beginnen, dus ik neem dan contact met hem op.

Dit staat nu dus even op hold, vandaar geen reactie :p

Precies, na het winter want dan is alle smerige pekel enzo al van de weg af enzo. En ondertussen alles al door je carrosserie gevreten, good job👍
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Naja, dat zal ook wel meevallen, als je je auto gewoon regelmatig goed wast dan vreet het echt niet zo maar door je carrosserie heen.
En als dat het geval is, wat verbetert een gepolijste carrosserie daar aan?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De meeste mensen geven hun auto een goede poetsbeurt voordat het winter is, lekker een waxlaag op de lak, wielen e.d.
De wax zorgt ervoor dat het pekel en vuil/pekel minder snel op de auto hecht waarbij het afspuiten makkelijker maakt.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Maar ach, weet ik veel. Ik ben geen proffessioneel dus wie weet lul ik maar wat in elkaar . Zit namelijk geen onderbouwing bij enkel wat de meeste mensen doen.👍
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Begrijp het wel van bluedaemon, je hebt er optisch natuurlijk het meest aan om hem na de winter te laten polijsten. Maar het meeste profijt haal je natuurlijk door hem voor de winter te laten polijsten. Ik zou zeggen hou de auto mooi schoon met al het pekel op de weg en besteed wat extra aandacht aan de bodem. Dan kun je voor het optische plezier de auto laten poetsen na de winter
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Begrijp het wel van bluedaemon, je hebt er optisch natuurlijk het meest aan om hem na de winter te laten polijsten. Maar het meeste profijt haal je natuurlijk door hem voor de winter te laten polijsten. Ik zou zeggen hou de auto mooi schoon met al het pekel op de weg en besteed wat extra aandacht aan de bodem. Dan kun je voor het optische plezier de auto laten poetsen na de winter

Ik kan het wel even opsommen hoor, niet doen bij
Winter: Vroeg donker, regen/sneeuw
Lente: regen, boomhars en stuifmeel.
Zomer: veel vogelpoep, boomhars en stuifmeel.
Herfst: vroeg donker en regen.

Als het vroeg donker is, in het donker zie je toch nauwelijks dat een auto in showroomstaat is of gewoon schoon is. Dan is polijsten zonde.

Bij regenachtig weer, bij slecht weer loopt er toch geen hond op straat of mensen die bij je auto stilstaat om die te bewonderen. En als je veel rijd, water zorgt ervoor dat (grovere) vuil opspat dus je auto is ook na 2 seconde snelweg smerig.
Idem voor sneeuw/pekel.

Als het weer beter is, er pleurt zoveel vogelkak uit de lucht, bomen en lantaarnpalen dat je auto in no-time er niet meer uit ziet. En niet te vergeten dat er overal bomen staan en overal stuifmeel rond zweeft.

M.a.w. nooit je auto schoonmaken 👍
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Als mij de vraag alleen word gesteld dat hij zijn lak wil op halen dan adviseer ik inderdaad het na de winter te doen. Wat zer0ne zegt klopt ook. Niels zet je auto in de wax nadat je hem "goed" schoongemaakt heb. Dit zal enige vorm van doorbijten uitstellen. En tsja.. pekel.. je houd het niet tegen.