Power filter

mhuberts

Nieuw hier
9 jul 2012
7
0
0
hee! Ik ben Maurice een 20 jarige jongen en een trotse eigenaar van een lexus 200 IS met sportuitlaat.
En nu vroeg ik me af. Kan er ?berhaupt een powerfilter op? Wat doet het met het rijgedrag en wat zijn de eventuelen gevolgen hier van?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
powerfilter kan erop, maar hoeveel pk's je erbij krijgt? niet veel zou ik zeggen, of anders zou je ook de supporting mods erbij moeten hebben... dus spruitstuk, catvervanger etc.. Rijgedrag zal niet veel veranderen.. het zal klinken alsof je harder gaat, maar dat valt tegen... verder ga je misschien ook meer verbruiken omdat je rechtervoet zwaarder wordt omdat het zo lekker klinkt...

Ik zou gewoon voor een drop in filter van K&N oid gaan...
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Het zal vooral je geluid be?nvloeden. Theoretisch zal je vermogenwinst pakken, maar in de praktijk zal dat niet merkbaar zijn met alleen een powerfilter zoals al eerder gezegd.

Vermogenwinst halen uit een auto zonder turbo/compressor is duur.
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Helaas is het blok van de IS200 een duur blok om vermogen uit te halen.

Ik denk dat een power filter vooral sportief klinkt maar weinig tot niets zal helpen zonder de ondersteunende mods zoals mlcoolj zegt.
Als je een sportief geluid wil kan je ook gewoon wat grote gaten boren boven in je luchtfilter.
Heeft een van de voormalige eigenaren van mijn auto gedaan.
Maar dit raad ik af! Dit zou ervoor moeten zorgen dat je, net zoals een powerfilter meer lucht kan aanzuigen.
Maar wat je in werkelijkheid doet is een heleboel warme lucht vanonder de motorkap aanzuigen.
Iet wat averechts werkt als je meer vermogen probeert te krijgen.

Als je echt meer vermorgen wil zul dus naar een turbo of compressor set moeten kijken.

Of nog beter een swap! :rulez:
Beams of 2JZGTE motor bijvoorbeeld
Dit vergt wel de nodige kennis en kunde en/of een hoop geld.

Bottom line: Ik zou het geld steken in veren/schokdempers. Haal je meer lol uit denk ik.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Lexusmotoren zijn lastig te tunen..... kost je veel geld voor een beetje vermogenswinst.... tte compressor was een leuke zet..