President vs Fsport

Brice

Nieuw hier
27 feb 2019
10
0
1
Hallo alemaal,

ben mij aan het orienteren om een nieuwe auto aan te schaffen...ben met mijn zoektocht gestuit op de gs450h 4de generatie, alleen heb ik een korte vraag waarom is de president line tov de FS duurder volgens de catagus waarde. En wat heeft de president line tov de FSals meerwaarde, heb dit namelijk nog niet ondekt of ergens gelezen

bij voorbaat dank!

Brice
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Veel verschil zit er niet tussen. De president is gericht op luxe en comfort terwijl de F-sport zoals de naam al aangeeft meer sportief is. De president line heeft standaard zaken als adaptieve cruise control, night vision en 9-voudig instelbare voorstoelen etc. die bij een F-sport opties zijn. De F-sport heeft een spoilertje achterop, een stijvere vering, een andere grille, sportpedalen en sportaccenten aan de buitenkant. Zaken die je alleen bij de president kunt krijgen zijn een verwarmde achterbank, audio- en aircobediening vanaf de achterbank, zonneschermen in de achterportieren en 3-zone climate control. Motorisch zijn ze hetzelfde en dus zijn ze exact even snel maar de F-sport zal misschien iets strakker sturen. Eigenlijk zit het verschil hem vooral in het comfort op de achterbank, als bestuurder zit je in allebei enorm luxe. Ik heb geen sportieve aspiraties dus ik heb een president gekocht maar met een F-sport zou ik ook tevreden zijn geweest.

Jarno
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
En vergeet niet dat de president totaal andere stoelen heeft dan de f sport met veel meer verstelmogelijkheden.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Nou, v??l meer... Op verschillende advertenties zie ik in een F-sport stoelen met 8 instelmogelijkheden vs. 9 in de president. De enige die de F-sport niet heeft is de kromming van de rugleuning maar dat is wel een hele prettige om te hebben.

Jarno
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
De F-sport heeft (in de 450h uitvoering) ook achterwiel sturing erbij. Dit heeft de president versie niet geloof ik.
Ik vindt het persoonlijk wel erg jammer dat de gordijntjes achter op de zijportieren niet op de F-sport te krijgen waren... Dit had mij wat folie op de achterste ramen gescheeld.

Als je kinderen hebt wil je wellicht niet dat de aansturing van AIRco/radio/etc vanuit de achterbank mogelijk is, of dat de personen op de achterbank jouw voorstoel kunnen verstellen (dan ga je voor de F-sport, daar kan dit niet ;-)).
 
Laatst bewerkt:

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ik weet niet zeker of de achterwiel sturing standaard is op de F-sport maar op de president kun je het in elk geval niet krijgen.

In de president is alleen de passagiersstoel van achteruit te verstellen, de bestuurder is veilig.:oops: De airco en radiobediening kun je vergrendelen maar de kinderen van tegenwoordig hebben dat er zo weer vanaf.

Jarno
 

Brice

Nieuw hier
27 feb 2019
10
0
1
Bedankt voor jullie reacties heb hier heel veel aan, kon deze info namelijk niet op het web vinden! Super.

by the way de GS450h is echt een mooie verschijning maar vinden jullie de extra centjes dat een facelift kost tov de pre facelift het waard? En wat is er tussen die twee in grote lijnen technnisch het verschil?

nogmaals bedankt echt een top!
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Nou, v??l meer... Op verschillende advertenties zie ik in een F-sport stoelen met 8 instelmogelijkheden vs. 9 in de president. De enige die de F-sport niet heeft is de kromming van de rugleuning maar dat is wel een hele prettige om te hebben.

Jarno

Ik denk dat ik me wellicht vergist heb met die andere sportstoelen waarbij de elektrisch verstelbare zijbolsters en extra benensteun er niet opzitten.

Edit: bij de F-sport heeft de passagier aanzienlijk minder stoelfuncties, dan de bestuurder.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Bedankt voor jullie reacties heb hier heel veel aan, kon deze info namelijk niet op het web vinden! Super.

by the way de GS450h is echt een mooie verschijning maar vinden jullie de extra centjes dat een facelift kost tov de pre facelift het waard? En wat is er tussen die twee in grote lijnen technnisch het verschil?

nogmaals bedankt echt een top!

Volgens mij heeft de f sport facelift dat gave LFA instrumentarium.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ik heb geen idee wat er na de facelift bij de F-sport is veranderd maar bij de president is het volgens mij alleen verkeersbordherkenning, lane keep assist en andere koplampen. Correct me if I'm wrong.

Jarno
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
De pre-facelift heeft een gedwongen 2/3 1/3 split in het premium scherm.
Na de facelift kun je dit ook volledig gebruiken voor navigatie, zonder de split.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

brazi

Nieuw hier
27 jan 2013
22
1
3
Ik denk dat ik dan de enige ben met een President met het volledige F-sport pakket er ook nog op. Heerlijke stoelen die inderdaad volledig naar je lichaam te zetten zijn, en die meesturende achteras helpt je door n?t wat krappere bochten.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ik ben inmiddels ook toe aan een ander... De IS200 gaat er in oktober uit voor een 7 zitter voor m'n vrouw. We weten nog niet wanneer exact we de condoleance gaan houden.

Voor mij gaat de 3GS300 eruit en kijk ik uit naar een GS450h President óf F-Sport. In m'n huidige GS mis ik het sportieve(re) randje soms, dan stap ik even in de IS200. Het gehannes met lekstroom (wat nu hopelijk is opgelost) deed het plezier een beetje wegnemen. IS300h is evt ook nog een optie maar ga ik waarschijnlijk de 6-cilinder missen.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de 4GS nu na 2 jaar na deze topic start, in de verschillende uitvoeringen.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik denk dat je je eerst eens goed af moet vragen wat je beslist nodig denkt te hebben. Sommige zaken zullen essentieel zijn, maar ook veel zaken zijn "nice to have". Ruwweg kun je de GS gen4 pre-facelift reeks indelen in een "basismodel" (Business line), redelijk volledig uitgerust model (Luxury line) en een "over the top" uitvoering (President). Daarnaast heb je dan nog de F Sport, die niet echt veel verschilt en niet de "gooi- en smijtauto" is die de naam suggereert. Dan is er nog de (zeldzame) GS F - maar dat is een auto uit een andere prijsklasse en ook zeer aanzienlijk meer sportiviteit met een dikke V8 en een n0rmale automaat ipv een CVT.

Qua luxe is de "Business line" ietwat karig, al zul je weinig echt missen. De "President" zit aan de andere kant van de schaal - er zit van alles op en aan waar de meesten van ons wel zonder kunnen, tenzij je vaak op de achterbank zit .

Vele berijders hebben een voorkeur voor brede banden op grote velgen. Dat ziet er stoer uit, maar rijdt niet noodzakelijk beter. Op een gladde droge asfaltweg zijn brede 19" wielen prima, op een natte kasseistraat rij je met 18 " wielen en iets smallere/hogere banden een stuk comfortabeler en zul je ook minder last van aquaplaning kunnen hebben. De 17" wielen zijn een spaaruitvoering, waarschijnlijk bedacht om de CO2 uitstoot minimaal lager te krijgen. Mochten er later op de auto velgen gemonteerd zijn met grotere diameter, dan bestaat de kans dat demping en veerkarakteristiek daar niet op zijn afgestemd - wat bij remmen tot veelvuldig ingrijpen van het ABS aanleiding kan zijn. Zorg dus dat je een auto krijgt met de origineel af fabriek meegeleverde wielen.

Veel auto's zijn uitgerust met adaptieve dempers. Bij een "Luxuri line" merk je daar niet veel van - bij een F Sport naar ik me heb laten vertellen duidelijk wel.

Voor wat betreft de sportieve karakteristiek: alle uitvoeringen kunnen waarschijnlijk harder door een bocht dan je aandurft - maar het voelt niet overdreven veilig. Het blijft een "gewichtige" auto die duidelijk wat overhelt. Eigenlijk zin alle GS uitvoeringen bedoeld als "comfortlimousine" - en in dat opzicht zijn ze allemaal best goed. Als je een gooi- en smijt auto zoekt, koop je beter een BMW M3.

Het grootste probleem dat je tegen gaat komen is de kleurkeuze. Meer dan 90% dat wordt aangeboden is grijs of zilver metallic en dan met zwarte, duitsaandoende, bekleding. Mocht je een wat opvallender kleur prefereren dan kan het zoeken best wel even duren.

Neem gewoon de tijd en maak proefritten. Op die manier zul je ervaren dat ze toch allemaal verschillend aanvoelen. En de ene uitvoering zal je beter bevallen dan de andere, hetzij om technische of niet altijd eenvoudig te omschrijven persoonlijke redenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Ik denk dat je je eerst eens goed af moet vragen wat je beslist nodig denkt te hebben. Sommige zaken zullen essentieel zijn, maar ook veel zaken zijn "nice to have". Ruwweg kun je de GS gen4 pre-facelift reeks indelen in een "basismodel" (Business line), redelijk volledig uitgerust model (Luxury line) en een "over the top" uitvoering (President). Daarnaast heb je dan nog de F Sport, die niet echt veel verschilt en niet de "gooi- en smijtauto" is die de naam suggereert. Dan is er nog de (zeldzame) GS F - maar dat is een auto uit een andere prijsklasse en ook zeer aanzienlijk meer sportiviteit met een dikke V8 en een n0rmale automaat ipv een CVT.

Qua luxe is de "Business line" ietwat karig, al zul je weinig echt missen. De "President" zit aan de andere kant van de schaal - er zit van alles op en aan waar de meesten van ons wel zonder kunnen, tenzij je vaak op de achterbank zit .

Vele berijders hebben een voorkeur voor brede banden op grote velgen. Dat ziet er stoer uit, maar rijdt niet noodzakelijk beter. Op een gladde droge asfaltweg zijn brede 19" wielen prima, op een natte kasseistraat rij je met 18 " wielen en iets smallere/hogere banden een stuk comfortabeler en zul je ook minder last van aquaplaning kunnen hebben. De 17" wielen zijn een spaaruitvoering, waarschijnlijk bedacht om de CO2 uitstoot minimaal lager te krijgen. Mochten er later op de auto velgen gemonteerd zijn met grotere diameter, dan bestaat de kans dat demping en veerkarakteristiek daar niet op zijn afgestemd - wat bij remmen tot veelvuldig ingrijpen van het ABS aanleiding kan zijn. Zorg dus dat je een auto krijgt met de origineel af fabriek meegeleverde wielen.

Veel auto's zijn uitgerust met adaptieve dempers. Bij een "Luxuri line" merk je daar niet veel van - bij een F Sport naar ik me heb laten vertellen duidelijk wel.

Voor wat betreft de sportieve karakteristiek: alle uitvoeringen kunnen waarschijnlijk harder door een bocht dan je aandurft - maar het voelt niet overdreven veilig. Het blijft een "gewichtige" auto die duidelijk wat overhelt. Eigenlijk zin alle GS uitvoeringen bedoeld als "comfortlimousine" - en in dat opzicht zijn ze allemaal best goed. Als je een gooi- en smijt auto zoekt, koop je beter een BMW M3.

Het grootste probleem dat je tegen gaat komen is de kleurkeuze. Meer dan 90% dat wordt aangeboden is grijs of zilver metallic en dan met zwarte, duitsaandoende, bekleding. Mocht je een wat opvallender kleur prefereren dan kan het zoeken best wel even duren.

Neem gewoon de tijd en maak proefritten. Op die manier zul je ervaren dat ze toch allemaal verschillend aanvoelen. En de ene uitvoering zal je beter bevallen dan de andere, hetzij om technische of niet altijd eenvoudig te omschrijven persoonlijke redenen.
Weet iemand toevallig ook of de uitvoeringen en uitrusting in Duitsland gelijk is aan die in Nederland?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Waarschijnlijk niet, bij Toyota is er geen Duitse auto met een Nederlandse gelijk qua uitvoering dus het zou me verbazen als dat bij Lexus anders zou zijn....
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Bedankt voor jullie reacties heb hier heel veel aan, kon deze info namelijk niet op het web vinden! Super.

by the way de GS450h is echt een mooie verschijning maar vinden jullie de extra centjes dat een facelift kost tov de pre facelift het waard? En wat is er tussen die twee in grote lijnen technnisch het verschil?

nogmaals bedankt echt een top!
Naast de al genoemde verschillen van de GS 450h gen 4 pre/after facelift zijn er nog wat meer verschillen. Zo beschikt de e-CVT na de facelift over 8 "flipperbare" versnellingen, de pre-facelift heeft er 6. Daarnaast allerlei kleine aanpassingen die de carosserie iets stijver maken, een reeks kleine veranderingen aan allerlei componenten van de wielophanging die je zou kunnen samenvatten onder de noemer "verdere verfijning" en nog allerlei andere zaken die ieder voor zich niet van groot belang zijn, maar samen toch wel merkbaar. Daarnaast zijn er nu uitvoeringen leverbaar met een extra afstemming voor het rijgedrag: naast eco, normal, sport en sport+ is er een uitvoering "customize" bijgekomen. Daar kun je bijvoorbeeld veel stuurbekrachtiging combineren met straffe demping of omgekeerd etc. Ieder voor zich zijn al de veranderingen niet wereldschokkend, maar alle tezamen leveren toch een nog net iets "betere" auto op.

Het aanbod ervan is echter buitengewoon klein en dat houdt waarschijnlijk de prijs hoog. Het grootste deel van het aanbod op dit moment bestaat uit demonstratiemodellen van dealers en die hebben waarschijnlijk bij de keuze meer gelet op "verkoopbaarheid" dan op provocerende kleurcombinaties of toeters en bellen waar de potentiele koper geen benul van heeft en dus ook niet iets extra's voor wil betalen. De weinige in particuliere handen zullen daar waarschijnlijk ook nog lang in blijven - de ES als alternatieve opvolger ls toch niet helemaal vergelijkbaar, Op zich een aardige auto, maar geen GS 450h.

Het loont dus om wat geduld te hebben - een wat langere periode van afwachten zal de prijs iets doen dalen en mogelijk ook de eigen finaciele positie wat geschikter maken om een meer recente uitvoering binnen te hengelen.