prijs Altezza bestelllen

rusitoras

Nieuw hier
14 sep 2012
5
0
0
hey mensen,

hoeveel kost het ongeveer totaal om een altezza te bestellen, inclusief kosten van RDW enzo....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier... Hangt er vanaf in welke staat de te bestellen is.. Daar zal de verkoopprijs ook naar zijn. Dan moet je transport naar de haven in japan (ik neem aan dat je 1 uit japan wilt halen?) dan transport naar rotterdam dit varieert allemaal per dealer.. Neem aan iets van 900 euro bovenop de verkoopprijs en dan staat ie in rotterdam. Dan zul je de auto uit de haven moeten halen en dus ook betalen voor het lossen van het schip, dat is wel een vast bedrag maar hoeveel weer ik zo niet meer maar het was wel veel geld, volgens mij boven de 200 euro... Dan moet je een auto naar huis of een garage zien te brengen, deze mag nog niet gereden worden dus zul je een auto ambulance moeten regelen... Dat kost ook weer wat afhankelijk van waaar je woont.. Denk hierbij ook aan dat de auto op eigen terrein moet staan als je die hebt opgehaald (dus niet aan de kant van de weg voor ie huis zeg maar) of in een garagebox. Dus je kunt al zien dat je zo'n 1500 a 2000 bovenop de koopprijs op mag tellen en dan staat ie voor je huis zonder kenteken...

Dan moet je hem invoeren:
2 nieuwe of gebruikte koplampen, prijzen verschillen van 200 tot 1000 per paar... Mistlamp(en) achter regelen... 10,-?. Hierna zul je naar de rdw in lelystad moeten en dan ben je ook zo'n 1000 euro kwijt... Dan nog bpm en btw nog eens 500 max en dan nog kenteken en papieren....

Dus je ziet.. Alweer 1500 tot 2000 bovenop... Ik ben vast wel iets vergeten maar als je het optelt moet je ongeveer 3000,- erbij lappen bovenop de koopsom om de auto op kenteken te halen...

Dit is de "happy flow" dus dat er niks meer aan de auto moet gebeuren (nieuwe banden, beurt, distributieriem etc)

Je kunt ook via een andere weg en dat is 1 uit de EU importeren... Dan kost het je wat minder maar meestal is de kwaliteit van de wagen ook wat minder. Uit Eu importeren hoef je niet naar de rdw in lelystad te gaan maar kun je bij een keuringsstation bij jouw on de buurt... Betaal je iets meer dan 100 euro en de auto wordt ingevoerd en krijgt apk erbij... Verder ga je dan langs de douane kantoor bij het keuringsstation en je vult de papieren in voor bpm.. Again... Max 500 euro denk ik.. Afhankelijk van wat de bouwjaar en opties zijn.. Ik heb bijv zonnedak en dat moet ik straks ook opgeven als optie... Dus uiteindelijk als je een auto uit de eu haalt ven je zo'n 1500 -2000 extra kwijt om de auto op kenteken te krijgen... (ticket(s), brandstof etc.) Hoop dat je genoeg info hebt zo, anders vraag maar raak! Als je uit de Eu wilt importeren dan wil ik je wel helpen... Uit Japan heb ik het zelf nog nooit gedaan...

Elke optie heeft zo zijn voor en nadelen... Uit japan dan weet je dat de kwaliteit goed is en dat je aoms leuke goodies bij de auto krijgt... Uit de Eu is dat weer minder maar je bespaart wT geld en je krijgt meteen te zie. Wat je koopt.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Oh en als je 1 uit engeland haalt en er zit nog apk op dan wordt deze overgenomen... Dan kost je bezoek aan de rdw keuringsstation iets van 54,- als ik me niet vergis...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
waarom wilde je een Altezza dan?? voor de 4 cylinder 3SGE? of de 6 cylinder 1GFE? of vind je de body gewoon mooi? Als het om de body gaat en het je dus niks uitmaakt wat voor motor erin ligt, dan kun je idd een is200 hier halen and call it a day... ik heb er ook laaaaang erover nagedacht wat ik eigenlijk wilde... maar uiteindelijk toch voor een Altezza gegaan... Tradecarview is zeker goed! :rulez:
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Of je haalt een schade altezza en je schroeft het blok om in een is200. foto's erbij van de ombouw en naar de RDW met de papieren. Heb je een LHD Altezza.
 

rusitoras

Nieuw hier
14 sep 2012
5
0
0
4 cilinder wou ik hebben, en ook ik ga niet alleen rijden in de altezza, daar heb ik geen probleem RHD te rijden, maar voor andere mensen wel, je weet wel wat ik bedoel
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ov chipkaart? :D Als je dat echt wilt dan zul je ervoor moeten gaan... of een is300 zoeken, die hebben bijna net zoveel pk's als de 3sGE maar zijn wel wat zwaarder... en je hebt het mooie 6 cylinder geluid!
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Officieel is dit natuurlijk geen verkoop topic maar een vriend van mij heeft nog zilvere staan uit de UK zonder NL kenteken.

PM maar als je interesse hebt, hij wil er iets van ?3000,- voor hebben.