Prijs in Belgi? en nieuwe wetgeving

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Voor de particuliere koper wordt in Belgi? de Eco premie van 15 % afgeschaft en de fiscale aftrekbaarheid van je auto wordt beperkt tot 15 cent per kilometer.De afschaffing gaat normaal op 1/1/2O12 in juist voor het autosalon, geniaal dus???
DE auto kost dan bij ons in de goedkoopste uitvoering die in Nl niet wordt aangeboden 28.900 ?
Ik vgl hem met de nieuwe BMW 1 en stelde een evenwaardig pakket (zonder automaat) voor.(diesel en benzsine)
De totale som met dezelfde opties bedraagt dan hier 26.000 ? en de BMW heeft dan nog een lekke band indicator meer.
De lexus kost dan 29.700 ofte 3.700 extra waarvoor ik toch al enkele dagen moet werken.
Voor de Audi A3 wil ik het zelfs niet doen, het verschil wordt enorm.
Ik kocht de CT, ben tevreden, betaalde hem cash en berouw het niet maar de anderen zullen vaak niet meer volgen.
Ik denk dat bij ons alleen de echte" Hybranten "nog zullen meedoen.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Het was te denken dat dit er ooit van zou komen nu strikske na anderhalf jaar eindelijk een akkoord heeft gevonden.
Verkoop van de CT gaat nu echt wel in elkaar storten hier in Belgi? vrees ik, net zoals de verkoop van andere hybridewagens :( :( :(
Ik vermoed dat Lexus toch de prijs van de CT gaat moeten verlagen, anders geraken ze dit model niet meer aan de straatstenen kwijt. :roll:
Ik ben wel eens benieuwd of de mensen die reeds een CT hebben besteld en die pas in de loop van 2012 wordt geleverd, nog recht hebben op de ecopremie van 15% ??? :roll:
Verder verwacht ik dat de verdieseling van ons wagenpark nu verder blijft duren, jammer want we weten allemaal hoe ongezond fijn stof is voor onze gezondheid :X
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
De besteldatum telt niet voor de overheid, het is alleen de leveringsdatum die telt.De wet gaat in als het parlement ze stemt, zou steeds voor het autosalon moeten zijn :dus einde januari.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Oei, dan vrees ik dat in dit geval iedereen die onlangs een CT heeft besteld zelf zal mogen opdraaien voor die 15%, triestig nieuws voor deze mensen :( :( :( Hopelijk komt er toch nog een compromis uit de bus voor degenen die de bestelbon reeds getekend hebben. :rulez:
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
En nu nog een extra doodsteekje: vanaf vandaag reeds gaat de maatregel in.
En wat met de bestelde auto's die nog moeten geleverd worden?
Speciale aanvraag onmuddellijk indien met bewijs dat het voorschot van minimum 2 x de premie cash is betaald.Dus meer dan 9.000? op tafel leggen .Daar de meerdeerheid gefinancierd wordt is dit een reuzen
groot probleem voor velen en de premie is dan ook verdwenen.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Probleem dat in Belgi? alles ineens veel te drastisch is :X

Eerst worden er premies gegeven voor van alles en nog wat, dan komen ze er achter dat deze premes toch wel een veel te groot succes dreigen te worden en dan wordt ineens alles maar afgeschaft van dag op dag :O

Waarom geen uitdoofscenario invoeren ? Maar neen, ze hebben na veel te lang palaveren eindelijk een begroting, er is h??l veel geld nodig, dus hup alles maar ineens afschaffen. En wat dat voorschot betreft, da's helemaal te zot om los te lopen, net zoals die onnozelaars die dit land moeten regeren :( :( :(

We kunnen nog veel leren van onze noorderburen :)
 

Joe

Nieuw hier
16 nov 2011
9
0
0
tri zei:
Voor de particuliere koper wordt in Belgi? de Eco premie van 15 % afgeschaft en de fiscale aftrekbaarheid van je auto wordt beperkt tot 15 cent per kilometer.De afschaffing gaat normaal op 1/1/2O12 in juist voor het autosalon, geniaal dus???
DE auto kost dan bij ons in de goedkoopste uitvoering die in Nl niet wordt aangeboden 28.900 ?
Ik vgl hem met de nieuwe BMW 1 en stelde een evenwaardig pakket (zonder automaat) voor.(diesel en benzsine)
De totale som met dezelfde opties bedraagt dan hier 26.000 ? en de BMW heeft dan nog een lekke band indicator meer.
De lexus kost dan 29.700 ofte 3.700 extra waarvoor ik toch al enkele dagen moet werken.
Voor de Audi A3 wil ik het zelfs niet doen, het verschil wordt enorm.
Ik kocht de CT, ben tevreden, betaalde hem cash en berouw het niet maar de anderen zullen vaak niet meer volgen.
Ik denk dat bij ons alleen de echte" Hybranten "nog zullen meedoen.

Eventjes voor de volledigheid een juiste vergelijking doorgevoerd:
Belgische prijzen:
CT 200h basis: 29.190
BMW 116d: 24.400
BMW 116d met zo goed mogelijk vergelijkbare: 30.945
(Toegevoegde opties: desactivatie passagiersairbag, usb connector met bijpassend audiosysteem, bluetooth, elektronische airco, automaat, multifunctie sportstuur, servotronic)

Als je de offici?le pk's nog zou vergelijken, zou de CT tegenover de 118d moeten staan. Maar die rijdt wel een beetje sportiever.

Dus al bij al valt die CT prijs in Belgi? nog goed mee. En daar bovenop krijg je een grotere betrouwbaarheid, een betere afwerking en een betere naverkoopservice. En je rijdt nog eens met een veel exclusievere auto dan een 1-reeks die je op elke straathoek tegenkomt.

Nog een belangrijk punt met de nieuwe belastingregeling op bedrijfswagens : je kan hem opvoeren tot 35.000 ? zonder het minimum 'belastbaar voordeel alle aard' te zien stijgen boven de 100? per maand. Probeer d?t maar eens met eender welke concurrent...