Prijs Lexus IS200 met dealer ge?nstalleerde TTE Compressor

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
Even een vraag. Ik rijd en geniet ondertussen alweer 8,5 jaar van m'n IS200.

Volgend jaar wordt ik ondernemer en heb ik daarvoor een auto nodig met de nodige laadcapaciteit (minstens een station of idealer een Transporter o.i.d. met dubbele cabine). De Lexus zal dus weg moeten. Ik heb alleen geen idee wat een IS200 sport uit 1999 met 340.000 op de teller doet qua prijs. Is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met een andere IS200...

Mijn vraag dus concreet; wat zou een re?le prijs zijn?

Onderhoud heb ik altijd zelf uitgevoerd. Er zijn in de loop van de jaren ook een paar upgrades uitgevoerd zoals een grotere waterpomp poelie en 1ZZ-FE Injectoren.

De auto heeft mij nog maar 1 keer in de steek gelaten met een kapotte Dynamo, verder eigenlijk nooit iets gehad. De distributieriem moet vervangen worden, maar dat ga ik nog doen voor eventuele verkoop.

Ben benieuwd...

Gr, Thierry
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Waarom zou je de wagen niet als youngtimer op de zaak zetten? De bijtelling is 3x niks maar alle kosten en btw zijn aftrekbaar.
 

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
Waarom zou je de wagen niet als youngtimer op de zaak zetten? De bijtelling is 3x niks maar alle kosten en btw zijn aftrekbaar.

Zoals ik al zei, omdat ik in de Lexus niet genoeg ruimte heb voor mijn werkzaamheden. Ik heb een grotere auto nodig.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik heb zelf ook ooit eens een redelijke exoot (een JDM Mitsubishi Galant VR4, 2.5V6 TwinTurbo, 1998) gereden, destijds in 2009 zelf geimporteerd uit Japan. En in 2016 verkocht. 18 jaar oud... Tsja, wat vraag je voor zoiets waar geen referentiekader voor bestaat? Prijzen 'in the scene' varieerden van grofweg 4k5 tot aan 12k toe. Ergens in die brede range moest dus ergens een prijs liggen die voor zowel koper als verkoper reeel aanvoelt. Roep eens wat...
De eerste geinteresseerde die op het toneel verscheen voor de parelmoerwitte VR4, ging al binnen slechts twee dagen bedenktijd door z'n knieen voor mijn vaste prijs. Enerzijds gaf dat aan dat ik misschien nog iets hoger had kunnen inzetten, anderzijds was ik 'm na twee dagen kwijt zonder met nog 10 andere 'funproefritjes' te moeten gaan doormaken.
Dus jij bent zelf aan zet, bepaal een prijs, waarvan jij tegen jezelf kunt zeggen "daarmee kan ik leuke herinneringen aan deze mooie bolide overhouden" en zeg er meteen bij of het een vraagprijs is, of een vaste prijs. Alleen jij weet wat de auto voor jou waard is. Zelf ben ik altijd voorstander van vaste prijzen. Scheelt een hoop gezanik om uiteindelijk ?100 ofzo...

Succes.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Wat Xenon zegt helemaal waar. Ik denk dat je wel in een liefhebbers en dus niche markt zit. Die markt boeit het volgens mij niet veel of het onderhoudsboekje vol staat met stempeltjes van een dealer. Lastig een prijs te bepalen, maar iets in de richting van een IS300? Of daar voorbij (met vergelijkbare km-stand). Die vind je hier nauwelijks, dus kijk even wat ze bij de Oosterburen doen.